Beste
Sinds 5 dagen ben ik nieuw business klant, met een Proximus Fiber verbinding.
Als professioneel klant ben ik genoodzaakt enkele poorten open te zetten in de router (e.g. 80, 443, ...). Dit dient te gebeuren via het myProximus portaal, welke mijn product (fiber internet) nog niet vermeld.
Blijkbaar dien ik mijn product manueel te koppelen aan mijn account, door middel van een activatiecode, welke vermeld zou zijn op mijn laatste factuur. Als nieuw klant heb ik echter nog geen factuur ontvangen. Hierdoor kan ik de Internet Box+ router al een hele week niet configureren.

Ik heb de Proximus helpdesk al meermaals telefonisch en via e-mail gecontacteerd, om te vragen naar desbetreffende activatiecode. Mijn vraag via e-mail werd eerst totaal naast de kwestie beantwoord, om nadien genegeerd te worden! Telefonisch dien ik iedere maal 3 keer opnieuw te bellen, om eerst voorbij de afschuwelijke AI assistent te geraken. Wanneer ik een medewerker aan de lijn krijg, sturen ze mij een link door om mijn rekeningen in te zien, welke altijd redirect naar “Oops page not found.” (Zie afbeelding hieronder).

Vervolgens geven de medewerkers mij de indruk dat ik (software developer) niet met een computer kan werken, vanwege de rampzalige disfunctionele staat van hun myProximus portaal. De laatste medewerker heeft dan maar geopteerd deze activatiecode via traditionele post door te sturen, waardoor ik minstens nog twee dagen dien te wachten. Met alle problematiek van afgelopen dagen, heb ik echter weinig vertrouwen dit ooit te ontvangen of dat de vermelde code ooit zal functioneren.
Uit pure wanhoop heb ik afgelopen nacht de Internet Box+ router weggehaald en mijn eigen Ubiquiti router rechtstreeks op de ONT verbonden met VLAN20 tagged op de WAN poort. Dit werkt perfect, en hierdoor is het voor mij nu rechtstreeks mogelijk port forwarding te doen zonder myProximus. Echter blijven poort 80 en 443 nog steeds geblokkeerd, aangezien deze openzetten een extra “security” actie vereisen via het myProximus portaal. Waarvoor ik opnieuw die activatiecode nodig heb.
Ik zou nogmaals willen benadrukken dat het hier gaat om een professionele internet verbinding! Indien ik mijn voorgaande Telenet verbinding vroegtijdig had laten stopzetten, zou ik nu reeds 5 dagen financiële schade oplopen en klanten verliezen door toedoen van Proximus. Dit aangezien klanten mijn remote desktop service niet kunnen bereiken op de Proximus verbinding via poort 443. Dit verloopt momenteel nog via poort 443 op mijn Telenet verbinding.
Door toedoen van Proximus ben ik hierbij verplicht mijn Telenet verbinding voor komende maand te behouden, ter waarde van 65 euro (excl. tax). Graag zou ik hiervoor een financiële vergoeding ontvangen van Proximus, alsook zo snel mogelijk een oplossing voor de Activatiecode mits ik deze niet via post ontvang tegen het eind van deze week.