Skip to main content

Ik heb zopas mijn Proximus mail adressen geactiveerd. In de app voor Android en op de iPad is het echter onmogelijk om aan te contacten te komen, laat staan bij voegen. Ze zijn niet zichtbaar en onvindbaar. Ze zouden normaal in het menu moeten staan wanneer je naar echts swipet.

Tenzij ik iets doms. Heb al met technische dienst gepraat, maar nog niets terug gehoord.

Nog iemand met dit probleem ?

Bij webmail is er geen probleem, daar staan de contacten gewoon bij tabs boven aan.

Help,

Dank u en prettige feesten.

@Mdy FYI: 
Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, (zoals je mail adres in dit geval), om e.v.t. misbruik te voorkomen, maar wel in je → ForumProfiel.
 In het tekstveld "Ticket (Privé)", daar kun je ook nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Ook best zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers zelf gelezen worden.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" . 
Meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

PS: Binnen het uur nadat je uw bericht gepost hebt kun je dit nog editeren, door onderaan je geplaats bericht hierboven op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen om je privé gegevens te wissen/deels aan te passen, anders kan dit enkel nog door een Proximus medewerker (moderator) gebeuren.

@Mdy Ik gebruik zelf proximus mail niet op mijn AdroidPhone en ben eens gaan kijken onder de settings bij mij.
Dan zie ik dat de instelling voor adresboek op beide staat en je kan ook kiezen  voor
-- Adresboek van apparaat 
-- Adresboek van server

ik zie ook dat ontvangers onthouden “aan” staat dus vermoed ik dat mss het adresboek opgebouwd wordt naarmate je ontvangers binnen krijgt die opgeslagen worden!?

als ik bv probeer een mail te versturen dan in het vak “Aan” kan ik ook geen contacten kiezen (maar aangezien ik proximus mail niet gebruik kan ik ook nog geen ontvangers hebben in mijn adresboek) 

Dus voor mij is het ook nog een raadsel en hopelijk kan hier iemand dit ophelderen.

@Mdy 

ik denk dat ik het gevonden heb als ik maar de ProximusMail-app kijk onder > (i) > App-info machtigingen > app-rechten > contacten > toestaan aanvinken

@Mdy Ik gebruik zelf proximus mail niet op mijn AdroidPhone en ben eens gaan kijken onder de settings bij mij.
Dan zie ik dat de instelling voor adresboek op beide staat en je kan ook kiezen  voor
-- Adresboek van apparaat 
-- Adresboek van server

ik zie ook dat ontvangers onthouden “aan” staat dus vermoed ik dat mss het adresboek opgebouwd wordt naarmate je ontvangers binnen krijgt die opgeslagen worden!?

als ik bv probeer een mail te versturen dan in het vak “Aan” kan ik ook geen contacten kiezen (maar aangezien ik proximus mail niet gebruik kan ik ook nog geen ontvangers hebben in mijn adresboek) 

Dus voor mij is het ook nog een raadsel en hopelijk kan hier iemand dit ophelderen.

zover ben ik al een tijdje alles staat aangevinkt, ontvanger onthouden etc… maar hij doet het niet.

@Mdy 

Dus begrijp ik je goed dat ook voor de app “Proximus Mail” in de apprechten voor contacten  “toestaan” actief staat?

idien dit ook het geval is,  heb je dan ook al via  “feedback” in de app het probleem verstuurt.

Update, in de Proximus mail app, Android of IOS is het niet mogelijk om contacten bij te voegen of consulteren. Contacten worden ingegeven beheert via de Webmail applicatie, waarna deze dan bruikbaar zijn en zichtbaar vanaf de eerste letter die je typt van de ontvanger.Er bestaat gewoonweg geen “tab” contacten of adres boek in de mail app.  Dit ben ik eindelijk van Proximus te weten gekomen , na drie dagen. Beetje belachelijk. Dus de aanpasbare parameters in het menu zoals “ontvangers opslaan” en Adresboek van apparaat / Adresboek van server aanvinken slaan nergens op.

Dat is dus de conclusie die ik samen met de Proximus operator gemaakt heb.

Ik kan dit allemaal nog altijd moeilijk geloven, omdat het absurd is, maar het is zo.

Ik hoor het graag als het anders zou zijn, dus Proximus mail applicaties, bye bye gewoon outlook gebruiken.

Gelukkig nieuwjaar.

@Mdy schrijft: Beetje belachelijk. Dus de aanpasbare parameters in het menu zoals “ontvangers opslaan” en Adresboek van apparaat / Adresboek van server aanvinken slaan nergens op.

Via welke weg heb je die info gekregen is dit via de helpdesk 080022800?

NB: Ik ben er ook niet in gelukt, zelf hen ik daarnet nog geprobeerd om eens mijn Yahoo mail account toe te voegen en dit lukt mij ook niet! 

Voor u en je familie fijne eindejaarsfeesten.

@Mdy schrijft: Beetje belachelijk. Dus de aanpasbare parameters in het menu zoals “ontvangers opslaan” en Adresboek van apparaat / Adresboek van server aanvinken slaan nergens op.

Via welke weg heb je die info gekregen is dit via de helpdesk 080022800?

NB: Ik ben er ook niet in gelukt, zelf hen ik daarnet nog geprobeerd om eens mijn Yahoo mail account toe te voegen en dit lukt mij ook niet! 

Voor u en je familie fijne eindejaarsfeesten.

Vooral frappant hoe lang ik hiermee bezig ben geweest met Proximus, konden die dan niet simpel weg zeggen : neen dat gaat niet ??

Voor jou ook beste wensen

Reageer