Beantwoord

Wijziging abo, nummer verwijderen uit pack om op aparte naam te zetten

  • 5 January 2020
  • 8 reacties
  • 1499 Bekeken

Beste

Op kerstavond langs gegaan in Proximus shop in Kortrijk ivm overdracht gsm-nummer. Die vertelden ons dat mijn nummer eerst uit het pakket van mijn zus (nummer staat nu op haar naam) gehaald moest worden en dat dan de overdracht kon gebeuren. Ze gingen dit meteen doen en we mochten verder gaan en moesten niet blijven wachten. Enkele dagen daarna gingen we er weer langs om de overdracht te kunnen uitvoeren. Helaas had het personeel van de dinsdag nog steeds het nummer niet uit het pakket gehaald, dus mochten we weer bij 0 beginnen. Deze vertelden ons hetzelfde verhaal, vertelden dat we een melding gingen krijgen op het moment waarop het nummer uit het pakket gehaald was en op het moment dat mijn nummer op mijn naam komt te staan. Bijna 2 weken later hebben we nog steeds geen van beide een melding/bericht gekregen dat de nummer uit het pakket gehaald is. Zolang dit niet gebeurd is kan de overdracht niet gebeuren. Gelieve dit zo snel mogelijk in orde te brengen, want ik kan er niet meer mee lachen. Het heeft al lang genoeg geduurd en ik ben de slechte service die jullie aanbieden meer dan beu.

icon

Beste antwoord door AntonellaD 6 January 2020, 16:24

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Kijk, als je vindt dat ze bij Proximus met uw voeten spelen, dan zou ik dat als volgt oplossen :

  • uw zus zegt haar gsm abonnement op
  • jij gaat een presshop binnen en koopt een pakket van orange, of je neemt via de website  van orange een gsm-abonnement. Een prepaidkaart is misschien beter, dat hangt af van wat u allemaal wilt doen, en daarmee kun je later nog alle kanten uit
  • indien het belangrijk is kun je bij orange dezelfde nummer vragen als die van uw zus, die nummer is toch vrij. Dat is een vrij eenvoudige procedure. Het duurt wel een weekje voor dat in orde is. 
  • en als je niet tevreden bent bij orange zeg je daar uw abonnement op en je gaat terug naar Proximus of ergens anders.

Weet dat het personeel van Proximus niet graag heeft dat uw zus haar gsm opzegt, dat zijn waarschijnlijk de instructies hé. 

En nu krijg ik op mijn kop van Proximus. Gelukkig is het zondag. En morgen ben ik niet thuis. 

@Casey M Ter info:

Ik zou gewoon afwachten tot morgen als de proximus forum medewerkers hier terug de draad opnemen en je hierbij hopelijk wel deze keer beter kunnen verder helpen, tot een vlug resultaat. 

Kijk, als je vindt dat ze bij Proximus met uw voeten spelen, dan zou ik dat als volgt oplossen :

  • uw zus zegt haar gsm abonnement op
  • jij gaat een presshop binnen en koopt een pakket van orange, of je neemt via de website  van orange een gsm-abonnement. Een prepaidkaart is misschien beter, dat hangt af van wat u allemaal wilt doen, en daarmee kun je later nog alle kanten uit
  • indien het belangrijk is kun je bij orange dezelfde nummer vragen als die van uw zus, die nummer is toch vrij. Dat is een vrij eenvoudige procedure. Het duurt wel een weekje voor dat in orde is. 
  • en als je niet tevreden bent bij orange zeg je daar uw abonnement op en je gaat terug naar Proximus of ergens anders.

Weet dat het personeel van Proximus niet graag heeft dat uw zus haar gsm opzegt, dat zijn waarschijnlijk de instructies hé. 

En nu krijg ik op mijn kop van Proximus. Gelukkig is het zondag. En morgen ben ik niet thuis. 

Beste 

Gelieve eerst goed te lezen wat er precies geschreven is. Mijn nummer moet op mijn naam komen te staan maar zit in de bundel die op mijn zus haar naam staat. Dus in plaats van onnuttige informatie mee te delen zou u beter eens goed lezen wat er precies staat en wat precies het probleem is. Mijn zus zegt helemaal haar abonnement niet op het is een bundel telefonie tv en internet met dus 2 nummers de hare en de mijne. Zoals ik al zei moet mijn nummer op mijn naam komen te staan dus gelieve u onnodige informatie voor u zelf te houden. En Proximus zelf te laten antwoorden op mijn vraag/klacht 

Reputatie 6
Badge +2

Ja ma! Sukkel maar op uw gemakse wat verder hé.

Reputatie 7
Badge +3

@Casey M  Jouw gsm nummer werd uit het pack gehaald. Heb je het overnamedocument al ingevuld in de shop? Je vindt deze terug in bijlage. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +4

@Cvanloon

met uw voorstel was de auteur haar nr (definitief) kwijt vermits opgezegd bij Proximus en dus ook niet over te dragen naar een andere operator, dus nee dit is/was geen “goed idee/voorstel”

Reputatie 6
Badge +2

Je kunt dat nummer bij Orange wel terugvragen.

Ik wil wel toegeven dat het niet de elegantste oplossing was, het was er misschien één voor iemand die probeerde al twee weken iets van Proximus te bekomen. 

Ik heb het ten andere ook zo ongeveer gedaan toen ik aan Proximus heb gevraagd om mijn GSM Smart15 (kostprijs in het begin 15 euro per maand) abonnement te vervangen door een prepaidkaart bij Proximus . Als ze dan zeggen dat het wel in orde komt en als dat dan niet gebeurt dan koop ik een prepaidkaart ergens anders. En heb ik mijn gsm abonnement bij Proximus opgezegd. En zo’n prepaidkaart bij Orange werkt perfect en ik heb daar geen week voor moeten wachten hé, na een uur was dat OK. Kostprijs is nu 15 euro per jaar. Winst is 165 euro per jaar. Dat hangt uiteraard wel af van je verbruik. Ik wens voornamelijk een GSM te hebben zodat ik kan opgebeld worden als het nodig is. En om war te smssen. 

Ze moeten bij proximus eens dringend leren om te doen wat er wordt beloofd. Of durven zeggen dat ze het niet kunnen, of niet mogen. 

Kleine tip: (dien niet specifiek is voor deze topic hier uiteraard)

In het algemeen is het wel zo dat, als je een antwoord krijgt van een niet proximus forum lid, zoals er velen zijn hier, waaronder  ik er ook ene ben, dat je altijd best een officiële bevestiging afwacht/vraagt van iemand van Proximus zelf,  aangezien wij alleen maar beroep kunnen doen op informatie die terug te vinden is op het proximus forum zelf of uit antwoorden van vroeger op het forum die van zelf ook van proximus medewerkers kunnen komen, maar dan nog kan het zijn dat er ondertussen recent iets veranderd/aangepast werd en ja het komt zelfs voor (gelukkig niet frequent)  dat deze recente wijziging/aanpassing daarom nog niet altijd direct aangepast op de prox site staat!

Wij proberen alleen maar zoveel mogelijk iemand verder te helpen/informatie/tips enz mee te geven in de mate van het mogelijke en in de hoop je er toch iets zou mee verder kunnen.

Trouwens al wat je vindt op het internet met Mr Google is daarom ook niet altijd correct of up to date, enz….

Daarom zet ik dat er som ook bij mss best een officieel antwoord afwachten van iemand van Prox zelf maar je kunt dat natuurlijk er ook niet telkens opnieuw toevoegen iedere keer je een oplossing of antwoord op een probleem geeft…..

We doen allemaal ons best om iemand te helpen hé 

En tenslotte je bent ook niet altijd de raad te volgen die hier op het forum aangeboden worden het is nog altijd aan de vraag steller om zelf te beslissen wat hij/zij het beste vindt!

Reageer