Sticky

Happy House bezoek


Reputatie 6
Badge +6
  • Wim
  • Community Manager
  • 771 reacties
Hallo iedereen,

Het ‘Happy House concept’. Ongetwijfeld hebben jullie er al van gehoord! Een tijd terug hebben wij dit officieel gelanceerd.
Waaruit bestaat het? Wel, wij sturen gratis en voor niks een technicus naar je woning die zal uitzoeken of jouw Proximus installatie werkt zoals het zou moeten, perfect dus 😉. Daarvoor heb je wel toegang nodig tot de VDSL2-technologie. Heb je die (nog) niet, daar kan onze man of vrouw niet direct iets aan veranderen. Wat hij of zij wel kan en zeker zal doen, is ervoor zorgen dat jouw installatie optimaal functioneert.

Alle nuttige info vind je op deze pagina: https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house

Aarzel dus niet om met ons contact op te nemen!

Sommigen onder jullie hebben reeds vorig jaar ‘in avant-première’ kunnen genieten van zo’n Happy House bezoek. Hierbij nodig ik jullie dus uit om jullie bevindingen daarover neer te pennen. Zo kunnen andere forumleden te weten komen hoe nuttig en interessant zo’n Happy House bezoek is.

Alvast bedankt!

Groeten,
Wim

12 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hallo Wim,
Normaal gezien komt er vandaag een happy house technieker op bezoek bij mijn broer, ik zal bij gelegenheid eens polshoogte nemen hoe tevreden hij er over is, en zal het hier dan laten weten.
Mvg, Martin
Reputatie 6
Badge +6
Martin schreef:

Hallo Wim,
Normaal gezien komt er vandaag een happy house technieker op bezoek bij mijn broer, ik zal bij gelegenheid eens polshoogte nemen hoe tevreden hij er over is, en zal het hier dan laten weten.
Mvg, Martin


OK Martin, bedankt voor je medewerking 👍🏼
Uiteraard mag je broer hier ook een acccount aanmaken en zijn ervaringen delen. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde 😉
Reputatie 6
Badge +1
Wim,

Vorig jaar november heb ik het Happy House bezoek gekregen. Kan het iedereen aanraden!

Mijn twee oude V4 decoders werden vervangen door de nieuwe V5 mini, en sindsdien eigenlijk nooit problemen meer gehad met de decoders. Veel overzichtelijker en handiger en ook mooier menu dan de V4. Ook de Radioline app werkt fantastisch, meer dan 60.000 radiostations beschikbaar.

Eén decoder was verbonden met kabel en de andere met Ruckus, deze werken sindsdien allebei perfect met WiFi bridge, is volledig gratis vervangen en geinstalleerd. Ook de Bbox 3 staat vanaf die dag op een centrale plaats in ons appartement, nu overal goede WiFi ontvangst.

Kortom, een Happy House bezoek is zeker en vast meer dan de moeite waard, hele vriendelijke medewerker, je kon echt alle vragen aan hem stellen en hij wist ook altijd het antwoord en de oplossing.

Ik zou tegen iedereen willen zeggen, zeker DOEN!
Reputatie 5
Badge +3
Ook ik heb een Happy House bezoek gehad, vorig jaar en ondanks dat ik dacht al alles te weten en dat alles perfect 😉 werkte, heeft de technieker toch nog een aantal dingen kunnen verbeteren. Ik was heel tevreden van het bezoek en kan het iedereen aanraden om dit eens te proberen.
Reputatie 4
Badge +1
Heb vorig jaar dit ook laten doen. Is goed bevallen. Had van te voren alles al genoteerd en dit hebben we tijdens het bezoek afgewerkt. Bij mij was het niet zo extreem. Had al V5 decoders en Bbox 3. Hebben alles gefinetuned en alles werkt nog steeds. Medewerker heel vriendelijk en wist waar hij het over had. Echt een aanrader. Jammer dat dit alleen voor de VDSL techniek is.
Reputatie 6
Badge +4
zoals beloofd zou ik verslag uitbrengen over het HH bezoek bij mijn broer.
Het is wel een kort verhaal maar heeft zeker zijn nut gehad en ook de oplossinge geboden voor zijn probleem, dat al zolang aansleepte, namelijk op wifi werd hij regelmatig met al zijn toestellen van het internet afgegooid en na een tijdje kwam de verbinding vanzelf terug, wat zeer vervelend en vermoeiend was om zo verder te werken.
Soms werkte het een halve dag aan een stuk zonder problemen, waardoor het ook moeilijk was om de stoorder op te sporen.
Na nazicht van de technieker en alles nog eens gereset te hebben, wat al zo dikwijls gebeurd was (ook op aanraden vroeger al van de helpdesk), heeft hij de de dader gevonden, namelijk een "PLC addapter wifi- extender" die op geregelde basis onstabiel werd.
Dus zeker een aanrader.
🎯

NB: voor software bugs, zoals bvb na softw. update op decoders, heeft het natuurlijk weinig zin om HH bezoek aan te vragen, want deze bugs kan de HH technieker niet verwijderen 😉
Op aandringen van "onze medewerkers" heb ik mij vorig jaar ook laten overhalen voor een "happy house call" in de aanloop/test periode. Ik vond dat voor die mensen, in mijn specifieke geval, een beetje een nutteloze verplaatsing omdat er geen enkel probleem was met mijn installatie. Maar goed, men moet eea kunnen uittesten te velde ... vandaar dus.
Op de interventie zelf valt niets aan te merken, vlot en ter zake, en het bezoek was op 20 minuten afgelopen. Het had zelfs nog korter gekund. Maar dat heeft niets te maken met de dienst op zich, enkel maar met het feit dat gans mijn installatie feilloos werkt/werkte en er dus geen bijkomende tests nodig waren. De installatie voldeed volledig aan de door Proximus gestelde parameters voor zone 2. Het korte bezoek lag ook aan het feit dat de technieker vooraf al de nodige lijnmetingen al gedaan had die dat gewoon bevestigden.
Voor wie echter denkt of weet dat hij/zij met een probleem geplaagd zit dat mogelijk met de lokale hardware/infrastructuur te maken heeft, loont het zeker de moeite om eens een algemene checkup over de vloer te krijgen ...
Niets fan miserie. En techniek kan niet oplossen,!!!!!!!!!

Vraag mij af of er wel goeie technieker bestaat in jullie team.
3 meter verder heb ik geen internet in mijn huis!!! Kunden dit niet oplossen. Erg he.
Wi-Fi versterker is antwoord awel ik heb een en nog steeds zelfde probleem.
Voor tv te doen spelen heb ik 2 wifi bridge nodig. Erg he.
En nog steeds is alles het zelfde.
Het is mijn isolatie zeggen ze, :-s maar telenet nooit problemen ik kan tot op zolder gaan en proximus kan gewoon living niet te ver of heb geen internet. Echt vreselijk.
ZE ZEGGEN WE GAAN U BELLEN VOOR VERDER MAAR NOOIT GEBELD GEWEEST.
SINDS JANUARI EEN AL MISERIE IS NU MEI!!!
Erg.
xAngelx schreef:

Niets fan miserie. En techniek kan niet oplossen,!!!!!!!!!

Vraag mij af of er wel goeie technieker bestaat in jullie team.
3 meter verder heb ik geen internet in mijn huis!!! Kunden dit niet oplossen. Erg he.
Wi-Fi versterker is antwoord awel ik heb een en nog steeds zelfde probleem.
Voor tv te doen spelen heb ik 2 wifi bridge nodig. Erg he.
En nog steeds is alles het zelfde.
Het is mijn isolatie zeggen ze, :-s maar telenet nooit problemen ik kan tot op zolder gaan en proximus kan gewoon living niet te ver of heb geen internet. Echt vreselijk.
ZE ZEGGEN WE GAAN U BELLEN VOOR VERDER MAAR NOOIT GEBELD GEWEEST.
SINDS JANUARI EEN AL MISERIE IS NU MEI!!!
Erg.

hier ook een en al mizerie met internet en plc adaptors ben zeker terug naar telenet
Is een en al mizerie met internet van proximus als mijn drie maand gratis netflix op is ben ik weg
"Profitariërs aller landen, vernig u!" .. vrij naar K. Marx

(sorry admins/mods, kon 't niet laten 😁 )
Reputatie 4
Badge +3
Dag Luc,

Het is zeker niet de bedoeling dat er problemen blijven opduiken.

Ik stel voor dat je een gratis happy house technieker kan boeken, deze komt alles op punt stellen.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html

Reageer