Skip to main content
Vraag

Wijziging oproepnummer met eigen keuze cijfers (silver optie)

• September 20, 2025
  • 8 reacties
  • 84 Bekeken

Beste forum-moderator/Proximusmedewerker,

na contact met de klantenservice konden ze me niet helpen voor de Silver optie voor het kiezen van een eigen oproepnummer (silver, dus niet voor iedereen herkenbaar).

Via het forum hier zag ik enkele keren voorkomen dat dit wel gelukt is door bij de juiste medewerkers terecht te komen.

Ik nam in mijn profiel op dit forum alvast mijn klantennr op, het huidige nummer (eindigend op 60) dat ik zou willen wijzigen, en de voorkeursnr(s) (4 voorstellen, telkens eindigend op 13).

Hopelijk kan iemand me daarmee verderhelpen!

Dank

Thomas

----

Ter referentie:

Via info op de proximus site:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_moptimise/particulieren/mobiel/mobiel-en-roaming-opties/optimaliseer-je-gsm-abonnement-.html

Kies je nummer

• Gold: kies een nummer dat iedereen makkelijk kan onthouden (bv. 047X 200 200). De prijs is € 198.
  • Silver: een combinatie van 6 cijfers naar keuze. Neem bijvoorbeeld enkele nummers van je vaste lijn (bijvoorbeeld: 047X XX 87 93, als je vaste-lijnnummer 02 xxx 87 93 is). Dit is helemaal gratis.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 23, 2025

@ThomasVV

we zijn aan het zoeken naar een collega om dit na te kijken.

kan je me de link doorsturen waar je de info hebt gevonden over Silver en kiezen???? 

mvg

Tina 

Martin
  • September 23, 2025

@tina.b is het niet deze link die ThomasVV meegegeven had in zijn bovenstaand bericht:  →  https://www.proximus.be/nl/id_cr_moptimise/particulieren/mobiel/mobiel-en-roaming-opties/optimaliseer-je-gsm-abonnement-.html 

@ThomasVV

we zijn aan het zoeken naar een collega om dit na te kijken.

kan je me de link doorsturen waar je de info hebt gevonden over Silver en kiezen???? 

mvg

Tina 

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 23, 2025

@Martin 

inderdaad, te laat gezien

• Auteur
  • Apprentice
  • September 24, 2025

@tina.b Laat maar weten als je nog extra info nodig zou hebben.

• Auteur
  • Apprentice
  • October 2, 2025

@tina.b Is hier al meer informatie over?

• Auteur
  • Apprentice
  • October 22, 2025

Beste ​@tina.b of andere Proximus-medewerker

Ik zie dat die zilver-optie ondertussen van de site weggehaald is? Dat was uiteraard net de reden om een Proximusabonnement te nemen. Ook zo meegegeven toen ik mijn contract opstartte…

Kunt u me laten weten of deze mogelijkheid er al dan niet nog is? (Daar die in het aanbod zat toen ik de vraag stelde...)

Dank

Thomas

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 22, 2025

Dag ​@ThomasVV we kijken even na wat (lees als welk nummer) er mogelijk is, update volgt!

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 22, 2025

@ThomasVV aanpassing in uitvoering, bevestigingsmail verzonden.