Vraag

Aanpassing zenderlijst na laatste update TV

  • 21 April 2024
  • 8 reacties
  • 147 Bekeken

Sedert de laatste update van TV proximus begin april kreeg ik de melding dat de nummering in de zenderslijst kon veranderd zijn.  Dit is gelukkig niet van toepassing op mijn TV, doch ik stel vast dat de zender RingTv die ik voordien kon bekijken naast Rob Tv niet meer in de zenderlijst staat ( vroeger 180 nu CNN)


8 reacties

@Ganerati

FYI: hier kun je zien op welk kanaal je zenders liggen:

Pickx-zenderlijst op decoder/TV Box, app, web | Proximus

Je kan op je v7 decoder ook via instellingen de zenderlijst ophalen:

  • Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Systeeminfo     
              |- Zenderinfo ophalen     

Ter bijkomende info:

Pas de zendernummering aan via Pickx.be

(Ook voor de  V7 decoder)

Via Pickx.be kan je op een gemakkelijke en intuïtieve manier je tv-zenders hernummeren. Bovendien zal deze wijziging automatish zichtbaar zijn op alle Pickx platformen, TV Box, Pickx.be & Pickx-app.

Je kan dit doen via http://www.pickx.be/zenders  (voor alle decoder types)

  1. Ga naar  www.pickx.be/zenders
  2. Voer je MyProximus login en wachtwoord in;
  3. Selecteer een zender in de lijst en sleep die naar de gewenste plaats. Om naar een specifiek nummer te verplaatsen, druk je op de Verplaatsen-knop aan de rechterkant en voer je het gewenste nummer in. Breng zoveel veranderingen aan als je wil;
  4. Druk op Opslaan onderaan het scherm om je wijzigingen op te slaan.

Goed om te weten

  • De wijziging die gedaan werden via Pickx.be, zijn automatisch en onmiddellijk zichtbaar op de TV Box en op de Pickx.be. Na herstart of na 4 uur zijn deze ook zichtbaar op Pickx-app.
  • Andere zenders nummers zullen mee opschuiven. Bijvoorbeeld, als je zender 5 verplaatst naar nummer 1 > de zender die aanvankelijk op 1 stond zal nu op plaats 2 komen, de zender die op plaats 2 stond zal nu op 3 komen te staan enz…
  • Terugkeren naar de standaard zenderlijst (of standaardinstellingen) kan via de Standaardvolgorde-knop .

Alleszins bedankt voor deze info. Maar mijn vraag is nog steeds niet opgelost: waarom kon ik voorheen en Rob Tv en Ring tv bekijken en nu enkel nog Rob Tv.

Ik woon in de regio van RobTv nl Kortenberg, maar gezien dicht tegen regio Brussel Noordrand kon ik dus ook Ring Tv bekijken, nu niet meer???  Zender nr 180 was voorheen Ring tv nu CNN??

Je woont in Vlaanderen en ontvangt de Vlaamse zenders (zie lijst van @Martin) en niet de Brusselse zenders (zie ook lijst van @Martin). Nrs 180 en 181 zitten in de Vlaanderen-lijst en niet in de Brussel-lijst en zijn dus Ring-tv en Rob-tv.
Hier geldt verder nog de regio, zo kan ik niet Ring noch Rob bekijken, want ik woon niet in de regio rond Leuven of de noordrand.

CNN is 190 en niet 180. Zenders die niet in je pakket zitten (niet voor betaalt) kan je gewoon niet ontvangen. Het is zeer vreemd dat een zender wordt uitgezonden op een ander zendernummer.

Een kortstondig probleem bij Proximus? Tenzij je de zenders zelf hebt herschikt.
Of tenzij er iets is gewijzigd aan de uitzendrechten of aan je regio (bij Proximus dan), maar dat kan CNN op 180 helemaal niet verklaren.
 

Reputatie 6
Badge +3

@Ganerati Kan u uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kunnen we de configuratie van uw TV instellingen nakijken.

Volgend klantennummer is toegevoegd aan mijn profiel : ******

 

Ik voegde onlangs mijn klantnummer toe zoals gevraagd, doch hiermede is mijn oorspronkelijke vraag namelijk waarom ik , na de update en herschikking zendernummers, in mijn aanbod voor Vlaanderen geen RingTV meer terugvind zoals voorheen??

Reputatie 7
Badge +3

@Ganerati 

heb je al eens op kanaal 10 afgestemd?

 

 

Geert

Reageer