Skip to main content

Hallo,

Vandaag kreeg ik een email van ProximusForYou <proximusforyou@proximus.com> dat ik een Samsung Galaxy Book 4 kan winnen. (zie screenshot hieronder)

De ‘link’ in de mail verwijst naar : https://www.proximus.be/hotdeals/form/2024W08_WINNERS_Galaxy_Book_4 waar je terecht komt op een inlogpagina voor je Proximus login.

De vraag is : is dit echt of phishing ?

 

 

dit zal inderdaad phishing zijn 

bv dit : 

In dit geval zou Proximus wel je mailadres gebruiken.

en dit:

Is ook te mooi om waar te zijn :-))

PS: Morgen komen de PX moderatoren terug langs en kunnen u een officieel antwoord geven.


@Pascal_012  Dit zou waarlijk van ons komen :-)


Hallo Luc.M,

Bedankt voor je antwoord.
Ik kan het bijna nog altijd niet geloven… Door het feit dat de link wel degelijk naar ‘proximus.be’ doorverwees heb ik inderdaad op de link geklikt en moest dan inloggen met mijn email en paswoord van mijn MyProximus-account. Daarna moest ik enkel mijn naam, adresgegevens en telefoon invullen.

Ik begon dan plots wel te paniekeren toen ik een bevestigingsemail kreeg van volgend emailadres : Cube API <no-reply@dioss.com>, waarin wel een aantal fouten stonden (zoals Pone ipv Phone).

Dus vandaar mijn vraag hier in het forum.

Dus je kunt wel degelijk bevestigen dat ik hier niet gescamd wordt?

Als dit inderdaad legitiem is, dan zou Proximus en zeker de bevestigingsmail wel wat minder twijfelachtig kunnen gemaakt worden… maar ik ben toch wel blij dat ik gewonnen heb ;-)


@Pascal_012 ik zou inderdaad ook getwijfeld hebben. Eerst dacht ik als ik je bericht las, het zal wel kloppen want @proximus.com is een officieel mailbox adres dat PX gebruikt, maar dan  met die undisclosed recipients  en omdat anderen hun prijs niet op tijd opgehaald hadden, dacht ik dit is niet katholiek ;-)

Hallo Luc.M,

Bedankt voor je antwoord.
Ik kan het bijna nog altijd niet geloven… Door het feit dat de link wel degelijk naar ‘proximus.be’ doorverwees heb ik inderdaad op de link geklikt en moest dan inloggen met mijn email en paswoord van mijn MyProximus-account. Daarna moest ik enkel mijn naam, adresgegevens en telefoon invullen.

Ik begon dan plots wel te paniekeren toen ik een bevestigingsemail kreeg van volgend emailadres : Cube API <no-reply@dioss.com>, waarin wel een aantal fouten stonden (zoals Pone ipv Phone).

Dus vandaar mijn vraag hier in het forum.

Dus je kunt wel degelijk bevestigen dat ik hier niet gescamd wordt?

Als dit inderdaad legitiem is, dan zou Proximus en zeker de bevestigingsmail wel wat minder twijfelachtig kunnen gemaakt worden… maar ik ben toch wel blij dat ik gewonnen heb ;-)

 


@Pascal_012 

 

Ik heb deze e-mail ook net ontvangen. Is dit dus geen spam? 


De laatste mail die ik gekregen heb van ‘proximus for you’ was met dit email adres info@news.proximus.com

Mvg 

Artie


@Pascal_012

 

Ik heb deze e-mail ook net ontvangen. Is dit dus geen spam? 

@Yornt 

inderdaad zie bericht van PX medewerker hierboven.


Ik heb deze mail ook gehad en ook al lees ik hier dat hij legemitiem is toch heb ik moeite om het te geloven. 

Ik vindt het te mooi om waar te zijn ( heb nogal veel wantrouwe op internet aangezien ik meerdere mensen ken die reeds opgelicht zijn).  


@kim_036  Ik had inderdaad ook zeer sterke twijfels of dit te vertrouwens was maar als een PX medewerker (Moderator) bevestigd dat die mail van Proximus kwam, zal het toch wel echt zijn.
Maar als je u nog altijd onzeker voelt kun je eventueel nog een bevestiging afwachten van een PX moderator.

Ik heb deze mail ook gehad en ook al lees ik hier dat hij legemitiem is toch heb ik moeite om het te geloven. 

Ik vindt het te mooi om waar te zijn ( heb nogal veel wantrouwe op internet aangezien ik meerdere mensen ken die reeds opgelicht zijn).  

 


@Pascal_012  Hey Pascal, Heb je al iets ontvangen ondertussen? Ik heb nog niets ontvangen.


@Yornt 

Hey, nee, nog niks ontvangen. Maar het kon 6 weken duren, dus ik verwacht maar iets tegen eind oktobe. Ben eens curieus… 🤞

Zodra ik meer nieuws heb, post ik het wel in deze forum.


Vandaag mijn laptop mogen ontvangen. Top dus toch eens gewonnen en de mail was dus geen fake mail

 


@kim_036 Veel plezier met de laptop 👍🏻Groetjes,Joel


Vandaag mijn laptop mogen ontvangen. Top dus toch eens gewonnen en de mail was dus geen fake mail

 

Ik heb hem ook mogen ontvangen vandaag


@Yornt Veel plezier ermee 👍🏻Groetjes,Joel.


Hallo,

Vandaag kreeg ik een email van ProximusForYou <proximusforyou@proximus.com> dat ik een Samsung Galaxy Book 4 kan winnen. (zie screenshot hieronder)

De ‘link’ in de mail verwijst naar : https://www.proximus.be/hotdeals/form/2024W08_WINNERS_Galaxy_Book_4 waar je terecht komt op een inlogpagina voor je Proximus login.

De vraag is : is dit echt of phishing ?

 

 

Good news. I Also received these emails and was stressed for a while that I had been phished. But my laptop arrived today

 


@Neels Veel plezier ermee 👍🏻Groetjes,Joel.

 


Hier hetzelfde, laptop vandaag ontvangen : Samsung Galaxy Book4 i5-1335U 15,6” 8GB RAM 256GB SSD

Dankuwel Proximus 🙏


Reageer