Beantwoord

aanhoudende problemen met V7 decoder

  • 14 December 2022
  • 13 reacties
  • 1563 Bekeken

Sinds ik de V7 heb  staan heb ik voortdurend problemen.

opnames die niet kunnen gestart worden

zenders die niet kunnen bekeken worden al dan niet live of uitgesteld

ineens stoppen  en een zwart beeld krijgen met een og andere foutmelding

en sinds vandaag iets nieuw: VTM kan niet live bekeken worden, ik,moet deze herstarten en dan vooruit spoeken tot net voor de live om dan met enkele minuten vertraging verder te kijken

de meest voorkomende foutmelding is : 052

 

de tekst “ oeps er ging iets mis” staat al bijna ingebrand op mijn scherm.

de aan / uit knopjes zijn versleten, en de voedingsstekker zit al bijna los van het veelvuldig lostrekken en terug te steken.

alle toestellen zijn reeds vervangen, sommige zelfs meerdere keren.

alle bekabeling ertussen is doorgemeten en geven geen foutmeldingen ( ben zelf een technicus die ook data bekabeling plaatst).de huidige v7 is nog maar enkele maanden in huis en geeft nu ook al dezelfde problemen.

 

wij betalen braafjes elke maand onze rekening, maar een toegift zit er blijkbaar niet in. 

nu is er weer een actie met een tv, laptop en een beamer voor “nieuwe” klanten.

wanneer gaat er eens iets gebeuren voor jullie klanten die al jaren bij jullie zitten??

en die ondanks alle problemen toch nog blijven???

graag een oplossing zodat wij normaal tv kunnen kijken.

 

als men contact wil nemen dan graag via mijn gsm nummer 0475/ 32 XX xx

 

icon

Beste antwoord door Pat52 15 December 2022, 12:17

Bekijk origineel

13 reacties

Heeft Proximus dan nog niet voorgesteld om eens een PX technieker te sturen om grondig uit te vissen waar het probleem eventueel juist zit?

Reputatie 5
Badge +2

@eddy b Is dit zo voor je beide decoders? 

om erlijk tezijn kan ik dit van de andere decodes niet zeggen omdat die mometeel wel staan opgesteld maar niet of zeer weing gebruikt worden. dus daar kan ik geen correct antwoord op geven

 

Reputatie 5
Badge +2

@eddy b Zou je dat kunnen nakijken want dit is voor ons belangrijke informatie. Je kan ook altijd 1 van de andere decoders aansluiten waar je nu problemen hebt en zien dat het zich daarop ook voor doet.

@ martin: er heeft wel eens een techniekr langs geweest en het enige at deze heeft gedaan is de bekabeling nagekeken en nieuwe toestellen geplaatst. zowel de modem als de decode zijn toen vernieuwd echter met een korte tijd zonder problemen.

Het lijkt me zo dat er telkens een updat of zo iets passeerd, de problemen naa boven komen om na een tijdje weer te verdwijnen voor een tijdje. Maar nooit voor lang om dan weer terug te beginnen

ik hebnet even aan het scrollen geweest en zie volgende zenders met die bewuste foutmelding 052:

vtm

vtm2

npo 1 - 2 - 3

nickelodeon

cnn

maghreb tv

rtl - tvi

Fr 3 - 4 - 5

disney jr FR

 

en bij kan 500 ben ik gestopt.

omdat het maar bij een aantal zenders zit lijkt het me geen hardware fout. .

zit er een bug in pickx app? na een updat die onlangs is geplaatst.

en ben ik de enige met dit probleem??.

 

@eddy b Ter info: volgens Proimus is de oorzaak van fout 052 omdat de IPTV streams niet kunnen ontcijferd worden (ontbrekende correcte ontcijferingsconfiguratie) en zou de oplossing een reset naar fabrieksinstellingen zijn.

@ martin:

 

dat heb ik dus gedaan vannacht en het probleem is (voorlopig ) opgelost

maar het wordt stilaan tijd dat de V7 problemen opgelost geraken want dit forum staat vol met zulke klachten.

dit waren weer eens twee dagen van frustratie omdat het niet naar behoren werkte

 

bedankt voor jullie hulp

nog even dit:

zou het niet goed zijn om hier op dit forum een lijstje met voorkomende fouten en de eventuele oplossing te publiceren.

dat zou al een deel van de klanten hun frustratie kunnen oplossen.

 

Reputatie 7
Badge +3

nog even dit:

zou het niet goed zijn om hier op dit forum een lijstje met voorkomende fouten en de eventuele oplossing te publiceren.

dat zou al een deel van de klanten hun frustratie kunnen oplossen.

 

@eddy b  V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

V7 Stand van zaken | Proximus Forum

nog even dit:

zou het niet goed zijn om hier op dit forum een lijstje met voorkomende fouten en de eventuele oplossing te publiceren.

dat zou al een deel van de klanten hun frustratie kunnen oplossen.

 

@eddy b Het is daar trouwens dat ik mijn mosterd gehaald heb ;-)

En wat ik hier regelmatig ook opmerk is dat sommige voorgestelde truckjes wel voor de ene helpt en dan weer voor een ander niet, maar met cut and try komt men het vlug te weten.

Heb nu al een tweede v7 maar begrijp echt niet dat technici zo een rommel op de markt brengt want beide die ik had hebben problemen de laatste iets minder als de nieuwe maar wordt wild van deze rommel. Als ik tv aanzet menu ok geluid ok maar geen beeld wel beeld via menu maar tv uitzending enkel geluid. Heb nog geen 1keer direct normaal mijn tv avond kunnen starten zonder reset en andere tijdrovende handelingen.klantendienst doet maar 1 ding en dat is alsof we het nog niet weten met knopje dit en dat of andere v7 opsturen. Ik overweeg na jaren Proximus te laten voor hetgeen het is want ik ben niet de enige want paar van mijn vrienden hebben ook problemen met deze en verwacht eigenlijk dat ze geen oplossing zoeken

Sorry Proximus maar jullie verliezen klanten door u fout

Dimitri,

ik heb ondertussen ook al een derde decoder hier staan. deze doet het voorlopig eedelijk goed, alleen “verliest” deze zijn connectie met de afstandsbedieneing op bluetooth regelmatig. en dat is ook niet leuk. in het begin ging ik telkens de AB opnieuw connecteren tot ik er op uit kwam dat het herstarten van de decoder ook hielp. is handiger maar niet leuk als je een programma aan het volgen bent

 

Reageer