Als ik de cloud app voor desktop download, installeer en probeer op te starten krijg ik alleen maar een knipperend (aan-uit) inlogscherm. Ik kan dus geen inloggegevens invoeren.
Ik heb de app al verschillende keren verwijderd en weer gedownload en de computer weer opgestart, zonder enig effect.
Wie kan mij helpen?
Gekend probleem bij proximus, het is nog altijd wachten op een definitieve oplossing, exacte datu kunnen ze er nog niet opplakken
We wachten inderdaad op een update van de app. Lang zal dit niet meer duren.
3 maand geleden als feedback ‘Lang zal dit niet meer duren’, jammer genoeg tot op vandaag nog geen vooruitgang...
Dit probleem is al enige tijd opgelost. Krijgt u nog steeds een flikkerend scherm ? Heeft u al in een andere browser geprobeerd ?
Beste, het gaat hier om de cloud desktop App, hoe kan ik dit in een andere browser proberen?
De browser versie https://www.proximuscloud.be/ zal waarschijnlijk geen probleem geven.
Behalve dat ik nu in Google Chrome altijd foutmelding 2055 krijg, terwijl als ik dit in chrome incognito doe, is er geen probleem…
De browserversie is uiteraard niet zo handig als de sync-client...
Beste, ik heb het probleem met error 2055 kunnen oplossen door alle cookies van proximuscloud te verwijderen, en op elke pagina van proximus af te melden. Als ik dan proximuscloud terug opende in de browser werkt het wel om opnieuw aan te loggen.
Echter de client blijft een leeg met ‘OK’ flikkerend scherm geven (zie afbeelding hieronder), en ik krijg het dus niet opgestart
Als ik de properties van dat scherm open, dan staat er een url https://www.proximuscloud.be/atp/status?lcid=770e8a78f1f34d7eafa6ce9944a31175&refresh_token=6cMg17u59Wsgc7NYwJz9yC3q62CCz23Z, als ik die open in een browser, dan krijg ik dus gewoon OK bovenaan.
Ik krijg dus geen kans meer om in de sync-client aan te loggen.
mvg
Filip
Ter info: als het in cognito wel werkt , komt dit op het zelfde neer als
dat je in de browser de cookies / history / cache wist
Klopt Martin, vandaar dat ik inderdaad die cookies heb gewist.
Het is dus wachten tot Proximus mijn probleem met de synclient kan oplossen. Ik heb de recentste versie geïnstalleerd, dus daar kan het al niet aan liggen...
Kan je de app nog eens opnieuw installeren, en ook eens op een ander toestel proberen ? Werkt het dan wel ?
Beste, ik heb de nieuwe versie geïnstalleerd, maar geen verschil, op een andere computer (windows 10 PRo) heb ik het probleem niet. Ik heb het probleem op mijn persoonlijke windows (Windows 10 Home) sinds update naar windows 10 versie 2004
Enig idee over vooruitgang, oplossing, onderzoek, feedback, …?
Zelfde probleem hier: scherm blijft knipperen met “OK”
Bij het installeren in het Engels i.p.v. in het Nederlands:
“There was a problem retrieving the license for Cloud! Please try again later.” Vreemd, hier niet het knipperend “OK” probleem, maar het loopt al vast voordat het acceptatiescherm tevoorschijn komt.
Problemen met cloud kan je best hier melden. Indien mogelijk graag logs toevoegen zodat verder kan uitgezocht worden waar het misloopt.
Logs kan je terugvinden op volgende manier :
Local Disk / C Drive > Users > (domain username) > AppData > Local > Proximus > Proximus Cloud
Als je AppData folder verborgen is : · Start > My Computer > Organize > Folder and Search Options > View > Select "Show hidden files" > OK
OK heb dit gemeld via link hiervoor, met de log erbij.
Ter info, hier ook de log waar het verkeerd loopt: “SSO Authentication failed” status 2055
4/12/2020 11:24:43Z Log start. Note: all times are UTC.
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : >>>>>>>>>>>> Cloud starting, version: 17.3.2.12
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : >>>>>>>>>>>> Cloud running against environment: Production
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : >>>>>>>>>>>> OS: Windows 10 64-bit
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : >>>>>>>>>>>> OS Version 10,0
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : >>>>>>>>>>>> .NET Framework version: 4.0.30319.42000
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : >>>>>>>>>>>> Internet Explorer version: 11.0.19041.610
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : User content path: C:\Users\xxxxx\Proximus Cloud
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : Application storage path: C:\Users\xxxxx\AppData\Local\Proximus\Cloud\
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : 23 Shell Overlayitems - AccExtIco1, AccExtIco2, AccExtIco3, GoogleDriveBlacklisted, GoogleDriveSynced, GoogleDriveSyncing, OneDrive1, OneDrive2, OneDrive3, OneDrive4, OneDrive5, OneDrive6, OneDrive7, SkyDrivePro1 (ErrorConflict), SkyDrivePro2 (SyncInProgress), SkyDrivePro3 (InSync), SncrOverlays (Blocked), SncrOverlays (InSync), SncrOverlays (Pending), SncrOverlays (Syncing), 00asw, EnhancedStorageShell, ShareOverlay
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : Perform certificate validation True
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : InitParameters()
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : SetupInfrastructure()
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : SetupServices()
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : SetupModel()
4/12/2020 11:24:43Z Info SyncDrive : Execute()
4/12/2020 11:24:44Z Debug SyncDrive : Entering state Idle from state Idle
4/12/2020 11:24:44Z Info SyncDrive : Reachability test addresses rIPv4: xxxxx, IPv6: ]
4/12/2020 11:24:44Z Info SyncDrive : Interface Ethernet dxxxxx] is reachable via xxxxx
4/12/2020 11:24:44Z Debug SyncDrive : Leaving state Idle for state AwaitingConfiguration
4/12/2020 11:24:44Z Debug SyncDrive : Entering state AwaitingConfiguration from state Idle
4/12/2020 11:24:44Z Info SyncDrive : Loading configuration
4/12/2020 11:24:44Z Info SyncDrive : SNC Config URL: https://conf-prx-pc-prod.cloud.synchronoss.net/snc-conf/snc-config
4/12/2020 11:24:44Z Info SyncDrive : Analytics enabled in SNC
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : SmartFolder folder cap set to -1
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : SmartFolder item cap set to 5000
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Configuration loaded
4/12/2020 11:24:45Z Debug SyncDrive : Leaving state AwaitingConfiguration for state AwaitingLicenseAcceptance
4/12/2020 11:24:45Z Debug SyncDrive : Entering state AwaitingLicenseAcceptance from state AwaitingConfiguration
4/12/2020 11:24:45Z Debug SyncDrive : Leaving state AwaitingLicenseAcceptance for state AwaitingApplicationUpdate
4/12/2020 11:24:45Z Debug SyncDrive : Entering state AwaitingApplicationUpdate from state AwaitingLicenseAcceptance
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Application Update: Processing application update data
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Application Update: Processing a Mandatory update
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Application Update: Current build version is 17.3.2.12
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Application Update: Update version is 17.3.2.12
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Application Update: update available.
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Application Update: application up-to-date. Update treated as complete.
4/12/2020 11:24:45Z Debug SyncDrive : Leaving state AwaitingApplicationUpdate for state AwaitingAuthentication
4/12/2020 11:24:45Z Debug SyncDrive : Entering state AwaitingAuthentication from state AwaitingApplicationUpdate
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Reachability test addresses IPv4: xxxxx, IPv6: ]
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Interface Ethernet axxxxx] is reachable via xxxxx
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Max upload limit set 0
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Max resumable file-size set to 2147483647
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Backup behaviour is set to 'AutomaticRecovery' from configuration.
4/12/2020 11:24:45Z Warning SyncDrive : _selective sync threshold is not set.
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Reauthenticating
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : OnDocumentComplete valid URL: about:blank
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : Livelock timer started.
4/12/2020 11:24:45Z Info SyncDrive : OnDocumentComplete valid URL: https://www.proximuscloud.be/atp/web/sso/oauth/authorize?redirect_url=https://www.proximuscloud.be/atp/status&application_id=SyncDrive.xxxxx
4/12/2020 11:24:45Z Error SyncDrive : The base NavigationUrl is livelocked. We cannot navigate back.
4/12/2020 11:24:47Z Info SyncDrive : OnDocumentComplete valid URL: https://www.proximuscloud.be/atp/status?status=2055
4/12/2020 11:24:47Z Warning SyncDrive : SSO Authentication failed: 2055
4/12/2020 11:24:47Z Info SyncDrive : OnDocumentComplete valid URL: https://www.proximuscloud.be/atp/web/sso/oauth/authorize?
OK het is nu opgelost bij mij:
Internet explorer (11) wordt gebruikt door de Cloud app om in te loggen met SSO
het clearen van session cookies bij login problemen is een oplossing:
https://www.uoguelph.ca/ccs/security/internet/single-sign-sso/required-browser-settings
dus in IE de browser cache clearen (ik gebruik wel Engelse versie):
-tools
-Safety → Delete browsing history.
Lijn met “cookies” moet aangevinkt staan, Delete
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.