Ik heb zonet de proximus+ app gedownload. Niet alleen krijg je nu zo’n stomme verificatiecode als je je paswoord intikt, maar moet je bovendien ook nog een pincode invullen ? WAAROM ?? Ik zal zelf wel kiezen of ik nog een pincode wil gebruiken. Met andere woorden, die app kan ik dus niet gebruiken en zal ze dus al gauw terug van mijn toestel gooien.
moet je die ook invoeren in de app-versie ik moet die wel invoeren in de web-versie (niet altijd) ?
Het is in de app-versie dat er gevraagd wordt om bovenop je wachtwoord nog eens een pincode in te stellen. Ik heb dat dus niet gedaan. Je kan dingen willen beveiligen, maar overdrijven is ook niet goed. En in dit geval wordt er door Proximus dik overdreven. Eerst verplichten ze je om je wachtwoord te veranderen. Dan krijg je telkens je wil inloggen zo’n stomme verificatiecode. Dit is ook weer niet nodig. Ik begrijp dat er een verificatiecode wordt gestuurd als je van paswoord veranderd of een nieuw telefoonnummer aan je bestaande account wil toevoegen, maar bij elke inlog ? En dan moet je ook nog een pincode gaan instellen ? Waarom is die nodig ? Ik heb een paswoord om in te loggen.
Ik maak me er niet druk om en log in via mijn vingerafdruk.
Ik denk niet dat je op de app zelf met je vingerafdruk kan inloggen.
Ik krijg bovendien net onderstaande mail :
Ik heb de link uiteraard niet aangeklikt.
@ Proximus medewerkers : kunnen jullie dit eens nazien ? Ik zie echt geen reden om mijn emailadres wegens veiligheidsredenen te blokkeren.
Ik heb nogmaals geprobeerd om de app te downloaden en weeral vraagt hij op bovenop uw paswoord om een pincode in te stellen. Ik ga echt niet en paswoord en pincode invullen telkens ik van de app gebruik wil maken. Ik heb de app er voor de 4de keer afgegooid. Nooit problemen gehad met de oude myproximus app. Sinds de vernieuwing niks anders dan problemen.
Op de smartphone, inderdaad
Maar ook in MyProxius+ app !
Ik heb die al een tijdje dus hoe ik dat precies heb ingesteld? Waarschijnlijk kreeg ik de keuze bij de activatie en heb ik toen gewoon voor mijn vingerafdruk gekozen.
Mogelijk heeft de blokkade van je mailadres iets vandoen met het dikwijls willen inloggen? Het is ook tijdelijk.
Het is trouwens een zeer slecht idee om je mailadres openbaar te posten, ook al is het een afbeelding. Als slechtwillenden dat zien heb je de extra beveiliging van een pincode of vingerafdruk nog nodig.
Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd. Heb dan gekozen om via mijn myproximus account in te loggen en kreeg dan de opdracht om een pincode in te stellen. Nadat ik de pincode ingesteld had, kreeg ik de mogelijkheid om met mijn vingerafdruk in te loggen. Ik kan dus nu ook met mijn vingerafdruk inloggen. Heel deze procedure lijkt me toch wel heel omslachtig.
Geen zorgen voor het email-adres. Bovenstaande is dus niet mijn email-adres. Ik vermoed dat dit een scam of phishing is, maar dat zullen de proximus medewerkers beter kunnen nazien. Ik geef toe dat het heel realistisch lijkt, zeker als je juist wat problemen met inloggen gehad hebt en niet goed oplet. Als je trouwens over de link met de muisknop gaat, krijg je een url te zien waar proximus totaal niet in voorkomt.
Ik heb geen keuze gekregen gewoon moest ik opeens een pin ingeven en geen keuze om het op een andere manier te doen!
Ik dacht eerst dat het iets te maken had omdat ik pickx+ meestal via de laptop gebruik, maar op de smartphone heb ik nog geen pin moeten ingeven, wel allemaal raar als je het mij vraagt!
NB: Die phishing mail heb ik trouwens ook al ontvangen!
Pickx+???
De phishing mail is nieuw voor mij.
Inderdaad, erg omslachtig, maar via MyProximus kan je wel aan privé-gegevens en kan je je wijzigingen aanbrengen aan je diensten, al dan niet betalend. Dus een veiligheidsmaatregel met reden zonder twijfel.
Maar:
Er is zopas een nieuwere versie van Proximus+ geïnstalleerd op mijn smartphone (ik had dus al de Proximus+ app). Plots moest ik een pincode ingeven ! Eénmalig want ik kon net daarna mijn vingerafdruk registreren. En daarna werkte de vingerafdruk.
Wel even erbij vertellen dat ik bij die installatie (uitzonderlijk!) net op 4G zat ipv wifi.
Of daar nu een verband/oorzaak is dat ik opnieuw moest registreren?
Deze mail zoals Raenafel ontvangen heeft en ook aangehaald heeft.
Bij nieuwe versie Proximus+ op smartphone nog niet om pin gevraagd geweest maar wel op mijn laptop!
Op mijn laptop vraagt Pickx niet om een pin, enkel login met paswoord.
Ik heb wel geen Pickx+
Dit topic gaat wel over de Proximus+ app (kijk naar de titel).
Jij bent de enige die het over Pickx+ heeft.
inderdaad je hebt groot gelijk maar ik bedoelde eigenlijk proximus+ (myproximus) , dus overal waar ik pickx+ geschreven heb zou er proximus+ moeten gelezen worden, ik zit blijkbaar in een dipje :-))
Ik heb trouwens ook geen Pickx+ (@NTVBE) maar wel in mijn hoofd blijkbaar ;-)
Ik zie dat je je vorige tekst hebt aangepast.
Je bent me even kwijt, wat bedoel je met proximus+ op de laptop?
Mijn Proximus overzicht (myproximus of hoe moet ik dat noemen?), Op mijn laptop moet ik al heel lang inloggen met een paswoord en een verificatiecode (via smartphone app). Dat is geen pin, want die code wisselt.
Ja deze heb ik op de valreep nog kunnen aanpassen de anderen kan ik uiteraard niet meer aanpassen.
“wat bedoel je met proximus+ op de laptop”
Dit is gewoon de myproximus webversie waar om mijn pin gevraagd wordt en ik weet gewoon niet waarom alleen een pin gevraagd wordt op laptop en niet op de app versie van myproximus = “Proximus+”
Edit: nu nog eens geprobeerd op mijn laptop en nu wordt een verificatie code gestuurd naar mijn gsm die ik op de laptop moet invoeren, weeral iets anders !!!!
Voor mij is dat niet anders, is al héél lang zo.
Maar wel verificatiecode via een app (google authenticator)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.