Skip to main content

Hallo,

Ik wil mijn MyProximus account verwijderen om nadien een nieuw account te kunnen maken met hetzelfde e-mailadres en telefoonnummer. Ik heb al een nieuwe activatiecode per post ontvangen maar kan mijn oude account is nog actief. Ik heb begrepen dat enkel Proximus dit account kan verwijderen. Kan dit bij deze gebeuren?

Alvast bedankt.

@MelMa 

probeer je deze procedure te volgen:

De klant maakt via MyProximus Web/App verbinding met zijn MyProximus-account, waarvan hij het e-mailadres wenst te behouden. Hij klikt op zijn naam en dan op "Mijn account"

Via MyProximus App dient men te klikken op de avatar (initialen naam of foto), de volgende stappen zijn identiek als voor MyProximus Web.

De klant klikt dan op "klantenrekening" -> "Intrekken beheerdersrechten"

Klant logt uit en opnieuw in met dezelfde MyProximus account en krijgt nu het scherm van een lege account (“guest user”) en klikt op “Producten toevoegen”.

!!! Klant heeft hiervoor een recente factuur (max. 4 maanden) nodig van zijn nieuw klantnummer (factuurdatum, activatiecode en klantnummer).

laat maar weten of het gelukt is?

Groetjes

Tina


@MelMa

De klant klikt dan op "klantenrekening" -> "Intrekken beheerdersrechten"

 

Ik ben geen beheerder in mijn huidig account dus deze optie is voor mij nergens te zien… Via de nieuwe activatiecode zou ik wel als beheerder worden beschouwd. Kan mijn oud account op een andere wijze worden verwijderd?


@MelMa Dag Melissa, ik heb alles geclaend en je een nieuw tijdelijk aangemaakt. Succes. Groetjes Luc


@MelMa Dag Melissa, ik heb alles geclaend en je een nieuw tijdelijk aangemaakt. Succes. Groetjes Luc

Ik heb mijn nieuw account kunnen aanmaken, heel erg bedankt!


@MelMa  Super, graag gedaan. Fijn weekend


beste,

Ik probeer ‘intrekken beheerdersrechten’ zodat ik mijn nieuw klantnummer kan toevoegen aan het account maar krijg volgende foutmelding: ‘De gebruikersrechten zijn niet ingetrokken’.

Iemand ervaring?

Gr,

Els 


@els buyl Kan u uw klantgegevens(klantnummer, gsm-nummer en e-mailadres)aanvullen op uw profiel.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel


ik zou graag mijn bestaande proximus account verwijderen en een nieuwe account aanmaken met hetzelfde email adres en tel nummer.  ik heb reeds het nieuw klantnummer en activeringscode. ik heb de verschillende stappen uitgeprobeerd zoals vermeld op dit forum maar krijg foutmelding bij intrekken beheerdersrechten.

kan u mij helpen ?

dank alvast 


@veertje 

kan je in je profiel het nieuwe klantennummer invullen?

het mailadres/login die je wil gebruiken?

welk is het oude klantennr?

Graag zo veel mogelijk info zodat we dit kunnen nakijken…

en laat ons iets weten als het ingevuld is? Dank

Groeten

tina 

(inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )


beste Tina, ik heb de info aangevuld. dank !

 


@veertje 

ik heb het nagekeken tezamen met mijn collega’s

voor RES klanten kunnen we dit zelf, maar niet voor BUS klanten

Wat jij kan doen: via je gsm (gelinkt nummer eindigt op 35) je MyProximus pagina opendoen en je beheersrechten daar verwijderen: op het ogenblik van foutmelding moet je met je gsm “shaken”, schudden

dan wordt er een automatisch LOG report gemaakt naar de juiste dienst die je dan gaat contacteren om te helpen…

Indien het shaken geen log report creëert, laat het ons weten.. dan zoeken wij een rechtstreekse contactpersoon om je verder te helpen. 

groeten

Tina


dag Tina,

ik ben op de my proximus app gegaan en krijg idd zelfde foutmelding voor verwijderen beheersrechten. het log report is gemaakt en verzonden, daar heb ik bevestiging van gekregen. ik hoop vlug reactie/oplossing te krijgen. bedoeling is dat ik met nieuwe account en zelfde email adres mijn facturen kan raadplegen en printen en een missing factuur van enkele maanden geleden terugvinden voor mijn boekhouding. 

dank 


dag Tina, 

mijn probleem raakt niet opgelost, ik sta nog even ver.

ik kreeg opdracht de beheersrechten te verwijderen, maar kreeg foutmelding. deze bug is gesignaleerd aan my proximus support team. zij melden mij dat ‘alvorens je de beheersrechten kan verwijderen, dient er iemand anders beheerder van de account te worden’. 

dit heeft geen enkele zin, want deze oude account is leeg en er staan geen producten meer in. 

wat ik wil is dat deze oude account verwijderd wordt, zodat ik met mijn huidig email adres een nieuwe account (waarvan ik de gegevens reeds heb) kan aanmaken, zodat ik mijn facturen kan raadplegen. 

kan u mij helpen aub.

dank.


Dag @veertje ik heb dossier 50185536 opgemaakt voor onze dienst MyProximus, die je verder zal contacteren. Groetjes, Heidi


Beste Heidi,

ik kan nog steeds niet verder. hebt u nieuws voor mij ivm bovenstaand dossier aub ? My proximus heeft mij nog niet gecontacteerd.  gewoon mijn oude proximus account verwijderen zodat ik een nieuwe account met mijn zelfde email adres kan aanmaken AUB.

dank !

      


@veertje Het dossier is nog niet in behandeling genomen. Dit kan 10 werkdagen duren. Groetjes, Antonella


beste Antonella, is er ondertussen nieuws over mijn dossier. ben nog steeds in het ongewisse en kan niet verder.

dank voor bericht. 


@veertje 

vervelend dat het nog niet opgelost is.

ik zoek hulp via andere kanalen!

groeten

Tina


@veertje 

kan je een nieuwe login proberen maken onder het nieuwe klantennummer?

ik zie geen login meer onder het andere klantennummer.

Laat je weten of het lukt?

Groetjes

Tina


beste Tina,

lukt niet. 

krijg nog altijd melding dat ‘email adres reeds bestaat’. ik krijg dus ook geen mogelijkheid om nieuwe account aan te maken met nieuw klantennummer.  het is de bedoeling dat ik dit kan doen met mijn bestaand email adres.   als ik  mij wil aanmelden via my proximus verschijnt nog steeds automatisch mijn oud klantennummer… 

zoals voordien reeds door jullie vermeld heb ik geprobeerd met beheersrechten te verwijderen maar dat lukte ook niet, kreeg foutmelding. dan heeft My Proximus mij gevraagd om een nieuwe beheerder aan te duiden, maar dat heeft geen enkele zin om dat te doen omdat de oude account leeg is en geen reden van bestaan meer heeft.  oude account moet gewoon geannuleerd worden. 

dit moet toch mogelijk zijn !?!?

mvg


@veertje 

wij hebben oude account ook laten verwijderen… vandaar de vraag om opnieuw te proberen

we gaan verder zoeken waar het probleem zich stelt. excuses.

groeten

Tina


@veertje 

weer een aanpassing geprobeerd door een collega: we zien nu geen mail meer gelinkt a je oude account

Wil je aub nog eens proberen? :-)


dag Tina,

eindelijk is het gelukt !!!.  dank ook voor jouw volharding in dit ‘klein dossiertje’ om tot een oplossing te komen.

mvg  


Ik probeer al weken hetzelfde gedaan te krijgen: mijn MyProximus account verwijderen, maar de technische diensten laten me keer op keer weten dat ze er mee bezig zijn, dat het nog een uurtje gaat duren. Dat het nog twee dagen zal duren…. ondertussen al weken aan de gang. Kan er iemand bij Proximus me écht helpen aub?


Dag @JelleP kun je in het klantprofiel hier je klantgegevens en login van MyProximus toevoegen, aub? Groetjes, Heidi


Reageer