Beantwoord

Televisie-abonnement opzeggen via website zegt meteen ALLE producten op?!?

  • 20 August 2021
  • 49 reacties
  • 996 Bekeken


Toon eerste bericht

49 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Dank je wel voor je reactie.

Ik loop volgende week sowieso wel eens een Proximus-shop binnen, want mijn vader wenst zijn Pay&Go om te zetten naar een mobiel abonnement. Als we dat via de website proberen te regelen, dan moet hij een verrichting van 1 euro uitvoeren met zijn VISA of Mastercard, zogezegd “om identiteitsfraude te voorkomen”. Hij hééft echter niet eens een VISA of Mastercard, of wat voor kredietkaart dan ook.

Beetje onnozele vereiste, als je het mij vraagt.

Reputatie 2
Badge +1

Waar blijven mijn retourlabels?
Ik zou die toch per e-mail ontvangen?

Reputatie 2
Badge +1

He - Ik krijg net een telefoontje van Kim van de Proximus Shop in Schelle.

Ze is er in geslaagd, de Pay&Go van mijn vader om te zetten naar een mobiel abonnement. Morgenochtend de smartphone eens herstarten en het zou in orde moeten zijn.

Top service! (Zoals we gewend zijn van de Proximus Shop in Schelle :ok_hand:. Er zijn er jammer genoeg ook andere...)

Ik heb maar meteen gevraagd, wat ik nu met mijn Wi-Fi Booster moet doen, en ik mag het toestel blijkbaar gewoon inleveren in de shop.

Doe ik!

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Je abonnement wijzigen of opzeggen | Proximus

Tenzij vergissing mijnentwege is die storting van 1 euro (via bancontact) nodig voor identificatie/registratie van een nieuwe P&G en dient deze om de 18 maand te worden herhaald (cfr wetgeving ingevoerd door dhr A. De Croo als minister van telecom), via shop of via e-id is dit uiteraard ook mogelijk en dient dit bovendien niet elke 18 maand te worden herhaald

Je Pay&Go-kaart identificeren | Proximus

 

En dan moet het identificeren ook nog probleemloos verlopen wat ook niet altijd lukt, maar dat weet je natuurlijk direct als je het probeert !

@luvr Dat kan je inderdaad ook doen ipv van terug te sturen want bij opzeg kan een toestel  ook via een shop, best ook een bewijs vragen van inlevering in geval er later toch iets moest mislopen dat je bewijzen hebt.

Reputatie 2
Badge +1

’t Is toch niet te geloven, zeg!

Ik krijg net een telefoontje van Proximus, want ze hebben een verzoek gekregen om mij op te bellen.

Huh???

Ik krijg als verklaring, dat ik blijkbaar mijn tv-abonnement wil opzeggen.

Wow! ’t Is dus toch doorgedrongen.

Afijn, we spreken af: Mobilus S (2GB data, 120 belminuten per maand), en Maxi Fiber (zoals nu).

Ik krijg een e-mail ter bevestiging van mijn wijziging, en daar staat in, dat ik enkel nog mijn mobiel abonnement over hou, en dat ik mijn decoder en b-box terug moet sturen.

Ik bel naar 0800 22 800 (een keer of drie moeten proberen voor ik erin slaagde het menu te doorlopen op zo’n manier dat ik uiteindelijk doorverbonden werd met een menselijk wezen).

Dat van die b-box blijkt een vergissing. Internet abonnement blijft actief.

Zoals ze zeggen: Eerst zien en dan geloven. Als het nu wéér misloopt, dan stap ik bij Orange binnen.

Reputatie 2
Badge +1

De Pay&Go van mijn vader is lang geleden in een Proximus-shop geregistreerd, met zijn eID. Ik zou het dan ook raar vinden als hij zich om de 18 maanden opnieuw moest identificeren. Dat is in ieder geval nog nooit nodig geweest.

Dat “via Bancontact” klopt in elk geval niet toen wij probeerden, zijn Pay&Go om te zetten naar een abonnement. De website vroeg wel degelijk om een VISA of Mastercard - niks anders. Ik had er misschien beter een schermafbeelding van gemaakt… :thinking:

Oh, en wat het “lijnnummer” betreft: op MyProximus vind ik hetzelfde nummer terug als op mijn aanrekeningen. In de veronderstelling dat zowel MyProximus als de aanrekeningen de waarheid vertellen, herkent de website het legitieme “lijnnummer” dus gewoon niet.

Op mijn decoder kan ik het zo onmiddellijk niet meer controleren, want die is niet meer aangesloten. (Ik gebruik de ethernet-aansluiting waar de decoder aanhing nu voor mijn digitaal radiotoestel. Mijn televisietoestel is nu nog voornamelijk een groot YouTube-scherm. :nerd:)

Reputatie 2
Badge +1

Jakkes… Die pagina over de “Product informatie fiches” is alles behalve informatief, zeg!

“Klik op de linken hieronder om de documenten van je keuze te openen of te downloaden”… Maar waar gáán die documenten over?!? “Flex S” - “Flex S + Unlimited light” - “Flex S + Unlimited” - “Flex S + Unlimited Premium” - “Flex S + Mobile Flex (5 GB)” - “Flex S + Mobile Flex+(15 GB)” - “Flex S + Unlimited dark” (die laatste is een dom grapje) - en dan nog eens dezelfde onzin voor “Flex zonder S” - en dan hebben we nog “Flex Premium” ook. “Epic” kan ik wellicht negeren, want daar staat iets van “TV experience” bij.

Ik denk dat ik een “Flex S Premium zonder S Unlimited light Premium Mobile Flex” neem… Ik twijfel enkel nog tussen 5 GB en 15 GB. Misschien toch eens nadenken over een “dark” optie?

:joy:  :joy:  :joy:  :joy:  :joy:

Reputatie 2
Badge +1

Neem mij niet kwalijk, maar dit is niet ernstig meer. In de MyProximus app vind ik de onderstaande bestelling voor een Wi-Fi Booster. Alsjeblieft, zeg… Ik héb geen Wi-Fi Booster, ik hóéf geen Wi-Fi Booster, ik wíl geen Wi-Fi Booster bestellen, en ik héb er geen besteld. Capisce?

Trouwens, als ik (zoals ik óók in MyProximus terugvind) mijn b-box dan zogezegd tóch terug moest sturen, wat zou ik dan nog nog met zo’n Wi-Fi Booster aan moeten???

Zijn jullie nu écht zulke knoeiers, of doe je het maar om te lachen? Als het om te lachen is, hou er dan maar stilaan mee op, want ík vind het ondertussen al lang niet leuk meer.

 

 

Reputatie 2
Badge +1

Een bewijs van inlevering zal ik heus wel vragen. Ik heb de indruk dat je er ervaring mee hebt dat er wel eens iets kan mislopen? :smile: (Sorry, ’t was sterker dan mezelf… :joy: )

Afijn - ik heb nog wel een paar vragen die ik dan meteen kan stellen, vooral dan over de snelheid van mijn internetverbinding. Op MyProximus staat (nu nog) “Internet Maxi Fiber”, downloadsnelheid 1000 Mb/s, uploadsnelheid 50Mb/s (zal wel correct zijn, denk ik). Op mijn aanrekening staat “Internet Maxi Fiber” en “Fiber Boost 500 Mbps”. Op het document ter bevestiging van mijn wijziging (opzegging van mijn vaste telefoon) staat dat “Fiber Boost 1Gbps/50 Mbps” opgezegd wordt.

Nu vraag ik mij af, wat de snelheid dan wel zal worden. Vraag ik zeker naar.

In ieder geval wordt op 1/9 de internet downloadsnelheid van je Flex Fiber pack verhoogd naar 1 Gbps zonder prijswijziging.
Op je factuur vanaf september zal je "Fiber Boost 1 Gbps/50 Mbps" zien staan in plaats van "Fiber Boost 500 Mbps/50 Mbps".
Meer informatie op 1/9 op proximus.be/mijnflex

Bijkomende info:  AntonellaD  (Proximus Forum Moderator) schreef op 06/08/21:
De internet downloadsnelheid van de Flex Fiber en Business Flex Fiber packs zal vanaf 01/09 worden geboost van 500Mbps tot 1 GIGA (de uploadsnelheid blijft ongewijzigd).
Klanten met de bestaande 1 Gbps standalone optie behouden hun optie (die een hogere uploadsnelheid heeft). Groetjes, Antonella

Dit voor de packs en
voor Internet maxi fiber → fiber_internet_maxi (proximus.be)

Maar maandag komen de Prox forummedewerkers hier terug langs om je verder inlichtingen te geven.

Reputatie 2
Badge +1

@tina.b

Heel erg bedankt!

Ik zie morgen wel wat ik met die domiciliëring doe.

Als ik de rekening zelf met een overschrijving wil betalen, moet ik dan een specifieke mededeling meegeven?

Reputatie 2
Badge +1

De aanrekening is ook behoorlijk verwarrend.

Voor vorige maand staat er, onder “Opties”, een “Mobile Flex” op, voor de periode van 25 tot 31 augustus: € 3,39.

Die € 3,39 wordt vervolgens, onder “Pack”, voor dezelfde “Mobile Flex” weer afgetrokken.

Dan staat er, voor de lopende maand een “Flex Pack S”, enkel voor 1 september: € 0,74.

Die € 0,74 wordt vervolgens afgetrokken als “Bouwpromotor promo 6 maanden gratis”. (Raar, want die promo liep van 1 maart tot 31 augustus, dus ik snap niet wat die nog met 1 september te maken heeft.)

En dan staat er, voor 1 september, een “Flex Fiber”: € 0,79. Die wordt er niet weer afgetrokken. Dat is op zich geen probleem, omdat ik pas op 1 september een telefoongesprek gevoerd heb met Proximus om mijn TV-abonnement (en mijn Pack) stop te zetten.

Wat ik dan wél raar vind, is dat vervolgens mijn “Internet Maxi Fiber” wél begint te lopen op 1 september. Moet ik daaruit besluiten dat ik voor 1 september dubbel betaal: zowel voor “Flex Fiber” als voor “Internet Maxi Fiber”? Ruikt naar een opzettelijke “Oops! Vergissing!”, als je het mij vraagt. Zou ik wellicht niet eens opgemerkt hebben als ik niet al zo uitgedaagd was geweest.

Reputatie 2
Badge +1

Bedankt voor de info. Ik neem dus aan, dat ik vanaf 1september “Fiber Boost 1 Gbps/50 Mbps” zal hebben. Ik zie wel.

Ik ben nog eens bij de Proximus shop gepasseerd, in een poging om mijn Wi-Fi Booster / Bridge / BoosterBridge / BridgeBooster (schrappen wat niet past) in te leveren.

Poging mislukt: Er is momenteel een aanvraag voor mij in verwerking (klopt - opzegging van mijn vaste telefoon), en Proximus kan geen tweede aanvraag initiëren totdat die lopende aanvraag afgehandeld is. Als je het mij vraagt, beetje met de haren getrokken - maar daar heb er niet meer zoveel van, dus dat valt nogal mee :grin: .

Edoch, er is nog een probleem: Mijn toestel ís helemaal geen “Booster”, maar een “Bridge”… Ik héb ook geen “Booster”, ook nooit gehad. De “Bridge” gebruikte ik op mijn vorige adres, maar heb ik sinds mijn verhuizing niet meer nodig, want op mijn nieuwe stek is alles met ethernet kabels verbonden.

Dus: Proximus wil mij maandelijks laten betalen voor een toestel dat ik helemaal niet heb? Niet akkoord!

De shopbediende raadt mij aan, op 2 of 3 september nog eens in een shop langs te gaan, en de situatie uit te leggen. “Het valt wel te regelen.” Zal maar best zijn ook, want mijn geduld met zo’n onzin is écht niet oneindig. Bij Proximus halen ze het maar beter niet in hun hoofd, mij die €2,49 per maand aan te rekenen, maar ze doen ongetwijfeld toch maar wat ze niet laten kunnen.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Het is volgens mij ook goed mogelijk, zonder dat je naar een schop moet gaan,  om dit in orde te brengen dat ze die €2,49 per maand niet aanrekenen aangezien het geen booster is die je hebt, maar dat horen we dan wel maandag als een Prox forummedewerker hier de draad opneemt.

Reputatie 2
Badge +1

Tja, op dit ogenblik kan ik enkel melden, dat ze in ieder geval van plan zijn, mij die kosten voor een booster aan te rekenen. Ik zie wel hoe het opgelost geraakt.

Reputatie 2
Badge +1

@Joel M

@tina.b 

Dank je wel.

Ik heb de domiciliëring ondertussen geheractiveerd.

Hoe de vork precies in de steel zit voor wat mijn “Flex Fiber” en/of “Internet Maxi Fiber” abonnement op 1 september betreft, verneem ik dan wel.

 

Reputatie 2
Badge +1

Hmmm… ’t Is dus inderdaad niet duidelijk of het wel de bedoeling is, dat mijn downloadsnelheid verhoogd zou worden:

De internet downloadsnelheid van de Flex Fiber en Business Flex Fiber packs zal vanaf 01/09 worden geboost van 500Mbps tot 1 GIGA (de uploadsnelheid blijft ongewijzigd).

Als ik dit goed begrijp, dan is 500Mbps een gebooste snelheid, en wordt die geëlimineerd en opgetrokken tot 1Gbps.

Mijn snelheid is 350Mbps, dus zonder 500Mbps boost. Dus is er ook helemaal geen 500Mbps om op te trekken tot 1Gbps.

Zoals ik al vermeldde, mij goed, hoor. Maar probeer in het vervolg toch wat duidelijker en eenduidiger te communiceren, want eigenlijk weet ik nu nog altijd niet of die 1Gbps in mijn geval nu wel of niet een kwakkel is.

Reputatie 7
Badge +3

@luvr 

is idd een verrekening op 1-9 die verwarring schept

wat die 0,79 betreft : flex fiber: is nog benaming van het pack, maar internet staat daar bij details niet vermeld : “phone line, fiber boost, familiy life” : allemaal kleine onderdelen van het vorige pack dat diezelfde dag werd opgezegd…

internet maxi is dus gewoon volledige maand geteld.. volgens mij klopt het zo wel en is er niks dubbel geteld

groetjes

Tina

Reputatie 2
Badge +1

Zo… @tina.b heeft het eerste deel van haar belofte gehouden: ik heb ondertussen via e-mail een “Bevestiging van je wijziging” ontvangen, waarin mij gemeld wordt, dat ik mijn Wi-Fi Booster (die ik dus niet heb) moet terugsturen.

Ik zal daar maar mee doen wat ze mij verteld heeft, nl., negeren. ‘t Zal dan wel in orde komen, zeker?

Anders stop ik wel een onzichtbare Wi-Fi Booster in een doos en stuur ik die terug… :joy::joy::joy:

Reputatie 7
Badge +3

@luvr  Ik ben er zeker van dat het overige ook in orde komt. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@luvr 

Er is momenteel geen lopend opzegorder, dat is de 20e al geannuleerd.

Flex : volledig pack internet/tv/vaste lijn

Flex S : pack internet en tv

en dan na de + de 4 mogelijke mobile abonnementen in het Flex pack :  (mobile flex 5 Gb, mobile Flex+ 15 Gb, onbeperkt of unlimited Light, of onbeperkt met 5G)

Als je wil, kan ik iemand van de commerciële dienst laten contact opnemen om te kijken wat best is voor jou ?

Groeten

Tina

Reputatie 2
Badge +1

Ah, goed dat het opzegorder niet doorgaat.

Als ik dan meteen ook de Pay&Go van mijn vader kan laten omzetten in een mobiel abonnement, dan mag iemand van de commerciële dienst mij zeker contacteren. (Anders gaan we wel bij een Proximus-shop langs.)

Ik neem aan dat ik best de gegevens van mijn vader bij de hand heb om alles in één keer te regelen? Dan kan je mij best woensdag contacteren, want dan ben ik bij mijn ouders.

Reageer