Vraag

3 decoders lukt niet?

  • 4 September 2020
  • 30 reacties
  • 530 Bekeken

Beste,

We hadden 1 decoder en nu namen we er nog 2 bij.

3 in totaal dus omdat dit mogelijk is (ook volgens een medewerker).

Maar bij de installatie van de 3e krijg ik het bericht dat ik aan het maximum aantal zit.

Hoe komt dit en is het te verhelpen?


30 reacties

@stijn0001 kontroleer al eerst of er 3 mogelijk zijn

https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/proximus-tv-opties/be-tv/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html

Als dit mogelijk is dan wil dit zeggen dat er ergens nog een decoder teveel geregistreed staat op je lijn en dan kun je de procedure volgen om te deregistreren:

Om uw oude decoder te desactiveren, bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies. Als u niet vanaf uw vaste lijn belt, zal u worden gevraagd uw klantnummer in te voeren. Houd daarom een recente factuur bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?).

 

Reputatie 6
Badge +2

Ik deed zopas de test op de site van Proximus en zou zelfs 4 HD tv’s kunnen aansluiten. Met decoder vermoed ik. Ik ga me wel inhouden hé. Het zal wel afhangen van zaken zoals snelheid die u haalt, abonnement , het verschil vaak tussen wat de medewerker-verkoper zegt en wat er echt kan, ….

Ik denk dat je hier op het forum pas maandag een antwoord van Proximus kunt krijgen. Hun helpdesk is 080022800, je weet maar nooit. 

Ondertussen kijken op PC, tablet, ...

Als er nog een oude decoder actief zou staan zou dat toch ook op de factuur moeten staan. Op mijn factuur staat er alvast een decoder.

ik heb juist de reden geven waarom @stijn0001 de derde decoder niet zou kunnen aansluiten, bij iemand die decoders omgeruild heeft bv valt dit dikwijls voor dat er te veel geregistreerd blijven op de lijn.

ps: Bij u zal er rekening gehouden zijn met glasvezel dan :relaxed:

Reputatie 6
Badge +2

Er ligt inderdaad glasvezel in de straat, maar nog niet binnen. Maar ze beloven me al wel een snelheid van 300 Mbps. Eerst moeten de eigenaars op een AV hun zegen geven. En dan zien wat de prijs wordt van de glasvezelabonnementen.

@stijn0001 kontroleer al eerst of er 3 mogelijk zijn

https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/proximus-tv-opties/be-tv/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html

Als dit mogelijk is dan wil dit zeggen dat er ergens nog een decoder teveel geregistreed staat op je lijn en dan kun je de procedure volgen om te deregistreren:

Om uw oude decoder te desactiveren, bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies. Als u niet vanaf uw vaste lijn belt, zal u worden gevraagd uw klantnummer in te voeren. Houd daarom een recente factuur bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?).

 


Er staat 2 HD tv’s mogelijk.

Dan is helemaal geen mogelijkheid om 3 tv’s te hebben?

bvb maxi fiber is al 55€/mnd

https://www.proximus.be/dam/jcr:35809405-5dc9-429b-ba90-db7cb592b67e/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/fiber_internet_maxi_nl~2020-04-01-10-26-47~cache.pdf

@stijn0001 wat staat er bij “max aantal tv’s” want het zou ook kunnen dat er 2HD’s en 1SD mogelijk is dan zou de derde decoder in SD definitie moeten ingesteld worden

bij “select” onderaan hoeveel kun je er kiezen

@stijn0001 wat staat er bij “max aantal tv’s” want het zou ook kunnen dat er 2HD’s en 1SD mogelijk is dan zou de derde decoder in SD definitie moeten ingesteld worden


Helaas staat daar ook gewoon 2.

en bij  “select” onderaan hoeveel kun je er kiezen waarschijnlijk ook 2 dan

dan zal het niet mogelijk zijn

je kan ook eens checken welke snelheid de lin aankan

http://proximus.be/internetsnelheid 

en bij  “select” onderaan hoeveel kun je er kiezen waarschijnlijk ook 2 dan

dan zal het niet mogelijk zijn

je kan ook eens checken welke snelheid de lin aankan

http://proximus.be/internetsnelheid 

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

15,6 Mbps download - 1,9 Mbps upload

staat er.


Tja, bedankt voor de uitleg nog.

Dat hadden ze beter correct verteld in de proximus winkel.

Morgen misschien eens verhaal gaan halen als ik zin heb om in de rij te staan.

inderdaad 15,6 Mbps heeft geen bandbreedte genoeg voor 3HD’s en ook niet voor 2HD+1SD !

In de tabel hieronder wordt voor Opnemen bedoelt op HD schijf maar recente decoders hebben geen harde schijf meer dus wordt alles opgenomen op de proximus servers en waar die zwarte bol staat kan je dus dan wel opnemen

Mogelijkheden TV
TV's: 2 waarvan in HD: 2
             1e tv              2de tv *
  Kijken Opnemen Kijken Opnemen
1 tv HD HD HD    
2 tv's HD HD ⚫️ HD ⚫️
1 tv HD + 1 tv SD HD SD SD ⚫️
2 tv's SD SD SD SD SD
Reputatie 6
Badge +2

Maar 15,6 Mbps download is tegenwoordig wel heel weinig.

ja en zo zijn er nog meer hoor!

Reputatie 6
Badge +2

Oei!
Ik heb dacht ik ergens gelezen dat er een draadloze aanbieder zou zijn of komen met 30 Mbps. 

ja maar dan toch niet als het aanbieders zijn die van de proximus infrastructuur gebruik maken!

@stijn0001 kan trouwens ook checken wat bv TN te bieden heeft op zijn adres.

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb het eerder over www.tadaam.be

 

Ja op voorwaarde van ook goede 4G ontvangst in huis van Telenet(Base)!

Reputatie 7
Badge +3

@stijn0001 Volgens het lijnprofiel op jouw adres is het enkel mogelijk om 2 tv’s aan te sluiten. Een derde decoder erbij zou kunnen zorgen voor technische storingen of het niet werken van de eerste 2. Groetjes, Antonella

Reputatie 6
Badge +2

Volgens een medewerker (van Proximus vermoed ik) waren er drie mogelijk, en dan toch niet. Is die medewerker dan een beetje onbekwaam of een verkoper? Waar haalt die medewerker dan zijn informatie?  

Volgens een medewerker (van Proximus vermoed ik) waren er drie mogelijk, en dan toch niet. Is die medewerker dan een beetje onbekwaam of een verkoper? Waar haalt die medewerker dan zijn informatie?  


Inderdaad, in de proximus winkel.

Enkele maanden geleden, net voor de corona uitbrak ging ik om m’n gsm-nummer naar proximus te veranderen. En stelde ik al de vraag over die decoders. Er konden er nog 2 bij zei de medewerkster.

3 in totaal dus.

Ikzelf heb al jaren 1, op andere plaatsen zit nog de oude telenet kabel waar we vanaf willen.

Ze had immers ons gebruikersprofiel voor zich dus dan vertrouw ik op die informatie en ga ik niet zoeken op een redelijk onhandige site welke die van proximus toch wel is.

Het is niet misverstaan want er was nog iemand bij mij die hetzelfde hoorde.

Met deze informatie en na 2 UTP kabels naar de desbetreffende tv’s te leggen ging ik nu terug naar die proximus winkel. Het was een andere medewerker maar wederom leek het allemaal te kunnen. Er werd niet verteld dat het misschien niet zou kunnen en de decoders kwamen thuis aan.

Met een vervelend gevoel en dit topic als gevolg.

We zitten dus met een probleem aangezien de 3e TV redelijk essentieel lijkt te zijn voor de medebewoners.

Zou er een soort gemakkelijk bakje bestaan zoals een apple tv(liefst goedkoper) waar ze via internet naar TV kunnen kijken? Maar niet dat je dat telkens terug moet opzoeken… en ook niet met de smartphone want het zijn oudere mensen.

Anders wordt het binnenkort een andere provider vrees ik.

→ https://www.proximus TV pickx-app-TV bekijken-via-chromecast-of-apple-tv

bij epic is er bv een apple tv mogelijkheid 

→ proximusTV-apparatuur/apple-tv.html

→ epic-combo

andere links die u mss zullen interesseren

→ https://www.google.com/search?q=apple+TV+proximus

Reputatie 6
Badge +2

Een gemakkelijk bakje, dat ken ik eigenlijk wel niet. Ik kijk sommige programma.’via mijn PC maar ik gebruik dan  eigenlijk de tv als grafisch scherm. Dus een kabeltje van de PC naar de tv ipv naar het grafisch scherm. En je moet ook de instellingen voor de bron op de tv aanpassen. Is dat gemakkelijk? Voor mij wel. Je kunt dat op voorhand wel instellen.  Oudere mensen zijn nog wel op te leiden, ze moeten er voor open staan. Je kunt dat zodanig instellen dat de PC start met pickx. Dan moeten ze nog wel op het programma klikken dat ze wensen te zien. Het is natuurlijk anders dan een gewone tv. 

Uit het feit dat ze nu pas met digitale TV beginnen mag je wel afleiden dat ze er niet voor openstaan. Zo lang ze maar niet veel meer moeten doen dan bij de oude kabel lukt het nog net:smile:

Vandaar niet te veel geld geven aan dat soort dingen om dan te merken dat het weer “te moeilijk” is.

Ik vermoed dat het TN wordt aangezien dat via de kabel is. Ik zou het persoonlijk wel jammer vinden aangezien ikzelf weinig problemen heb met de digitale TV van proximus.

Bedankt voor de reacties

Reputatie 6
Badge +2

TN dat is ook wel digitale tv. Wij hebben een tv op TN, dat is gewoon via de kabel en een gehuurde Digibox. Daarmee heb je wel geen interactieve functies zoals opnemen pauzeren, ....Misschien gaat dat ook nog rechtstreeks zonder digibox, inpluggen rechtstreeks op de kabel, maar dan is het aantal kanalen wel beperkt, en ik vermoed op termijn veroordeeld om te verdwijnen. Hoe lang die termijn is weet ik niet. Via een digibox of inpluggen in een kabel dat is eigenlijk even gemakkelijk. TV aanzetten en het kanaal kiezen. Die digibox moet je nu en dan ook eens herstarten, dan zegt iemand van 82 jaar dat het kapot is, en dan moet ik eens herstarten, 
Dus eigenlijk combineren we Proximus (vaste telefoon, internet, tv) met TN (1 tv). Sommigen zeggen dan waarom niet alles op Proximus? OK, maar dan is de tweede tv draadloos met een repeater of hoe noemt dat, en ik vind dat er met kabels minder problemen zijn. 

Reageer