Skip to main content

phishing mails

• January 21, 2026
  • 7 reacties
  • 48 Bekeken

Opgelet aan de phisingmails van myproximus.care.nl@proximus.com 

Dit is een phisingmail die u gegevens van app my proximus steelt en bankgegevens gebruikt  en mandaat aanvraagd bij de bank 

Proximus zou beter de klant gegevens beschermen  want eenmaal die hackers op myproximus zitten heb je een probleem de app van myproximus is niet veilig 

Ze zien u bankrekening nummer van domiciliering en gebruiken die en laten zich voor doen als proximus

7 reacties

Martin
  • January 21, 2026

FYI: mogelijks wordt er dan mailadres spoofing toegepast!

zie bv → hier ook een melding van een mail met dit adres die van Proximus gestuurd werd :

“Net gezien dat ik een mail heb ontvangen van myproximus.care.nl@proximus.com.
Naar ik vermoed naar aanleiding van de reactie van ​@tina.b “ 

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 22, 2026

@Angel2  Het is doorgegeven.

• Auteur
  • Apprentice
  • January 23, 2026

Myproximus zit vol met hackers ze stelen wel degelijk u rekening nummer  om zo een mandaat aan te vragen aan de bank  doch beweert proximus dat er geen gestolen rekeningnummers zijn  door hun voorval 

Ik mag wel aangeven dat dit bij me gebeurt is  ze geven dan de opdracht op naam van proximus  en proberen dan gzld te innen zo een voorval zouden ze de klanten een commerciele geste aanbiede  vind ik 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • January 23, 2026

@Angel2 Als je twijfelt of een mail correct is of toch phishing kan je best nooit op een link in de mail klikken. In de plaats daarvan open je zelf je MyProximus of andere apps om te kijken of je daar een melding hebt. 

De meeste firma’s, ook wij, vragen nooit om gegevens te bevestigen of te wijzigen via mail. 

Mutlie
  • January 23, 2026

Myproximus zit vol met hackers ze stelen wel degelijk u rekening nummer  om zo een mandaat aan te vragen aan de bank  doch beweert proximus dat er geen gestolen rekeningnummers zijn  door hun voorval 

Ik mag wel aangeven dat dit bij me gebeurt is  ze geven dan de opdracht op naam van proximus  en proberen dan gzld te innen zo een voorval zouden ze de klanten een commerciele geste aanbiede  vind ik 

Hoe bedoel je?
Ofwel int Proximus via een domiciliëring oftewel ben je slachtoffer van phishing. 
Een domiciliëringsmandaat is een schriftelijke (of digitale) toestemming die jij en niemand anders geeft aan een bedrijf (zoals Proximus) om geld van je bankrekening af te halen voor hun facturen. Wanneer je hier niet mee akkoord gaat moet je handmatig en tijdig betalen op straffe van afgesloten te worden.
Is het dit wat je bedoelt? Dat Proximus je gewoon vraagt om een domiciliëring af te sluiten?

• Auteur
  • Apprentice
  • January 23, 2026

Patrick er was een domicieliering aangemaakt in 2022  voor proximus het feit als je die hebt staan op facturen op applicatie myproximus kunnen hackers u rekeningnummer zien  en zo een aanvraag doen in naam van proximus en de bank aanvaard deze wegens geen handtekening nodig gewoon op ok klikken dit is wat er gebeurt is 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • January 23, 2026

@Angel2 Phishing is inderdaad een vervelend gegeven de laatste jaren wat we jammer genoeg niet 100% tegen kunnen houden. Vandaar mijn tip hierboven om nooit op een link te klikken in een mail maar zelf je app te openen. Op die manier is er geen link meer naar de mail van de eventuele phisher en krijgen ze je gegevens niet.

Ook regelmatig je bankapp controleren om te zien ofer geen verdachte handelingen gebeuren op je rekening. In dit geval kan je best zo snel mogelijk je bank contacteren.