Skip to main content
Vraag

Proximus Plus app werkt niet op tablet met wifi

• July 30, 2025
  • 17 reacties
  • 176 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo. De Proximus Plus app werkt niet op mijn Samsung tablet met wifi (geen 4G). Meerdere keren geplaatst en gewist, ook browserdata en cookies gewist. Gemeld via website. Ik werd deze morgen blijkbaar telefonisch gecontacteerd (misgelopen); bevestigd via email met daarin ook instructies om te proberen. Uitgevoerd maar niet geholpen. Daarna gebeld naar 0800-lijn: ’de juiste dienst zal u deze namiddag zonder fout terugbellen; u bent toch thuis?’ Ja, ik ben speciaal thuis gebleven,,maar géén telefoon ontvangen... Dan richtte ik mij naar FB messenger. Na veel ’wachten daar, altijd dezelfde vragen: naam, klantennr, geboortedatum, ... Frustrerend, dus daarom nu via het forum! Zoveel tijd, zoveel moeite, zoveel stress... gewoon om een antwoord en oplossing te bekomen?! Concreet: de app opent steeds 2 seconden. Eerst kwam er ’bug in cache; cache leegmaken?’ Ik klikte op leegmaken. Daarna: ’er wordt aan de app gewerkt’. En vervolgens het bericht: ’App gesloten omdat deze een bug bevat. Probeer de app bij te werken wanneer de ontwikkelaar een oplossing voor deze fout beschikbaar heeft gesteld .’

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

17 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • July 30, 2025

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf morgen terug aanwezig op dit publieke forum

Ter info

Ook op het Fr forum worden reeds enige tijd problemen (blijkbaar zonder oplossing tot op heden) m.b.t. deze app gemeld voor Samsung tablets type S9 cfr

App Proximus+ sur tablette Samsung S9 wifi avec mise à jour UI7 et Android 15 ? | Proximus Forum

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 30, 2025

Bedankt. Heb ondertussen iemand anders via het 0800-nr kunnen spreken. Blijkt inderdaad een probleem te zijn bij meerdere klanten... Er wordt geduld gevraagd, zodat Proximus de app kan herstellen en updaten. Bij mij gaat het over een Samsung Galaxy Tab 8.

Necroslave84
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • July 30, 2025

Momenteel is de app niet geschikt voor gebruik op een tablet, en vandaar raden we aan om dit voorlopig te gebruiken op een gsm toestel! Deze info komt van een proximus medewerker.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • July 30, 2025

Blijft toch raar. Proximus+ werkt inderdaad niet op mijn Samsung tablet.

Ik lees wel op een site van Proximus dat Proximus+ OK is voor gsm en tablet. Niet op huawei-apparatuur staat daar. 

Martin
  • July 30, 2025

Ter info:

op mijn iPad werkt dit inderdaad wel, maar volgens mij heeft Proximus+ toch vroeger gewerkt op de Samsung tablet en is waarschijnlijk maar pas na één of andere update gebeurd!

Het zou mij erg verwonderen als het op geen enkele Samsung tablet moest gewerkt hebben dat het dan niet veel meer zou aangeklaagd geweest zijn op beide fora.

• Buiten dat er staat “Je kunt de applicatie gratis installeren op je smartphone of tablet (niet beschikbaar voor Huawei-apparaten)., staat ook als opmerking
    “werkt best op smartphone” ,al werkt het bij mij toch ook goed op de iPad!
  • wel voor Android-toestellen: Android 11.0 of hoger
  • ook voor iPhone en iPad: iOS 13.0 of hoger

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • July 31, 2025

Op mijn Samsung tablet staat android 14, dat is hoger dan 11. Heb Priximus+ verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.  Niets verbeterd. Samsung is toch geen Huawei.

Op mijn tablet Samsung heeft het ooit gewerkt. Tot ergens in mei denk ik. 

Een smartphone heb ik niet.  Wel een oude Nokia van 13 jaar oud die alles doet dat nodig is : sms en telefoon. 

Op de ipad zet ik zulke dingen niet,  die dient enkel en alleen voor één belangrijke toepassing.  

Martin
  • July 31, 2025

Ik gebruik het ook vooral op mijn samsung S24 ultra, maar op iphone en iPad is dit meer om testen  te kunnen doen, niet echt om te gebruiken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 2, 2025

Bij mij heeft de app ook ooit gewerkt (Samsung Tab 8). Ik lees elders dat de reden de laatste OUI-update zou zijn (waardoor het nu niet meer werkt). Op de website werkt alles wel normaal, dus ik doe het via die weg. De raad om best te werken via een gsm... die heb ik bewust niet; heb liever groter scherm.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 11, 2025

Op mijn iPad gaat Proximus+ vandaag opnieuw. Zomaar, zonder iets te moeten doen. Op de Android tablet heb ik nog niet getest.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 12, 2025

Op een android tablet werkt proximus+ nog niet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 12, 2025

@Cvanloon Werkt nog steeds niet op mijn Samsung Android tablet; blijft melding: ’bevat een bug’. Na klikken verschijnt gedurende een flits het inlogscherm en daarna sluit alles weer. Een hopeloze zaak denk ik (dat de kennis van Proximus overstijgt; anders was dit toch al lang opgelost). 

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 12, 2025

Klopt, hetzelfde hier bij mij. Maar op mijn ipad gaat het wel.

Martin
  • August 12, 2025

Ja en in feite kan je zelf niet veel meer proberen dan van de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • August 12, 2025

@Helga_03 ​@Cvanloon Kunnen jullie aub eens nakijken welke versie van Android jullie gebruiken op jullie tablet ? Proximus+ heeft min Android 11 nodig. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 12, 2025

Het is Android versie 14.

Bij het openen van de app komt er een foutbericht.  Ook bij het openen vanuit de play store. Eigenlijk zegt het bericht dat de app proximus+ een bug bevat. 

Bij de laatste start zegt proximus+ dat de app vaak crasht en dat ik mijn tablet in een diepe slaap moet zetten, wat is dat? En hoe geraakt die daar dan uit? Ik wens geen tablet die slaapt, eentje dat werkt.  

Martin
  • August 12, 2025

Is het mss de app in diepe slaap zetten dat bedoelt wordt
        → Wat betekent het om een ​​app in diepe slaap te zetten 
om het systeem niet verder te belasten in de achtergrond aangezien die toch altijd crasht. 
Daar geraak je weer uit door de app opnieuw op te starten.

Op mijn samsung s24 doet hij dit ook automatisch.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 12, 2025

Ja bedankt. 

Maar 

- bij een gewone installatie gaat dat niet

- als ik die app in slaap doe gaat ze niet

Ik zie weinig verschil.