Beantwoord

Phishing mail

  • 30 March 2022
  • 9 reacties
  • 6379 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2
  • Grand Master
  • 235 reacties

Zopas een phishing mail ontvangen, zeer goed nagemaakt.

 

icon

Beste antwoord door Martin 31 March 2022, 15:12

Bekijk origineel

9 reacties

best doorsturen naar verdacht@safeonweb.be 

Wat is verdacht@safeonweb.be? | Drupal

Verdachte activiteit melden | Proximus Groep

Reputatie 7
Badge +3

@Jan 

inderdaad, de phishing mails worden steeds beter… creepy! …

 

aan allen het advies: onafhankelijk inloggen via je myProximus en via die weg checken en betalen… nooit via die links…

 

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +4

 

Ter info:

een Proximus (IT-)foutje of mogelijks een heel goede namaak (cfr <billing-no-reply@proximus.com> als afzender hierboven)?

controle broncode bericht geeft op het eerste zicht niet direct uitsluitsel hieromtrent

P.S.

MyProximus uiteraard gecontroleerd (alles ok) en de hier niet getoonde link leidt naar nergens (niet bestaande bestemming)

inderdaad de namaak wordt altijd maar beter in een ander topic werd ook een phishing mail aangehaald  via billing-no-reply@proximus.com 

Als ik daar op de link klikte kwam je op een totaal andere site uit die niks te maken had met proximus.

 

Er circuleren momenteel frauduleuze (phishing) mails, zogezegd uit naam van Proximus, met de melding dat de domiciliëring van jouw telecomfactuur mislukt is. Ga hier aub niet op in.

Met een frauduleuze link in de mail proberen criminelen persoons- en bankgegevens van de ontvanger los te krijgen.

Hieronder vind je een voorbeeld van een dergelijk bericht met ‘Proximus Billing’ als zogenaamde afzender.

Onthou dat je de status van jouw facturatie steeds kan raadplegen via de MyProximus app op je toestel of door contact op te nemen met Proximus via 0800 22 200.

Heb je een frauduleuze mail ontvangen? Dan kan je dit melden via de Proximus-website of via verdacht@safeonweb.be.

Zoals proximus Ieper beter is? Ik koop een Xiaomi telefoon gewoon van de retailer die goedkoper is dan met abbonement opeens blokeert deze en kan ik hem niet meer activeren omdat hij met een oud telefoon nr geactiveerd is. Nu dit alleen al koste me 200 euro en ik zit met een 21 jaar of meer oud nr.Die totaal niet prive is ik voel me aangevallen in privacy! Dus zeker kosten na al het werk ik in jullie services gestopt heb…

Positie Productomschrijving Artikelnummer Aantal Prijs Verzendkosten Totaal 1 XIAOMI Smartphone Redmi 9T 128... Levering binnen 1 tot 3 dagen 1947082 1 € 199,00 € 0,00 € 199,00

Deze stonden mooi in de shops zal wanneer ik verhuis goed uitkuiken want mijn ouders zitten terug zonder telefoon etc!

Reputatie 7
Badge +4

??

Hebt u bij Proximus Ieper (of bij een andere partij?) een toestel Xiaomi gekocht dat geblokkeerd werd omdat het gekoppeld is aan een ander nummer (= bv. een gsm met abo op afbetaling?)

Proximus medewerkers (moderatoren) kunnen u voor zover mij bekend een ander nummer toewijzen, maar kunnen in principe geen GSM die geblokkeerd werd om redenen van fraude (bv. niet afbetaald door de derde partij) zonder meer vrijgeven

 

Proximus medewerkers zijn normaal terug aanwezig op dit publieke forum vanaf morgen

 

Mag ik vragen wat een geblokkeerde gsm met met dit topic over phishing te maken heeft?
 

Reputatie 7
Badge +3

@Zaderieko  Met wat kan ik je helpen?

 

Reageer