Vraag

Bestelling onmogelijk en huidige producten niet zichtbaar

  • 22 May 2023
  • 10 reacties
  • 113 Bekeken

Ik heb net een bestelling willen plaatsen via de website, maar dit is onmogelijk.

Ik wil mijn GSM tariefplan omzetten naar Mobile Flex Unlimited, maar dat gaat niet. Ik kan het selecteren om te bestellen op mijn nummer, maar wanneer ik mijn gegevens moet invullen kan ik enkel mijn geboortedatum invullen en voor de rest zijn al de velden geblokkeerd en kan ik dus niet meer verder.

In mijn account op de site kon ik ook geen enkel van mijn producten terug vinden, maar nu lukt het wel.

In de app zie ik wel mijn producten, maar als ik mijn tariefplan wil omzetten zie ik enkel Mobile Flex M / Full Control als keuze.

Ook blijkt het onmogelijk om mijn domiciliëring te activeren. Ik heb dit al meerdere keren geprobeerd en ben er al voor in een Proximus winkel geweest (alsook voor de geblokkeerde velden  bij bestelling) , maar blijkbaar wilt dit bij hun ook niet lukken. Alhoewel de Proximus medewerker zei dat het in orde was.

Kan er iemand dit oplossen?


10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Dirk_032 

ik heb voor mezelf een dossier opgemaakt om op te volgen.

  • aanpassing gsm: het nummer dat in je profiel staat?
  • domiciliering: als je je banknr in het ticket in je forumprofiel zet (enkel zichtbaar voor ons en jezelf) kan ik dat ook nakijken…

laat maar weten als gegevens zijn aangevuld. 

Groeten

Tina

@tina.b 

Hallo Tina, bedankt voor de snelle reactie.

Het telefoonnummer is het nummer wat in mijn profiel staat en ik heb mijn rekeningnummer in het ticket geplaatst.

 

Groeten,

Dirk 

Reputatie 7
Badge +3

@Dirk_032 

de domiciliering activeren lijkt gelukt: hou volgende maand toch nog de afrekening via bank nog even in de gaten

de omzetting van je abo naar unlimited lukt mij ook niet dadelijk zonder nog meer wijzigingen

k moet even navragen: het promotoestel IPhone gelinkt aan je nummer, met data-optie, is blijkbaar niet compatibel met dit type unlimited abonnement, denk ik

ik vraag na en hou je op de hoogte.

Groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Dirk_032 

nee, een unlimited is niet compatibel met je huidige promotoestel/data optie

wel een flex maxi? die kan je zelf wel kiezen via MyProximus denk ik?

Laat maar weten wat ik nog kan betekenen…

groeten

Tina

@tina.b 

Alvast bedankt voor de reacties en het in orde brengen van de domiciliëring. 👍

Ik wist niet dat niet alle abonnementen compatibel waren met een promotoestel/data optie. Ik dacht dat enkel de data optie verplicht was, zeker omdat het het duurste abonnement is.

Wanneer ik dan ga kijken bij de andere telefoonnummers in mijn abonnement, dan kan ik bij geen enkel nummer kiezen voor Mobile Flex Unlimited. Ik heb enkel de opties Mobile Flex M en Mobile Flex M Full Control.

Een bestelling plaatsen lukt al helemaal niet. Vorig jaar niet om de iPhone te bestellen (daarvoor ben ik naar een Proximus winkel geweest)  en nu bijvoorbeeld ook niet om een wifi 6 box te bestellen ,of ander abonnement. Het is onmogelijk om mijn gegevens in te vullen en dus kan ik ook niet verder gaan.

Ik dacht dat mijn problemen hiermee te maken hadden, alsof er iets geblokkeerd  is in het systeem.

Ik zal een foto bijvoegen zodat het duidelijker is 🙂

Ik kan dus enkel mijn geboortedatum ingeven. Voornaam, naam, telefoonnummer en email zijn al ingevuld en niet aan te passen.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

Concreet is “unlimited” niet compatibel met “dataphone optie” (enkel “special deal” mogelijk)

→ 

Mogelijks kan een moderator uw abo omzetten naar Mobile Flex M(axi) met behoud van uw huidige dataphone mobile abo optie (al dan niet met Full Control optie)

 

Reputatie 7
Badge +3

@Dirk_032 

ik zie geen hangend order

zelf heb ik getest en kan blijkbaar wel abo’s wijzigen naar Flex unlimited, maar heb niets laten uitvoeren natuurlijk

ik ga eens rondhoren waar het probleem bij jou dan kan zitten.

Hopelijk vinden we iets

wat doe ik nu met dat ander gsm nr? de **77 omzetten naar mobile flex Maxi?

Groeten

tina

@tina.b 

 

Ik heb het nogmaals geprobeerd en ik kan geen enkel van mijn nummers omzetten naar flex maxi.

De nieuwe internet box bestellen is bijvoorbeeld ook onmogelijk.

Wanneer ik bij mijn factuurinstellingen ga kijken,dan zie ik enkel rode uitroeptekens en problemen met ieder onderdeel.

Ik zal kortelings eens naar een proximus shop gaan zodat ik mij daar met itsme kan inloggen en dan zien ze wat ik zie. De nieuwe box bestellen heb ik via de app geprobeerd en dat lukt daar ook niet mee.

Is er misschien een probleem door itme?

 

In het geval van het omzetten naar het flex maxi abonnement mag mijn nummer **77 omgezet worden,indien dit gaat en compatibel is. Anders mag het nummer van mijn vrouw **12 omgezet worden 

 

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,

Dirk

Reputatie 7
Badge +3

@Dirk_032  Dag Drik ik heb je abonnement kunnen aanpassen naar een Mobile Flex Unlimited. Dit was toch de bedoeling niet?

@Luc.M 

Bedankt om dit in orde te brengen.

Voor de rest zal ik eens naar een Proximus winkel gaan, dan zien ze juist wat ik op mijn account wel en niet zie.

Goed weekend.

Groeten,

Dirk

Reageer