Skip to main content

op mijn oproepgeschiedenis staat sinds enkele weken dagelijks sms bericht naar hetzelfde voor mij onbekend nr, Wat is dit?/ Fout in systeem???

FYI: Het is in ieder geval al een gsmnummer van operator Proximus

 


@Sonja.vandenBroeck  je bent blijkbaar niet alleen zie → 0475161969 | OPGEPAST


op mijn oproepgeschiedenis staat sinds enkele weken dagelijks sms bericht naar hetzelfde voor mij onbekend nr, Wat is dit?/ Fout in systeem???

 

tussen 24 jun en 9 juli is mijn belkrediet verlaagt van 17,12 euro naar 11,60 euro zonder opgave waavoor dit gebruikt is.zie printscreen. De sms naar een voor mij onbekend nr heb ik in een ander topic aangegeven, dat is blijkbaar een ander probleem dat al enkele weken bezig is.

 

NB: Het nummer van PX voicemail is 0475151969 die komen niet op je factuur!

FYI: Het is in ieder geval al een gsmnummer van operator Proximus

  

@Sonja.vandenBroeck  je bent blijkbaar niet alleen zie → 0475161969 | OPGEPAST

 

 


Ter info : 0475 15 1969 is het nummer van de voicemail .


https://www.proximus.be/nl/id_b_cb_changing_voicemail/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/blog/news/b-catb-tech-tips-tricks/hoe-voicemail-wijzigen.html

Het nummer op de facturen is 0475 16 1969 en dat is dus misleidend.

 


@Sonja.vandenBroeck kun je in het klantprofiel jouw gsm-nummer invullen aub?


0475161969 is de virtuele voice mail van Proximus. Dat is iets zoals de welbekende voice mail maar dan via sms. Ook klanten van Scarlet en Mobile Vikings gebruiken het netwerk van Proximus en hebben last van ongewenste verstuurde smssen via dat nummer.  In het begin waren ze betalend, werden dan gratis en zouden nu niet meer verstuurd worden. Wie ze op zijn factuur ontdekt dient best een klacht in bij de afzender van de factuur. 


@Cvanloon 

Bedoel je niet visual voice mail, zoals ik het →  hier al aangehaald heb?


Het zal dat zijn, gelukkig let er iemand op!


Welke oplossing is hier voor? Ik heb geen gsm nummer bij proximus, wel bij Telenet. Die sms’en worden ook naar dat nummer gestuurd, zonder dat ik ze kan terug vinden tussen mijn sms’en en bij mij worden ze wel effectief aangerekend. Bij Telenet konden ze mij niet direct helpen. 


Om te beginnen zou ik 

1. Naar Telenet of zeker aan de afzender van de factuur een mail, brief of beter aangetekende brief schrijven en de fout op de factuur melden. 

2. Hen vragen om in de toekomst het probleem dringend op te lossen en de foute factuur bvb via een kredietnota te regulariseren

3. het nummer .....1969 op uw gsm bkokkeren

 

Noteer dat de telefonische helpdesk van Telenet dat probleem waarschijnlijk niet kent en u dan maar wandelen stuurt. Ik vraag dan altijd naar iemand die er wel iets van kent. 


Om te beginnen zou ik 

1. Naar Telenet of zeker aan de afzender van de factuur een mail, brief of beter aangetekende brief schrijven en de fout op de factuur melden. 

2. Hen vragen om in de toekomst het probleem dringend op te lossen en de foute factuur bvb via een kredietnota te regulariseren

3. het nummer .....1969 op uw gsm bkokkeren

 

Noteer dat de technische  helpdesk van Telenet dat probleem waarschijnlijk niet kent en u dan maar wandelen stuurt. Ik vraag dan altijd naar iemand die er wel iets van kent. 

Ik heb reeds een klacht ingediend bij Telenet, het nummer stond niet op mijn gsm maar ik heb het er in ingezet en geblokkeerd maar het blijft plaatsvinden. Bij de klantendienst gingen ze het melden en verder onderzoeken. Ik probeer alleszins nog eens via een contactformulier te vragen wat jij in punt 2 zegt. Voorlopig is de enige oplossing de simkaart uitschakelen (is mijn werk simkaart), het lijkt nooit in het weekend binnen te gebeuren volgens de factuur omdat mijn simkaart dan uit staat. 


Dag @LieselotVDB wij kunnen dit niet voor je nakijken, je dient best klacht in bij de afzender van de factuur. Groetjes, Heidi


Blijkbaar is op basis van bovenstaande het GSMnr 0475161969 van X op het Proximus netwerk

Indien u de mening toegedaan bent dat u zelf geen SMS’en naar dit nr hebt gestuurd, alhoewel ze op uw factuur aangerekend worden en Proximus of Telenet als facturerende operator kunnen u niet helpen, lijkt het mij aangewezen ia de ombudsdienst telecom klacht neer te leggen en te vragen de eigenaar van het nr te identificeren zodat het hoe en waarom van deze kosten kan worden nagegaan en een mogelijke oplossing ervoor uit de bus komt

Ombudsdienst voor telecommunicatie (ombudsmantelecom.be)

 


Heb net hetzelfde voor. Heb het nr al geblokkeerd maar helpt niet. 

Valt er nu iets aan te doen?


Dag @Ruben dv 0475 15 19 69 is het nummer van je voicemail, dit nummer is gratis. Groetjes, Heidi


Dag @Ruben dv 0475 15 19 69 is het nummer van je voicemail, dit nummer is gratis. Groetjes, Heidi

Weet ik dat voicemail is maar hoe kan ik de berichten stoppen want lijkt me spook berichten 


+32475161969 is inderdaad een onbestaand nummer.  Tijdens mijn vakantie in Zwitserland werden mij DAGELIJKS 4 SMS’en  aangerekend aan 0.5 euro per SMS. Mijn provider is Scarlet. Ik verstuurde ter plaatse geen enkele SMS en toch werden er mij 96 aangerekend. enkel op de factuur vond ik ze terug onder bovenstaand nummer. DIEN ZEKER KLACHT IN bij je provider. Scarlet reageerde de dag nadien al met de belofte het onterecht betaalde bedrag te crediteren met de volgende factuur. Scarlet meldt me dat het een fout is van PROXIMUS. Het nummer blokkeren lukt me niet. Hopen dat Proximus deze fout oplost want ik vrees dat er veel gedupeerden zijn (en ze hebben er voordeel aan deze fout te laten bestaan).


Reageer