Skip to main content
Antwoord

Nieuw emailadres

• June 28, 2025
  • 10 reacties
  • 117 Bekeken

Hey, het was mijn bedoeling om het alias e-mailadres van mijn echtgenote te verwijderen en een eigen e-mailadres aan te maken. Het aanmaken via myproximus lukt wel maar bij het toevoegen van de proximus mail app krijg ik steeds een foutmelding. Pop.. foutief?

Nu stel ik vast (oké te laat dus) dat de mails

@skynet niet meer toekomen. Kunnen die niet omgeleid worden naar @proximus zijnde het nieuwe adres?

Beste antwoord door Steemans

het was:

met hoofd mailadres = man@skynet.be en
met alias mailadres   = alias.vrouw@skynet.be  alias.vrouw@skynet.be verwijderd
en een nieuw aangemaakt =    nieuw.alias.vrouw@proximus.be

beste Martin bedankt voor al de moeite.. had ondertussen een chat  (iets meer dan een uur zelfs) met de helpdesk . Uiteindelijk iemand gekregen die het heeft gefixt.

mijn oprechte dank.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

10 reacties

Martin
  • June 28, 2025

Als je op http://webmail.Proximus.be inlogt met je oud skynet hoofd mail adres inlogt, dus niet met de alias die je gewist hebt, zie die skynet mails dan daar nog

• Auteur
  • Rising star
  • June 28, 2025

Neen, wel op mijn email adres jos… de mails op mijn naam maar niets voor jeannine… heb zelf een mail verstuurd naar haar adres (skynet) maar krijg direct een bericht terug dat het e-mailadres niet bestaat..(niet leverbaar)

Martin
  • June 28, 2025

wacht ik kan nog niet goed volgen:

Je zegt dat je de alias van je vrouw verwijderd hebt laat mij het zo voorstellen 

En je hebt het alias mailadres   = alias.vrouw@skynet.be verwijderd

Kan je voor ik mss totaal verkeerd verder ga, eerst zeggen of mijn veronderstelling klopt, of corrigeren?

(wat bijkomende info: hoofdmailadres verwijst naar mailbox en het alias mailadres is een doorverwijzing naar je hoofdmailadres en alleen aliassen kun je zelf verwijderen)

• Auteur
  • Rising star
  • Antwoord
  • June 28, 2025

het was:

beste Martin bedankt voor al de moeite.. had ondertussen een chat  (iets meer dan een uur zelfs) met de helpdesk . Uiteindelijk iemand gekregen die het heeft gefixt.

mijn oprechte dank.

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • June 28, 2025

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

Ik begrijp dat u

een e-mail adres hebt van het type fa….@skynet.be

een apart/nieuw e-mailadres fb….@proximus.be voor uw vrouw gecreëerd hebt

en het alias xyz...@skynet.be (voor uw vrouw) verwijderd hebt in uw 1e (fa...) mailbox

en het betrokken alias xyz….@skynet.be (voor uw vrouw) wou toevoegen aan de 2e nieuw mailbox 

type fb….@proximus.be

Enkel Proximus medewerkers kunnen nog dergelijke @skynet.be aliassen verplaatsen 

→ 

Vermeld het betrokken @skynet.be alias in uw forum login profiel in het vrije veld “ticket”- samen met uw 1e oude (type fa….@skynet.be) en 2e nieuwe e-mailadres (type fb….@proximus.be),  aldaar enkel zichtbaar voor Proximus om mogelijks via Proximus moderatoren tot een oplossing te geraken

Martin
  • June 28, 2025

het was:

mijn oprechte dank.

@Steemans 

Bedankt voor de feedback en blij te horen dat dat een PX medewerker u via de chat heeft kunnen verder helpen 👍

Martin
  • June 28, 2025

@M_016 nu TS zijn probleem opgelost werd door een PX medewerker, nog even een vraag omtrent die fb….@ mailbox adressen, waar vind je deze nog terug ik zie ze bij nergens meer staan noch als ik zoek via webmail en ook niet via myproximus ???

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • June 29, 2025

@Martin via webmail en bij aanmaak van een nieuw mailbericht is het mogelijk de alias (of fa/ma/….) als afzender te kiezen (met het “”v-teken op het einde in het vak afzender)

Martin
  • June 29, 2025

@M_016 

Ik zag nergens het vak    [VAN:                                   ]  bij nieuw mailbericht

En omdat jij het blijkbaar wel nog ziet staan, heb ik nu andere browsers geprobeerd.

• In Firefox staat dit vak er dus niet
  • Nu met Microsoft Edge geprobeerd en daar staat het vak er wel
  • Nog eens met Vivaldi en daar moet je zelf niet eerst een nieuw bericht opstarten, daar staat aangeduid onder “Mijn Account fb………….
  • Met Opera idem als Vivaldi .

EDIT: nu een half uur later, werkt het in al de browsers** zoals bij Vivaldi daarstraks, dus ik vermoed dat er bij Proximus toch iets niet in orde was of dat ze aan hun mail systeem aan het sleutelen waren/mss nog bezig zijn !

( ** Firefox, Edge, Vivaldi, Opera, BraveNortonPB en Chrome )

• Auteur
  • Rising star
  • June 29, 2025

Mijn oprechte dank.