Skip to main content

Als ik de cloud app voor desktop download, installeer en probeer op te starten krijg ik alleen maar een knipperend (aan-uit) inlogscherm. Ik kan dus geen inloggegevens invoeren.
Ik heb de app al verschillende keren verwijderd en weer gedownload en de computer weer opgestart, zonder enig effect.
Wie kan mij helpen?

Gekend probleem bij proximus, het is nog altijd wachten op een definitieve oplossing, exacte datu kunnen ze er nog niet opplakken 


We wachten inderdaad op een update van de app. Lang zal dit niet meer duren.

 


3 maand geleden als feedback ‘Lang zal dit niet meer duren’, jammer genoeg tot op vandaag nog geen vooruitgang...


Dit probleem is al enige tijd opgelost. Krijgt u nog steeds een flikkerend scherm ? Heeft u al in een andere browser geprobeerd ?


Beste, het gaat hier om de cloud desktop App, hoe kan ik dit in een andere browser proberen?


De browser versie https://www.proximuscloud.be/ zal waarschijnlijk geen probleem geven.


Behalve dat ik nu in Google Chrome altijd foutmelding 2055 krijg, terwijl als ik dit in chrome incognito doe, is er geen probleem…

De browserversie is uiteraard niet zo handig als de sync-client...


Beste, ik heb het probleem met error 2055 kunnen oplossen door alle cookies van proximuscloud te verwijderen, en op elke pagina van proximus af te melden. Als ik dan proximuscloud terug opende in de browser werkt het wel om opnieuw aan te loggen.

Echter de client blijft een leeg met ‘OK’ flikkerend scherm geven (zie afbeelding hieronder), en ik krijg het dus niet opgestart

 


Als ik de properties van dat scherm open, dan staat er een url https://www.proximuscloud.be/atp/status?lcid=770e8a78f1f34d7eafa6ce9944a31175&refresh_token=6cMg17u59Wsgc7NYwJz9yC3q62CCz23Z, als ik die open in een browser, dan krijg ik dus gewoon OK bovenaan. 

Ik krijg dus geen kans meer om in de sync-client aan te loggen.

mvg

Filip


Ter info: als het in cognito wel werkt , komt dit op het zelfde neer als 
dat je in de browser de cookies / history / cache wist


Klopt Martin, vandaar dat ik inderdaad die cookies heb gewist.

Het is dus wachten tot Proximus mijn probleem met de synclient kan oplossen. Ik heb de recentste versie geïnstalleerd, dus daar kan het al niet aan liggen...


Kan je de app nog eens opnieuw installeren, en ook eens op een ander toestel proberen ? Werkt het dan wel ? 


Beste, ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd, maar geen verschil, op een andere computer (windows 10 PRo) heb ik het probleem niet. Ik heb het probleem op mijn persoonlijke windows (Windows 10 Home) sinds update naar windows 10 versie 2004


Enig idee over vooruitgang, oplossing, onderzoek, feedback, …?


Zelfde probleem hier: scherm blijft knipperen met “OK”


Bij het installeren in het Engels i.p.v. in het Nederlands:

“There was a problem retrieving the license for Cloud! Please try again later.” Vreemd, hier niet het knipperend “OK” probleem, maar het loopt al vast voordat het acceptatiescherm tevoorschijn komt.


Problemen met cloud kan je best hier melden. Indien mogelijk graag logs toevoegen zodat verder kan uitgezocht worden waar het misloopt. 

Logs kan je terugvinden op volgende manier : 

Local Disk / C Drive > Users > (domain username) > AppData > Local > Proximus > Proximus Cloud

Als je AppData folder verborgen is : · Start > My Computer > Organize > Folder and Search Options > View > Select "Show hidden files" > OK


OK heb dit gemeld via link hiervoor, met de log erbij.

Ter info, hier ook de log waar het verkeerd loopt: SSO Authentication failed” status 2055

4/12/2020 11:24:43Z    Log start. Note: all times are UTC.
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : >>>>>>>>>>>> Cloud starting, version: 17.3.2.12
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : >>>>>>>>>>>> Cloud running against environment: Production
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : >>>>>>>>>>>> OS: Windows 10 64-bit
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : >>>>>>>>>>>> OS Version 10,0
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : >>>>>>>>>>>> .NET Framework version: 4.0.30319.42000
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : >>>>>>>>>>>> Internet Explorer version: 11.0.19041.610
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : User content path: C:\Users\xxxxx\Proximus Cloud
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : Application storage path: C:\Users\xxxxx\AppData\Local\Proximus\Cloud\
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : 23 Shell Overlayitems -    AccExtIco1,    AccExtIco2,    AccExtIco3,   GoogleDriveBlacklisted,   GoogleDriveSynced,   GoogleDriveSyncing,  OneDrive1,  OneDrive2,  OneDrive3,  OneDrive4,  OneDrive5,  OneDrive6,  OneDrive7,  SkyDrivePro1 (ErrorConflict),  SkyDrivePro2 (SyncInProgress),  SkyDrivePro3 (InSync),  SncrOverlays (Blocked),  SncrOverlays (InSync),  SncrOverlays (Pending),  SncrOverlays (Syncing), 00asw, EnhancedStorageShell, ShareOverlay
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : Perform certificate validation True
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : InitParameters()
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : SetupInfrastructure()
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : SetupServices()
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : SetupModel()
4/12/2020 11:24:43Z    Info    SyncDrive    : Execute()
4/12/2020 11:24:44Z    Debug    SyncDrive    : Entering state Idle from state Idle
4/12/2020 11:24:44Z    Info    SyncDrive    : Reachability test addresses rIPv4: xxxxx, IPv6: ]
4/12/2020 11:24:44Z    Info    SyncDrive    : Interface Ethernet dxxxxx] is  reachable via xxxxx
4/12/2020 11:24:44Z    Debug    SyncDrive    : Leaving state Idle for state AwaitingConfiguration
4/12/2020 11:24:44Z    Debug    SyncDrive    : Entering state AwaitingConfiguration from state Idle
4/12/2020 11:24:44Z    Info    SyncDrive    : Loading configuration
4/12/2020 11:24:44Z    Info    SyncDrive    : SNC Config URL: https://conf-prx-pc-prod.cloud.synchronoss.net/snc-conf/snc-config
4/12/2020 11:24:44Z    Info    SyncDrive    : Analytics enabled in SNC
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : SmartFolder folder cap set to -1
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : SmartFolder item cap set to 5000
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Configuration loaded
4/12/2020 11:24:45Z    Debug    SyncDrive    : Leaving state AwaitingConfiguration for state AwaitingLicenseAcceptance
4/12/2020 11:24:45Z    Debug    SyncDrive    : Entering state AwaitingLicenseAcceptance from state AwaitingConfiguration
4/12/2020 11:24:45Z    Debug    SyncDrive    : Leaving state AwaitingLicenseAcceptance for state AwaitingApplicationUpdate
4/12/2020 11:24:45Z    Debug    SyncDrive    : Entering state AwaitingApplicationUpdate from state AwaitingLicenseAcceptance
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Application Update: Processing application update data
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Application Update: Processing a Mandatory update
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Application Update: Current build version is 17.3.2.12
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Application Update: Update version is        17.3.2.12
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Application Update: update available.
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Application Update: application up-to-date. Update treated as complete.
4/12/2020 11:24:45Z    Debug    SyncDrive    : Leaving state AwaitingApplicationUpdate for state AwaitingAuthentication
4/12/2020 11:24:45Z    Debug    SyncDrive    : Entering state AwaitingAuthentication from state AwaitingApplicationUpdate
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Reachability test addresses IPv4: xxxxx, IPv6: ]
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Interface Ethernet axxxxx] is  reachable via xxxxx
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Max upload limit set 0
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Max resumable file-size set to 2147483647
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Backup behaviour is set to 'AutomaticRecovery' from configuration.
4/12/2020 11:24:45Z    Warning    SyncDrive    : _selective sync threshold is not set.
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Reauthenticating
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : OnDocumentComplete valid URL: about:blank
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : Livelock timer started.
4/12/2020 11:24:45Z    Info    SyncDrive    : OnDocumentComplete valid URL: https://www.proximuscloud.be/atp/web/sso/oauth/authorize?redirect_url=https://www.proximuscloud.be/atp/status&application_id=SyncDrive.xxxxx
4/12/2020 11:24:45Z    Error    SyncDrive    : The base NavigationUrl is livelocked. We cannot navigate back.
4/12/2020 11:24:47Z    Info    SyncDrive    : OnDocumentComplete valid URL: https://www.proximuscloud.be/atp/status?status=2055
4/12/2020 11:24:47Z    Warning    SyncDrive    : SSO Authentication failed: 2055
4/12/2020 11:24:47Z    Info    SyncDrive    : OnDocumentComplete valid URL: https://www.proximuscloud.be/atp/web/sso/oauth/authorize?


OK het is nu opgelost bij mij:

Internet explorer (11) wordt gebruikt door de Cloud app om in te loggen met SSO

het clearen van  session cookies bij login problemen is een oplossing:

https://www.uoguelph.ca/ccs/security/internet/single-sign-sso/required-browser-settings

 

dus in IE de browser cache clearen (ik gebruik wel Engelse versie):

-tools 

-Safety → Delete browsing history. 

Lijn met “cookies” moet aangevinkt staan, Delete

 


Reageer