Beantwoord

Zwak signaal, zowel gsm als 4g

  • 11 May 2023
  • 6 reacties
  • 227 Bekeken

Ik heb nu al enkele dagen een zwakker gsm signaal en bijna geen 4g op mijn adres (Bakergemsmolenstraatje 9472 Denderleeuw). Signaalsterkte in Dbm is steeds meer dan -100.Ik heb mijn simkaart in 2 andere toestellen geprobeerd en kreeg dezelfde resultaten. Als ik manueel naar het netwerk zoek krijg ik proximus zelf niet te zien in de resultaten, maar wel base en orange. Dit was niet het geval enkele dagen geleden. Er moet dus iets zijn met de dichstbijzijnde mast. Die is trouwens heel dichtbij en ik heb er een vrij zichtveld op.

Ik heb VOLTE aan staan op mijn toestel, maar ik las ook iets dat dit geactiveerd moet worden bij jullie ook. Kan dit onderzocht worden?

icon

Beste antwoord door Felipe79 15 May 2023, 08:05

Bekijk origineel

6 reacties

@Felipe79 VoWifi zou je ondertussen kunnen Instellen/gebruiken op je toestel als je slechte mobiele ontvangst hebt.
De PX forummedewerkers kunnen verder laten controleren of er problemen zijn aan de mobiele mast in je regio.

Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden dus in dit geval het telefoonnummer van je toestel), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Dan kunnen de PX medewerkers natrekken of VoWifi en Volte aan hun kant actief staat voor dit nummer.

Je toestel zelf moet natuurlijk ook ondersteund worden door PX voor Volte (Bellen via 4G | Proximus) en Vowifi (Bellen via wifi | Proximus).

 

@Martin Forumprofiel is aangevuld

Reputatie 5
Badge +2

@Felipe79 Er zijn algemene problemen op de mast gemeld in 9472. Deze zijn in onderzoek en worden zo snel mogelijk opgelost.

Opgelost. Signaal al enkele dagen terug ok

Sedert 20/4 problemen evenzeer met onze 4 gsm’s, binnenshuis regio 9470 1-2/4 bereik, uitermate slechte geluidskwaliteit oproepen. Buitenshuis meerdere straten melding “ proximusnetwerk niet beschikbaar” ondanks 2-¾ streepjes bereik!!! VOWifi binnenshuis een ramp; krakend geluid, slecht. Al 2x klacht ingediend als businessklant, dossier staat al een maand op “ oplossing wordt gezocht”. Schande, geen enkel duidelijk antwoord of oplossing van proximus!

Reputatie 7
Badge +4

@Gees Er zijn in deze periode werken geweest aan de masten in Denderleeuw. Dit kan je op deze kaart volgen :Modernisering van het mobiele netwerk | Proximus

Als je je adres toevoegt in je profiel kan ik specifiek op uw adres alles verder nakijken.  

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

 

Reageer