Skip to main content
Beantwoord

TV gewonnen

• 13 januari 2025
  • 8 reacties
  • 152 Bekeken

Beste

Ik kreeg vorige week een email van Proximus for you dat ik een Samsung Qled tv gewonnen heb.

Klopt dit?

Mvg

Bert

Beste antwoord door tina.b

@Mastodonto 

ik vraag het na bij de betrokken dienst.

groeten

Tina

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?
This topic has been closed for comments

Martin
  • 13 januari 2025

Een paar punten die belangrijk zijn hierin is 

Als dit zo is zal dit inderdaad kloppen.

PS: die vraag wordt hier trouwens heel veel gesteld de laatste tijd :-)

Tip: Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens. In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 
Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 13 januari 2025

@Mastodonto 

groeten

Tina

• Apprentice
  • 30 januari 2025

Hallo,

Ik heb deze mail ook ontvangen van Proximus for you . Heb ondertussen mijn tv ontvangen maar hoe zit het met de garantie op het toestel .

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 30 januari 2025

@syba  Normaal kun je hiervoor bij het merk zelf terrecht. Zit deze info niet bij het toestel?

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 30 januari 2025

Ik vrees voor u dat de wettelijke garantie van 2 jaar enkel geldt bij verkoop. Misschien is er  iets te regelen met Proximus die die tv's hebben gekocht vermoed ik. Maar onder welke voorwaarden?

Jan
Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 30 januari 2025

Voor wettelijke garantie moet je in principe bij de verkoper zijn.

Is de verkoper of de fabrikant verantwoordelijk?

Er bestaat een juridisch contract voor de verkoop of levering van goederen tussen de handelaar en de consument. Dit betekent dat de handelaar - niet de fabrikant - verantwoordelijk is voor de goederen die hij levert .

Martin
  • 30 januari 2025

In principe blijft de wettelijke garantie van twee jaar ook gelden, omdat dit een consumentenrecht is dat je als winnaar hebt, ook al heb je het product gratis ontvangen.

Als er niets in de de doos zit kan je in dit geval terecht bij de fabrikant als er binnen die twee jaar iets misgaat. Wel kan het zijn dat je bijvoorbeeld een registratie van je prijs moet doen om aanspraak te maken op garantie of ondersteuning. 
Bij de fabrikant kun je ook de inlichtingen krijgen wat je juist moet doen om er aanspraak op te maken.

• Apprentice
  • 31 januari 2025
tina.b schreef:

@Mastodonto 

groeten

Tina

Dag ​@tina.b , ik heb ondertussen de tv ontvangen! Merci ​@proximus!