Skip to main content
Vraag

proximus for you-winnaar

• December 12, 2025
  • 2 reacties
  • 37 Bekeken

Ik kreeg vandaag initieel een mail dat ik kans maakte op een prijs van proximus for you  (een google gsm) via het emailadres:  proximusforyou@proximus.com

In die mail stond dat ik via de myproximus app deze prijs kon opeisen of via de link in de mail. 

Nadat ik mijn gegevans had ingegeven, namelijk eerst ingelogd met myproximus login, en nadien adres/gsm nummer.

Kreeg ik een bevestigingsmail van volgend emailadres: Cube API • no-reply@dioss.com

Toen kwam de twijfel... was het wel veilig.... heb ik wel echt iets gewonnen?? (Want ja we winnen niet vaak iets... 😅)

Graag had ik hier beluisterd of het in orde is of of ik toch in een val getrapt ben…

Alvast bedankt,

M.v.g.

2 reacties

• Rising star
  • December 12, 2025

Zie 

Martin
  • December 12, 2025

TBI: De afzender “Cube API no-reply@dioss.com” komt van Dioss Smart Solutions, een Belgisch bedrijf dat o.a. digitale handtekeningen en e-signing oplossingen levert voor andere organisaties. In veel gevallen gaat het om automatische mails (API-notificaties of ondertekenverzoeken) die Dioss verstuurt in naam van een andere partij bv. je telecomprovider.

De bevestigingsmail van “Cube API - no-reply@dioss.com” werd in eerdere, echte Proximus-wedstrijden ook gebruikt om de ontvangst van je gegevens en de verzending (termijn van enkele weken) te bevestigen enz...

proximusforyou@proximus.com is ook een mailadres die PX gebruikt.

Zelfs een adres dat echt door Proximus gebruikt wordt kan technisch gezien vervalst worden “spoofing”. Het feit dat het juiste adres in je mailprogramma staat, is dus op zich geen 100% garantie dat de mail echt van Proximus komt​

Bij e‑mail spoofing wordt het afzenderadres in de e‑mailheaders aangepast zodat jij een ander (bekend) adres ziet dan waar de mail eigenlijk vandaan komt.​

Er bestaan wel beveiligingen zoals SPF, DKIM en DMARC die domeinen beschermen tegen misbruik, maar die zijn niet overal perfect ingesteld en niet alle ontvangende mailservers blokkeren spoofed mails automatisch.