Skip to main content
Vraag

Zendmast problemen regio Idegem 9506

• September 17, 2025
  • 9 reacties
  • 117 Bekeken

Hallo, 

Problemen begonnen rond 2 september. Mobiel internet of gewoon bellen met GSM is niet meer mogelijk van zodra we het dorp Idegem inrijden.
Waar we voorheen thuis geen enkel probleem hadden met 4 of 5G, gaat het signaal nu alle kanten uit. Soms Edge, paar seconden daarna helemaal geen signaal.
Met jullie storingdienst meermaals contact gehad, daar kan ik die mensen helaas niet doen geloven dat er niks mis is met onze toestellen, want van zodra geconnecteerd op andere mast werkt alles terug prima.
Ze gaan dan een “lijncheck” uitvoeren ???? of welk merk gsm heb je, herstart het toch maar eens…

Ik stel graag mijn vraag ook hier eens: Zijn er werken aan de gang  aan een zendmast in de buurt of is het signaal nu ineens barslecht sinds begin september?
We zijn thuis via de gsm niet meer bereikbaar,  sms vertrekt niet en mobiel internet is al geheel onbestaande.
Alvast bedankt voor de verduidelijking en een snelle oplossing zou al helemaal fantastisch zijn.

Mvg.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 18, 2025

@Poughkeepsie Er is ondertussen inderdaad een probleem gekend op de mast waar jullie daar op aangesloten zijn. Dit is volop in onderzoek voor een oplossing (ticketnummer INC2395113 ).

Onze excuses voor het ongemak. 

• Auteur
  • Apprentice
  • September 18, 2025

Bedankt voor het antwoord en bevestiging.
Ik durft het bijna niet te vragen, maar enig zicht op een oplossing in de nabije toekomst. 
Alle leden van het gezin hebben proximus toestellen en niemand is bereikbaar wanneer we thuis zijn.

Bedankt alvast.

Martin
  • September 18, 2025

@Poughkeepsie 

Tip: Je zou kunnen ondertussen VoWifi gebruiken zie uitleg → Bellen via wifi | Proximus

• Auteur
  • Apprentice
  • September 18, 2025

@Poughkeepsie 

Tip: Je zou kunnen ondertussen VoWifi gebruiken zie uitleg → Bellen via wifi | Proximus

Heb ik ook actief op de gsm, maar werkt ook niet altijd. Bedankt voor de tip iig.
We krijgen sporadisch eens een G2 verbinding met de mast. Dan hoor ik nu terug het “old-school” brom geluid in mijn pc luidsprekers als mijn gsm in de buurt ligt.
Beetje nostalgie, uit de tijd dat je speakers al een paar seconden op voorhand gingen aankondigen als je een oproep of sms ging ontvangen.

Martin
  • September 18, 2025

Gewoon te bijkomende info: mss is het omdat er dan effen G2 (effen mobiel signaal) binnen komt dat vowifi soms niet goed werkt, dan zou het mogelijks beter zijn van op vliegtuig modus te zetten als je thuis bent, enfin ik geef het maar mee.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 19, 2025

@Poughkeepsie Jammer genoeg kan ik je niet juist zeggen hoe lang dit nog gaat duren. Men is er volop me bezig om het op te lossen, maar dit hangt van verschillende factoren af hoe snel ze het kunnen oplossen. 

Je kan inderdaad via Instellingen - netwerkinstellingen je toestel tijdelijk op 2G zetten als je thuis bent. Het zou kunnen dat het dan wel (stabieler) werkt. Hier vind je meer uitleg per toestel. 

Om VoWifi goed te laten werken heb je een stabiele wifi-verbiding nodig. Hier vind je tips om deze eventueel te verbeteren. 

• Auteur
  • Apprentice
  • September 23, 2025

@HadewychT 

Beste,
Ondanks alle tips hier is het best lastig een degelijk geprek te voeren of te sms-en met die mastproblemen. 
Is er enige update in ticketnummer INC2395113? Is nu bijna een maand, voorheen nooit issues, dus best wennen.
Bedankt .

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 24, 2025

@Poughkeepsie Je kan best je toestel terug op 4G zetten (als je het op 2G gezet zou hebben). Sinds gisterenavond is er aanpassing gebeurd op het netwerk en zou je terug moeten kunnen bellen via 4G (VoLTE). 2G kan nog steeds problemen geven. Het blijft ondertussen verder in onderzoek voor een definitieve oplossing. 

• Auteur
  • Apprentice
  • September 28, 2025

@HadewychT 

Excuus voor de late reactie, was weg voor het werk.

Klopt inderdaad, 4G signaal is er en is stabiel.

Bellen lukt opnieuw zonder haperen.

Fingers crossed.

Bedankt.