Skip to main content
Vraag

Nieuwe klant

• January 13, 2026
  • 16 reacties
  • 141 Bekeken

Ik ben vandaag klant geworden. Proximus internet en tv zijn deze ochtend geïnstalleerd.
Bij mijn vorige providers, Telenet en Orange kon ik telkens meteen in mijn account naar de instellingen kijken, dingen aanpassen. Enfin, wat je zou verwachten.
Hier is dat blijkbaar anders.
Je moet een activatiecode hebben die je vindt in je factuur. OF in je welkomstbrief.
Die brief niet gehad en een factuur uiteraard nog niet.
Ik draai rondjes hier op de site met allerlei links met uitleg die ik ondertussen uit mijn hoofd ken.
Ik moet beheerder zijn ipv gebruiker. Ik moet “een familie” maken om producten te kunnen toevoegen, waarvoor je dus ook dat activatienummer nodig hebt.
Ik heb géén proximus nummer waardoor ik dat zou moeten aanvragen per post.
Werkelijk ?
In 2026 ?
Ik lees hier op dit forum een aantal vergelijkbare vragen van een aantal jaar geleden en er lijkt nog niks te zijn veranderd.
Had ik dit nu geweten toen de -zeer behulpzame- installateur hier was, maar ja.
Achteraf.

16 reacties

Martin
  • January 13, 2026

@CindyMarie FYI: het duurt inderdaad even voor alles doorgestroomd is, daarom best in geval het nog niet zou gebeurd zijn, zoveel mogelijk klantgegevens aanvullen in je → ForumProfiel
zodat de PX-moderatoren u beter/vlotter kunnen verder helpen morgen als ze hier terug langskomen, om  dit verder ook na te trekken hoe de stand van zaken staan.
In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

• Auteur
  • Rising star
  • January 13, 2026

@CindyMarie FYI: het duurt inderdaad even voor alles doorgestroomd is, daarom best in geval het nog niet zou gebeurd zijn, zoveel mogelijk klantgegevens aanvullen in je → ForumProfiel
zodat de PX-moderatoren u beter/vlotter kunnen verder helpen morgen als ze hier terug langskomen, om  dit verder ook na te trekken hoe de stand van zaken staan.
In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

Volgens mij heb ik meteen alles ingevuld toen ik me hier aangemeld heb...

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 14, 2026

Dag ​@CindyMarie in je bevestigingsmail van 29/12/2025 kreeg je een tijdelijke login en paswoord (op pagina 4), geldig tot 16/01/2026. Deze kun je gebruiken om je account aan te maken. Groetjes, Heidi

• Auteur
  • Rising star
  • January 14, 2026

Hallo, HeidiE
Die mail kreeg ik.
Ik heb mijn account zo aangemaakt. Maar ik moet producten kunnen toevoegen en mezelf beheerder maken. En dat kan niet zonder die activatiecode.
Die zou in de welkomstmail moeten staan, maar daar staat alleen dit in. (zie foto)
Als ik daar op klik, kom ik in mijn account, maar daar staat dus niks in.
Ik moet nl zien of wifi 2.4 aan staat anders kan ik niet printen.

Misschien is dit een tip voor Proximus. Dat ze hun techniekers dit al laten doen als ze bij de mensen alles in orde moeten brengen, want dit is toch geen manier van doen vind ik.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 14, 2026

@CindyMarie ik heb feedback gevraagd aan de dienst MyProximus, we houden je op de hoogte!

• Auteur
  • Rising star
  • January 14, 2026

@CindyMarie ik heb feedback gevraagd aan de dienst MyProximus, we houden je op de hoogte!

Bedankt

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 14, 2026

@CindyMarie Er werd je een nieuwe link verzonden!

• Auteur
  • Rising star
  • January 14, 2026

@CindyMarie Er werd je een nieuwe link verzonden!

Ik kijk er naar uit en laat iets weten

• Auteur
  • Rising star
  • January 14, 2026

Ik hoop dat ze dit niet naar dat nieuw proximus mailadres sturen want ook dat kan ik nog niet activeren, maar ik wacht tot morgen, hopelijk komt de mail tegen dan

• Auteur
  • Rising star
  • January 15, 2026

Ondertussen nog geen link of mail gehad.
Deze ochtend een mail gestuurd naar de support en ik hoop dat dit nu ook geen dagen duurt eer ik daar iets van antwoord op krijg.

• Auteur
  • Rising star
  • January 16, 2026

Ondertussen zit ik nog steeds te wachten.
Heel frustrerend.
We zijn 2026. Ik zou moeten bellen en dan krijg ik een nieuwe code per post.
Dan is dat ten vroegste dinsdag eer ik mijn producten zelf kan toevoegen…..
Niet te geloven.

Edit : zonet een medewerker in de chat gehad.
Ik zou een nieuwe code krijgen….. we leven op hoop

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 16, 2026

@CindyMarie Ook al gekeken bij Spam/junkmail.Komt soms daar ook in terecht.Groetjes,Joel.

• Auteur
  • Rising star
  • January 17, 2026

@CindyMarie Ook al gekeken bij Spam/junkmail.Komt soms daar ook in terecht.Groetjes,Joel.

Dacht ik ook aan, maar helaas niet.

Ik vrees dat ik moet hopen op een brief.
Heel vervelend, maar t is nu zo he

• Apprentice
  • January 17, 2026

Nja, in de chat aandringen heeft bij mij wel geholpen (toen werd mijn account verwijderd en bij nieuwe activatiemail 30 minuten later volgen was alles in orde). Misschien heb ik ook geluk gehad om bij iemand terecht te komen na een paar chat disconnects (chat kan niet zo goed om met nieuwe Proximustabbladen, wat niet handig is als je instructies krijgt om links te volgen uit nieuwe mails, enz. 🥲) die wel een stapje verder nadacht en/of wat behulpzamer ingesteld was.

Dacht ik ook aan, maar helaas niet.

Ik vrees dat ik moet hopen op een brief.
Heel vervelend, maar t is nu zo he

• Auteur
  • Rising star
  • January 21, 2026

Brief gekregen met code dus dat is opgelost.
Nu nog mail activeren, maar da’s niet dringend.

• Apprentice
  • January 21, 2026

Mijn mail is deze middag na weken niet kunnen activeren in orde gekomen na weer geen hulp op dit forum en veel tijdsverlies in chat support. 

Op een bepaald moment zei iemand van de technische dienst:

"Ik zie dat je mail nog niet actief stond op ons netwerk. Ik heb deze nu geactiveerd. Via je MYproximus kan je nu wel een email adres aanmaken." 

🥲