Vraag

5.1 surround bij netflix

  • 27 March 2024
  • 12 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Bij netflix heb ik op mijn v7 decoder geen 5.1 audio keuze. Hij speelt nochtans wel 5.1 zoals bvb op Discovery.

De ruimtelijke audio komt er wel door. Ik heb een 57Mbps download op mijn V7.

Wat doe ik verkeerd. Ooit heeft het wel gewerkt.

Mvg, Guido


12 reacties

Reputatie 2
Badge

Update:

Via de app op mijn panasonic bluray speler krijg ik wel de 5.1 audio keuze.

Reputatie 7
Badge +3

Bij netflix heb ik op mijn v7 decoder geen 5.1 audio keuze. Hij speelt nochtans wel 5.1 zoals bvb op Discovery.

De ruimtelijke audio komt er wel door. Ik heb een 57Mbps download op mijn V7.

Wat doe ik verkeerd. Ooit heeft het wel gewerkt.

Mvg, Guido

@pinophai  Op je V 7 . Ga naar instellingen , apparaat voorkeuren , beeld en geluid , geavanceerde  geluidsinstellingen en daar surround inschakelen via optie automatisch gerapporteerde indelingen gebruiken. ( als deze is uitgeschakeld krijg je uiteraard de keuze  voor 5.1 in Netflix niet te zien bij taal en audio keuze)

Reputatie 2
Badge

Bij netflix heb ik op mijn v7 decoder geen 5.1 audio keuze. Hij speelt nochtans wel 5.1 zoals bvb op Discovery.

De ruimtelijke audio komt er wel door. Ik heb een 57Mbps download op mijn V7.

Wat doe ik verkeerd. Ooit heeft het wel gewerkt.

Mvg, Guido

@pinophai  Op je V 7 . Ga naar instellingen , apparaat voorkeuren , beeld en geluid , geavanceerde  geluidsinstellingen en daar surround inschakelen via optie automatisch gerapporteerde indelingen gebruiken. ( als deze is uitgeschakeld krijg je uiteraard de keuze  voor 5.1 in Netflix niet te zien bij taal en audio keuze)

Surround staat ingeschakeld maar geen 5.1 keuze, alleen ruimtelijk geluid. Werkt bij uw V7 de 5.1 van netflix?

Reputatie 2
Badge

Bij netflix heb ik op mijn v7 decoder geen 5.1 audio keuze. Hij speelt nochtans wel 5.1 zoals bvb op Discovery.

De ruimtelijke audio komt er wel door. Ik heb een 57Mbps download op mijn V7.

Wat doe ik verkeerd. Ooit heeft het wel gewerkt.

Mvg, Guido

@pinophai  Op je V 7 . Ga naar instellingen , apparaat voorkeuren , beeld en geluid , geavanceerde  geluidsinstellingen en daar surround inschakelen via optie automatisch gerapporteerde indelingen gebruiken. ( als deze is uitgeschakeld krijg je uiteraard de keuze  voor 5.1 in Netflix niet te zien bij taal en audio keuze)

Surround staat ingeschakeld maar geen 5.1 keuze, alleen ruimtelijk geluid. Werkt bij uw V7 de 5.1 van netflix?

De optie”Geen surround sound nooit gebruiken” stond af, maar veranderd niets. Rare omschrijving trouwens.

Reputatie 7
Badge +3

@pinophai Bij mij werkt de 5.1 bij de Netflix app op de V7.

Als je de Netflix app opent op je V7 ga naar Instellingen in Netflix ,  daar apparaat selecteren om te zien welke versie van de Netflix app er op je V7 staat  bij mij is het deze ( zie foto)

In dien je dezelfde versie heb , ligt het misschien aan de Pickx App versie

Welke app versie heb jij? Je kan dit zien op je V7  via instellingen in support,  systeeminfo , App-Versie .

Bij de versie MW 5.7.3   APK 5.139.1 had ik vorig jaar ook geen 5.1 bij Netflix

Sinds versie MW 5.7.3    APK  5.140.1 wel 5.1 bij Netflix. ( Ik heb ondertussen als tester  al de APK versie 5.144.1 maar deze is nog in een testfase )

De recentste Pickx App versie nu is APK  5.142.1

De Netflix App op de V7is geïmplanteerd/gerelateerd aan en in de Pickx App.

Is de Pickx App  versie bij u nog niet de 5.142.1 eens een update proberen van de Pickx App

 Via instellingen , naar apparaat voorkeuren,  naar over , naar systeem update en de OK knop induwen.

De uitrol naar de APK  5.142.1 is gestart op  8 maart 2024 en gebeurd in fases.

Reputatie 2
Badge

Netflix is identiek.

App versie is 5.144.1

Lijkt me in orde te zijn.

Toch al bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

@pinophai  Gewoon als test . Zie je bij Knokke Off op Netflix bovenaan bij beschrijving 5.1 staan naast HD? (zie foto)

 Indien niet dan even de Netflix App resetten .

Ga via instellingen naar Instellingen toestel , naar Apps , naar Netflix en updates verwijderen selecteren en OK knop induwen. (Alle gegevens  van Netflix zullen worden gewist krijg je te zien alvorens nogmaals OK te drukken) Hier nogmaals bevestigen via de OK knop op je afstandsbediening. (Vergeet zeker niet je gebruikersnaam en wachtwoord te noteren , want het kan zijn dat je dit opnieuw moet invoeren na de update hieronder beschreven)

Vervolgens de V7 opnieuw opstarten en via Google Play store ( Via Apps boven aan in het opstartscherm  op de v7) de Netflix update uitvoeren op je V7.  Je V7 opnieuw opstarten , vervolgens Netflix openen en inloggen ( zou normaal automatisch gaan , Netflix onthoud je gegevens gekoppeld aan het apparaat). Hopelijk is het nu in orde . 

Reputatie 2
Badge

Al het bovenstaande gedaan maar niks werkt. Enkel ruimtelijk geluid.

 

Toch bedankt.

 

Mvg, Guido

Reputatie 2
Badge

@pinophai  Gewoon als test . Zie je bij Knokke Off op Netflix bovenaan bij beschrijving 5.1 staan naast HD? (zie foto)

 Indien niet dan even de Netflix App resetten .

Ga via instellingen naar Instellingen toestel , naar Apps , naar Netflix en updates verwijderen selecteren en OK knop induwen. (Alle gegevens  van Netflix zullen worden gewist krijg je te zien alvorens nogmaals OK te drukken) Hier nogmaals bevestigen via de OK knop op je afstandsbediening. (Vergeet zeker niet je gebruikersnaam en wachtwoord te noteren , want het kan zijn dat je dit opnieuw moet invoeren na de update hieronder beschreven)

Vervolgens de V7 opnieuw opstarten en via Google Play store ( Via Apps boven aan in het opstartscherm  op de v7) de Netflix update uitvoeren op je V7.  Je V7 opnieuw opstarten , vervolgens Netflix openen en inloggen ( zou normaal automatisch gaan , Netflix onthoud je gegevens gekoppeld aan het apparaat). Hopelijk is het nu in orde . 

Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik nog geen fiber heb?

 

Groetjes Guido

@pinophai 

Nee daar zal het niet aan liggen, maakt niet uit of het signaal via koper of fiber binnenkomt.

Reputatie 2
Badge

@pinophai

Nee daar zal het niet aan liggen, maakt niet uit of het signaal via koper of fiber binnenkomt.

De snelheid mss wel, ik zit op 57Mbps

Die snelheid is hoog genoeg zelfs om uhd/4K te streamen :

Hoe snel moet mijn internet zijn om goed films en series te kunnen kijken?

Bij elke kwaliteit van het beeld hoort een andere aanbevolen minimumsnelheid van je internet. Zo heb je minstens 0.5 mbps nodig om überhaupt naar Netflix te kunnen zijn, maar heb je voor films en series in Ultra HD maar liefst een snelheid van 50x zo veel nodig (25.0 mbps). Alle aanbevolen internetsnelheden per beeldkwaliteit zijn hieronder te vinden.

  • 0.5 mbps: Minimaal vereiste internetsnelheid om te kunnen Netflixen
  • 1.5 mbps: Aanbevolen snelheid om Netflix te kijken
  • 3.0 mbps: Aanbevolen internetsnelheid om naar films en series in SD-kwaliteit te kunnen kijken
  • 5.0 mbps: Aanbevolen snelheid om naar films en series in HD-kwaliteit te kunnen kijken
  • 25.0 mbps: Aanbevolen internetsnelheid om naar films en series in Ultra HD-kwaliteit te kunnen kijken

Reageer