Skip to main content
Vraag

wanner komt er een einde aan de problemen met de webmail ???

• March 10, 2026
  • 24 reacties
  • 141 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Het is ergerlijk !

We hebben problemen met de service , probeer het later opnieuw.

Wanneer komt daar een eind aan ????

24 reacties

Martin
  • March 10, 2026

@roske.vdd 

heb je dit ook als je met een ander browser probeert
of als je eerst een browservenster opent incognito:

CTRL SHIFT N   (voor browser Firefox is het P ipv N)

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • March 10, 2026

Jazeker , emails verzenden gaat niet , ze blijven in concepten staan.

Het is hopeloos , ik ben het meer dan beu ,maar de facturen zijn wèl altijd paraat.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • March 10, 2026

@roske.vdd Er was deze ochtend een algemeen probleem. Dit zou nu moeten zijn opgelost.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • March 10, 2026

Opgelost ? Ik hoop het , het wordt tijd dat er een einde komt aan al die mankementen.

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • March 11, 2026

Hier ook nog altijd een gebrekkige werking van de webmail. Maar zelfs dat is geen nieuws meer, zelfs daaraan raak ik stilaan gewend… Automatisch een e-mailadres aanvullen bij de opmaak van een mail lukt nu ook niet meer!

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • March 12, 2026

Sorry , zoiets kan men niet gewoon worden als je dagelijks de webmail nodig hebt.

Ik vrees dat het tijd wordt om over te stappen naar “iemand anders” , ik geeft het op , het is genoeg geweest.

Martin
  • March 12, 2026

@roske.vdd waarom gebruik je geen alternatief zoals gmail, outlook enz ….

Als je overstapt zal je tenslotte toch ook een alternatief gebruiken, namelijk die van de provider naar waar je overstapt of is het dat wat je bedoelde met “iemand anders”?

Mutlie
  • March 12, 2026

Voor wat het waard is:

Er vallen mij op dit forum wat betreft webmail vooral 2 dingen op:
1. de klachten komen dikwijls van 2 forumleden, nl.  Roske.vdd en jowantje en dit ongeacht er een algemene storing is of niet. Dan zijn er meer klachten maar die vallen snel weg. 
2. mensen die met een alternatieve webmaildienst  werken (hetzij gmail, protonmail of nog een ander) komen hier (uiteraard?) niet klagen. Maar ook degenen die hun skynet/proximus mail behandelen  via  een extern mailprogramma, zoals Thunderbird, melden zelden of nooit problemen met Proximus, tenzij er een algemene storing is. Er zijn wel klachten - inlogproblemen - geweest nadat een outlook versie te (hopeloos) verouderd was en de qua internet eigen veiligheid in gedrag kwam.

De hamvraag (of de titel van dit topic) is dan misschien beter: wat doen Roske.vdd en jowantje verkeerd?

Martin
  • March 12, 2026

&

volgende bedenking:

Ik denk niet dat het daarom 100% zeker is dat zij iets verkeerd doen, want ik ken er nog enkelen die via Webmail problemen ondervinden (die het zelf op het forum niet melden) en denk ik eerder dat de vraag is waarom zijn er die problemen ondervinden en ander niet met webmail (ik ondervind die problemen toch niet zoals hierboven gemeld worden) , zit het mss ergens op de webserver waarop zij zitten ????

Mijn pa heeft een skynet mail adres ondervind die problemen ook niet, het is zoals we nog gezegd hebben,  zij die geen problemen ondervinden , komen dit niet op een forum melden….

PS: ik heb ooit ergens gelezen dat wat voor PX Mail service betreft, ook CISCO er een rol in speelt(als leverancier v/h mailplatform, maar voor wat juist zij allemaal verantwoordelijk zijn  weet ik echter ook niet! Enfin ik beweer nu ook niet dat de fout direct van CISCO komt :-) 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • March 12, 2026

​@Martin 

Héél juist wat u schrijft , de verbinding en werking van Proximus is nooit goed geweest in onze regio en daarom zijn er velen overgestapt naar Telenet , ik ben dat ook van plan..

Ik doe helemaal niets verkeerd en ik ben géén debiel , ik kan wèl werken met een PC. !

Ik wil geen ander extern mail programma  , ik wil gewoon dat Proximus goed werkt en dat doet het niet.

Enkel de facturatie werkt en dan nog .

Mutlie
  • March 12, 2026

&

volgende bedenking:

Ik denk niet dat het daarom 100% zeker is dat zij iets verkeerd doen, want ik ken er nog enkelen die via Webmail problemen ondervinden (die het zelf op het forum niet melden) en denk ik eerder dat de vraag is waarom zijn er die problemen ondervinden en ander niet met webmail (ik ondervind die problemen toch niet zoals hierboven gemeld worden) , zit het mss ergens op de webserver waarop zij zitten ????

Dan moet je het toch ook van de andere kant bekijken, niet? 
Als jij er al “enkelen” kent die problemen hebben en dit - om welke reden ook - hier niet melden, hoeveel zijn er dan die je niet kent, ver buiten je kennissenkring?  
Als we die “enkelen” extrapoleren naar het aantal abonnees zou dat dan immers betekenen dat er toch wel een enorm aantal zijn met webmail problemen.
Gebruiken die dan een alternatief?
Of vinden ze het gewoon niet erg dat webmail niet werkt (zou toch ook kunnen)?
Of willen hier niet komen posten? Nochtans worden hier vele problemen opgelost, nietwaar?
En tenslotte: Hoeveel anderen hebben dan geen problemen met webmail?

Martin
  • March 12, 2026

Ik kan in ieder geval geen echte 100% zeker conclusies trekken want daarvoor zijn het aantal meldingen tov van het totaal aantal proximus webmail gebruikers te klein, en blijven we in feite maar veronderstellingen maken…..

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • March 12, 2026

wat ik al voorhad, en wel al regelmatig, gewone mails komen toe maar ik er gewoon een pdf of ander document als bijjlage bij doet komen ze niet aan, 

ik weet dit omdat ze naar mijn zuster en een vriendin waren, en die mails hebben ze nooit ontvangen, dezelfde mails versturen via outlook werkt perfect, maar als ik ze via proximus verstuurd komen ze niet aan bij en krijg ik ook geen bericht dat ze niet toegekomen zijn

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • March 13, 2026

Ik denk niet dat er slechts 2 gebruikers problemen hebben met de webmail. Niet iedereen kent/gebruikt dit forum. Kijk maar eens op Facebookgroepen zoals ‘Ontevreden Proximus-klanten’ of ‘Proximus Problemen’… Ik weiger principieel een ander mail programma te gebruiken. We betalen (meer dan genoeg) voor een goed werkende dienstverlening!

Martin
  • March 13, 2026

Volledig akkoord dat het zonder problemen zou moeten kunnen werken, maar het is natuurlijk wel zo dat Proximus webmail via een browser en een zware web-interface loopt, zodat er via een browser vlugger problemen kunnen ontstaan, o.a. door, browser-cache of cookies, browserextensies (adblockers, privacy tools enz..), trage scripts van de webmail interface, compatibiliteit met een bepaalde browser …

Mail programma’s daarentegen, zoals bvb thunderbird  onderhandelen rechtstreeks van de PX mailserver, wat voordeleden  heeft zoals: minder grafische interface, minder scripts, directere communicatie met de server, stabieler bij grote mailboxen. Bijkomend worden er ondertussen berichten geladen, interface opgebouwd en getoond, zoekfuncties uitvoeren, advertenties en scripts laden. Dit kan sneller fout lopen en trager werken.

Als je mailbox groot is (veel mails of grote bijlagen) dan moet Webmail alles telkens opnieuw laden en een mail programma cachet lokaal veel gegevens daardoor sneller en stabieler.

Mutlie
  • March 13, 2026

@jowantje 
Okee, u hebt mogelijk een punt, maar als ik op facebook kijk zijn het vooral problemen tijdens de algemene storing(en) die daar worden aangehaald. M.a.w. als (bijna) iedereen problemen had. Maak maar eens een vergelijking met de datums van posts hier en die op facebook.
Bijvoorbeeld in november ll. toevallig rond mijn verjaardag waren er veel klachten en was er een algehele storing en klachten op facebook.

Ik vind hier bijvoorbeeld ook een door u gestart topic terug

Daarin lees ik dat je webmail door Proximus (@HadewychT) is getest, zonder resultaat, dus er niets scheelde aan uw webmail. Bevestiging daarvan was zeker dat u via uw PC problemen had en uw echtgenote op de zelfde PC maar met een ander (persoonlijk) account niet.
U heeft inderdaad recht heeft op een goed werkende dienstverlening en die heeft u normalerwijze. Of kan u een reden bedenken dat uw echtgenote wel dienstverlening ontvangt en u niet waardoor uw mail niet fatsoenlijk werkt?
Lees uw topic er maar eens weer op na. Omdat het bij uw vrouw werkt kan een serverprobleem zomaar worden uitgesloten, en verder ook een Pc-technisch probleem. Een webmail gerelateerd probleem is dan ook twijfelachtig, want dezelfde pc, dezelfde modem, dezelfde webmail, …. Het enige verschil is een andere gebruiker. Ik heb u toen gevraagd of uw instellingen (op pc) wel helemaal juist waren, maar u heeft die vraag genegeerd. Tja.

In datzelfde topic bent u ook erop gewezen - door mij en door @regulus - dat Thunderbird altijd werkt. Trek uw conclusies, maar mijn skynet/proximus mail werkt wel probleemloos via Thunderbird (vind ik prettiger werken en biedt meer mogelijkheden) maar ook via webmail.

Mutlie
  • March 13, 2026

Volledig akkoord dat het zonder problemen zou moeten kunnen werken, maar het is natuurlijk wel zo dat Proximus webmail via een browser en een zware web-interface loopt, zodat er via een browser vlugger problemen kunnen ontstaan, o.a. door, browser-cache of cookies, browserextensies (adblockers, privacy tools enz..), trage scripts van de webmail interface, compatibiliteit met een bepaalde browser …

Mail programma’s daarentegen, zoals bvb thunderbird  onderhandelen rechtstreeks van de PX mailserver, wat voordeleden  heeft zoals: minder grafische interface, minder scripts, directere communicatie met de server, stabieler bij grote mailboxen. Bijkomend worden er ondertussen berichten geladen, interface opgebouwd en getoond, zoekfuncties uitvoeren, advertenties en scripts laden. Dit kan sneller fout lopen en trager werken.

Als je mailbox groot is (veel mails of grote bijlagen) dan moet Webmail alles telkens opnieuw laden en een mail programma cachet lokaal veel gegevens daardoor sneller en stabieler.

@Martin 
Ik verwijs nogmaals naar dat ene topic. Alle praktische uitleg (hoe?) daarover is gegeven en blijkbaar zonder resultaat. 

Mutlie
  • March 13, 2026

​@Martin 

Héél juist wat u schrijft , de verbinding en werking van Proximus is nooit goed geweest in onze regio en daarom zijn er velen overgestapt naar Telenet , ik ben dat ook van plan..

Ik doe helemaal niets verkeerd en ik ben géén debiel , ik kan wèl werken met een PC. !

Ik wil geen ander extern mail programma  , ik wil gewoon dat Proximus goed werkt en dat doet het niet.

Enkel de facturatie werkt en dan nog .

Tiens tiens, nochtans werkte Thunderbird, die liet u niet in de steek (in tegenstelling tot webmail): 

Martin
  • March 13, 2026

Het draait uiteraard niet enkel en alleen over cache en cookies er komen veel meer zaken bij de web versie kijken (= vlugger problemen krijgen) en opgepast je kan bvb cookies en cache historie wissen en zelfs incognito gaan en denken dat je alles hiermee uitgeschakeld hebt, zelfs sommige extensies maken gebruik van eigen opslag die niet wordt gewist wanneer je browserdata verwijdert.

@Martin 
Ik verwijs nogmaals naar dat ene topic. Alle praktische uitleg (hoe?) daarover is gegeven en blijkbaar zonder resultaat. 

Mutlie
  • March 13, 2026

Dat zou mogelijks kunnen als Jowantje en zijn vrouw elk via een andere browser werken, want bij haar werkt het wel.
Maar die mogelijkheid  lijkt mij ergens vergezocht en kan enkel uitgeklaard wanneer we zicht zouden hebben op de geïnstalleerde en actieve extensies. 

Martin
  • March 13, 2026

Met de zelfde browser op de zelfde PC zou het dan inderdaad voor beiden moeten slecht werken (tenzij ze elk een appart profiel zouden gemaakt hebben en apart moeten inloggen, maar dat zal wel niet het geval zijn), maar ik gaf inderdaad een algemene uitleg waarop men allemaal eventueel moet letten of ver moet gaan zoeken zoals je zegt zolang je in het duister tast wat de reden zou kunnen zijn…..

Martin
  • March 13, 2026

In verband met ​@roske.vdd en thunderbird, zal het probleem zijn zoals ik ook dikwijls doe als ik op verplaatsing ben en PX webmail moet gebruiken, dan is het natuurlijk balen als dit op dat moment niet werkt 

Mutlie
  • March 13, 2026

Dat zijn veronderstellingen, niet meer.
Dan moet ​@roske.vdd maar vertellen hoe ze webmail raadpleegt. Anderzijds: uit haar eerdere berichten maak ik op dat ze invalide is, haar mail nodig heeft en geen smartphone heeft of gebruikt, enkel PC.
Wat haar opmerking over Thunderbird aangaat: Thunderbird heeft slechts heel recent een android versie uitgebracht.

Zou haar probleem niet eerder technisch gerelateerd zijn? (te ver van een PX-kast, slechte of verouderde bekabeling, ….). Ze schreef toch ook dat in haar regio Proximus niet goed werkt en velen zijn overgestapt?

Martin
  • March 13, 2026

Dan zou ​@roske.vdd om te beginnen eens kunnen kijken  wat proximus garandeert als → snelheid en dan op haar pc eens een → speedtest uitvoeren om te zien of de internetsnelheid zo traag is dat het problemen zou kunnen geven.

Want dat Proximus niet goed werkt, weet ik ook niet wat hiermee juist bedoelt wordt, is het bv ook slecht om TV te kijken en is dat continue of af en toe enz….
Als het maar af en toe is zou webmail dan ook bij momenten goed moeten werken.

Als roske.vdd geen smartphone heeft/gebruikt zal ze ook geen Android thunderbird gebruikt hebben.