Beantwoord

verkeerd lijnnummer

  • 21 July 2023
  • 10 reacties
  • 783 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Heb mijne nieuwe tv box ontvangen 

Maar staat niet het correct lijnnummer.

Het lijnnummer is al jaren niet meer bestaand jullie hebben deze zelf geblokkeerd. 

Want kan dit blijkbaar niet zelf aanpassen in mijn profiel. 

Kan dit recht gezet worden aub.

 

Mvg

 

icon

Beste antwoord door Martin 24 July 2023, 18:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Louter ter info: pas maandag komt er iemand van proximus zelf terug langs hier.

Reputatie 7
Badge +3

@GommersS  Probeer dit eens.

Voor je aan de installatie van je TV Box begint

Bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies. Zorg dat je een recente aanrekening bij je hebt  (hierop staat je telefoon-, aansluitings- en klantnummer).

Als je niet vanaf een vaste lijn belt, wordt je gevraagd je klantnummer in te voeren. Zorg er dus voor dat je een recente aanrekening of factuur bij je hebt.

In het keuze menu kies je voor  de optie Ik heb een nieuwe decoder/ TV box ontvangen.

Vervolgens zal het automatische systeem van Proximus alle decoders gelinkt aan je klantnummer verwijderen uit hun systeem.

Herstart je TV Box  via power of , power on met de power knop achteraan de Tv Box. Er zal nu gevraagd worden om je Proximus lijnnummer in te vullen,

dit vind je terug op je aanrekening. Normaal gezien zou je nu het  correcte lijnnummer kunnen ingeven.

 

Reputatie 2

Hallo Martin, 

Bedankt voor u reactie. 

Maar gaat het systeem van Proximus dan mijn 2 decoders verwijderen.

Want heb nog een ouder model staan die niet vervangen wordt 

Als je dit nummer belt 0800 99 696 is dit inderdaad zo en zou je dan alle decoders opnieuw moeten opstarten om ze terug te activeren, maar  persoonlijk zou ik wachten tot de proximus medewerkers maandag terug op het forum komen zodat zij enkel de specifieke oude decoder die je vervangt door de nieuwe,  kunnen deactiveren van je lijn, zodat er voor de andere decoder(s) niks veranderd.

Daarom is het best dat je het MAC nummer van deze oude decoder die op een sticker van je oude decoder kunt terugvinden in het veld “ticket” zet van je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). Terzelfder tijd kun je ook het verkeerdelijk geblokkeerd telefoonnummer in het veld ticket zetten,  zodat zij dit verder ook in orde kunnen brengen.

Best ook indien het nog niet gebeurd zou zijn zoveel mogelijk (privé) klantgegevens in je forumprofiel aanvullen.

Reputatie 6
Badge +3

Het lijnnummer 03*****74 is het nummer dat gekoppeld is aan uw TV abonnement. De decoder met MAC adres dat eindigd op 7D (een V6 decoder) is op dat lijnnummer geassigned.

Reputatie 2

Het lijnnummer 03*****74 is het nummer dat gekoppeld is aan uw TV abonnement. De decoder met MAC adres dat eindigd op 7D (een V6 decoder) is op dat lijnnummer geassigned.

Beste,

Met lijnnummer bedoel je toch het telefoonnummer?

En het MAC adres eindigt op 7D-7e en is een v6 decoder 

Het is niet altijd een (telefoon) lijnnummer maar kan een fictief lijnnummer zijn dat aan je TV abonnement gekoppeld is. Normaal kan je dat zien als je naar Producten | Proximus gaat.
Dan kan je zien of onder “TV” en “onder Phone Line” al dan niet het zelfde lijnnummer staat aangegeven.

Trouwens iemand die geen vaste Telefoon in zijn abonnement heeft krijgt dan een fictief lijnnummer dat aan zijn TV abo gekoppeld is.

Reputatie 2

Het is niet altijd een (telefoon) lijnnummer maar kan een fictief lijnnummer zijn dat aan je TV abonnement gekoppeld is. Normaal kan je dat zien als je naar Producten | Proximus gaat.
Dan kan je zien of onder “TV” en “onder Phone Line” al dan niet het zelfde lijnnummer staat aangegeven.

Trouwens iemand die geen vaste Telefoon in zijn abonnement heeft krijgt dan een fictief lijnnummer dat aan zijn TV abo gekoppeld is.

Beste,

Heb het nagekeken en staat bij TV.  Maar hoe kom je dan aan de pincode?

ter info: Pincode vergeten? Bel dan gratis 0800 99 696

Reputatie 2

ter info: Pincode vergeten? Bel dan gratis 0800 99 696

Beste,

Het is in orde.

Bedankt