Skip to main content
Beantwoord

Myproximus

  • 14 augustus 2024
  • 8 reacties
  • 273 Bekeken

Inloggen met wachtwoordt en gebruikersnaam kan tegenwoordig alleen met een sms naar een Belgisch mobiel nummer. Ik heb geen mobiel nummer en wil dat ook niet. Volgens de europese wet moet en dit soort sides ook beschikbaar zijn zonder mobiele telefoon

graag een oplossing

Beste antwoord door M_016

Het voorgestelde biedt inderdaad geen “oplossing” hiervoor

Concreet heeft diegene (hebben diegenen)  die dit uitgedacht hebben mijns inziens niet “goed nagedacht” over eventuele gevolgen

= alternatieve “veiligheidsoplossingen” naast het gebruik van GSM-nr zoals toesturen van een code via e-mail dienen mijns inziens te worden uitgewerkt

 

andere opmerkingen  op de fora hieromtrent

Gebruik van mijn GSM-nummer | Proximus Forum

Code de vérifaction pour l'accès à My Proximus | Proximus Forum

 

Zelf denk ik eraan om op basis van een ongewijzigde “verplichting”  mijn P&G+ nummers systematisch over te brengen naar een andere mobiele operator (& mijn mobilele abo’s zullen de volgende zijn waarna tot slot de vaste netaansluitingen zullen geschrapt worden)

 

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

Martin
  • 14 augustus 2024

Best afwachten op een reactie van een PX moderator, maar ik vraag mij af of het ook niet mogelijk is dat PX je ook de keuze laat om  voor e-mail te kiezen bv?

Natuurlijk is het wel hun bedoeling om de veiligheid altijd maar beter te maken, maar waarom het beperkt blijft tot een sms vraag ik mij ook af?

FrankL22 schreef:

Inloggen met wachtwoordt en gebruikersnaam kan tegenwoordig alleen met een sms naar een Belgisch mobiel nummer. Ik heb geen mobiel nummer en wil dat ook niet. Volgens de europese wet moet en dit soort sides ook beschikbaar zijn zonder mobiele telefoon

graag een oplossing

 


Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 16 augustus 2024

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 16 augustus 2024

Mutlie
  • 16 augustus 2024

@Luc.M 
Ik lees dat topicstarter @FrankL22 geen mobiel nummer heeft en niet wil, dus geen GSM, noch smartphone heeft en ook niet wil.
Ben ik verkeerd dat zowel Itsme (is een app) als MPA (via een authenticator app) een smartphone/tablet vereisen?
M.a.w. omwille van de veiligheid kan topicstarter volgens mij geen gebruik maken van MyProximmus(+) en is er geen antwoord op zijn vraag/klacht.
Of zie ik dit verkeerd?


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 16 augustus 2024

Het voorgestelde biedt inderdaad geen “oplossing” hiervoor

Concreet heeft diegene (hebben diegenen)  die dit uitgedacht hebben mijns inziens niet “goed nagedacht” over eventuele gevolgen

= alternatieve “veiligheidsoplossingen” naast het gebruik van GSM-nr zoals toesturen van een code via e-mail dienen mijns inziens te worden uitgewerkt

 

andere opmerkingen  op de fora hieromtrent

Gebruik van mijn GSM-nummer | Proximus Forum

Code de vérifaction pour l'accès à My Proximus | Proximus Forum

 

Zelf denk ik eraan om op basis van een ongewijzigde “verplichting”  mijn P&G+ nummers systematisch over te brengen naar een andere mobiele operator (& mijn mobilele abo’s zullen de volgende zijn waarna tot slot de vaste netaansluitingen zullen geschrapt worden)

 


Mutlie
  • 16 augustus 2024

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 16 augustus 2024

@M_016 @Mutlie @FrankL22  Ik speel de vraag door naar de verantwoordelijken. Wij  laten later feedback.


  • Rising star
  • 16 augustus 2024

Het idd zo dat Itsme geen oplossing biedt, wel om de rekening te betalen, dat vond men zeker wel belangrijk, dat de klant problemen krijgt schijnbaar niet zolang het geld maar binnenkomt