Skip to main content
Vraag

Wifi-Calling


Hoi,

 

Zoals beschreven in deze link zou er nu de optie zijn om Wifi-calling in te schakelen voor wie slechte ontvangst heeft in zijn huis:

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_vowifi/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/b-cr-vowifi.html

Nu wil ik dat graag activeren op mijn Iphone XR, maar staat de optie er niet tussen.

Normaal zou het moeten staan in Instellingen => Telefoon => Wifi-Calling (of Bellen over Wifi)

Heeft iemand die al kunnen activeren in IOS13 voor proximus?

Ik lees overal dat de optie er tussen zou moeten staan, als de provider het ondersteunt. Bij de klantendienst wordt ik niet geholpen. Want ze hebben geen Iphone :).

 

Iemand hier die er iets meer van weet? Kan het ook met je type abonnement te maken hebben?

 

thanx

This topic has been closed for comments

105 reacties

M_016
Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4337 reacties
  • 8 juli 2020

Er is op dit moment nog geen commercieel aanbod van Proximus m.b.t. VoWiFi

Op termijn komt dit er mogelijks/waarschijnlijk  wel, de vraag is alleen wanneer … vermoedelijk evenwel enkel bekend op niveau Proximus (Marketing) Management


  • Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 8 juli 2020

Jammer, want nu met de corona crisis wordt er heel veel thuis gewerkt. Dus ook heel veel gebeld en opgebeld, maar met slechte ontvangst is dat zeer vervelend.

Ik zal moeten uitkijken naar een andere provider die het al wel ondersteund zoals Orange bv...


Martin
  • 32647 reacties
  • 8 juli 2020

Inderdaad heel veel klanten hebben op het forum al gevraagd wanneer wifi calling actief wordt, want zoals je zegt in veel nieuwbouw wordt met materialen gewerkt waardoor mobiele ontvangst bijna onmogelijk wordt.

Maar of het ook zal mogelijk worden voor Pay & Go klanten dat is weer een andere vraag !!

maar in de uitleg op hun site zou je wel al denken dat het wel al in voege is zoals bv als je leest:

Wanneer je een Wi-Fi gesprek voert met een Samsung S10e, S10 of S10+, verschijnt er een klein logo in de linkerbovenhoek van je smartphone (links van het Wi-Fi-netwerk teken), dat een kleine telefoonhoorn voorstelt.

enz...

dit allemaal geeft toch wel het verkeerde beeld en zal iedereen daaruit concluderen dat het wel al gecommercialiseerd werd….


  • Auteur
  • Apprentice
  • 2 reacties
  • 8 juli 2020

mmm, ja. Ik heb nu een bizz mobile unlimited abonnement.

Is wel jammer dat een bedrijf als proximus hier zo laat mee komt. Bij andere zit het er al geruime tijd in.


Martin
  • 32647 reacties
  • 8 juli 2020

ja, en als je de uitleg leest op hun site zou je wel al denken dat het wel al in voege is zoals bv om maar iets te citeren:

Wanneer je een Wi-Fi gesprek voert met een Samsung S10e, S10 of S10+, verschijnt er een klein logo in de linkerbovenhoek van je smartphone (links van het Wi-Fi-netwerk teken), dat een kleine telefoonhoorn voorstelt.

enz...

dit allemaal geeft toch wel het verkeerde beeld en zal iedereen daaruit concluderen dat het wel al gecommercialiseerd werd….


jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1525 reacties
  • 8 juli 2020

tot op heden is VoWifi nog in test en dus niet gecommercialiseerd
onze excuses voor enige verwarring


  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 23 september 2020

Beste Jonathandr,

enig idee wanner dit zal worden uitgerold (voor iphone)?

heb al een beetje spijt van mijn recente overstap naar proximus.


Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1892 reacties
  • 23 september 2020

Heb een iPhone met prepaid Orange. Bellen via WiFi staat bij mijn instellingen. Om deze account te activeren moet ik nog wel contact opnemen met Orange. Mijn vrouw heeft een abo bij PX en ook een iPhone en daar staat deze optie niet bij instellingen. Volgens mij houdt PX dit tegen vanwege de Coverage Extender die abonnees kunnen huren per maand en dan niet meer nodig is. Dit is een inkomsten verlies voor PX 😷😉🤔


Martin
  • 32647 reacties
  • 23 september 2020

@Antoon1  

Coverage Extender die abonnees kunnen huren per maand en dan niet meer nodig is. Dit is een inkomsten verlies voor PX 

Blijkbaar toch niet want de Mobile Coverage Extender is al een tijd niet meer leverbaar en sommigen hebben blijkbaar van iemand van Proximus gehoord dat dit ook niet meer voorzien zou zijn om die in de toekomst nog te leveren!

NB: zowel de »  MCE « als de MCE Pro staan aangegeven als uitverkocht.

Bellen via WiFi staat bij mijn instellingen

Bij welke instellingen staat dit juist?


Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1892 reacties
  • 23 september 2020

@Martin. Dit is lang geleden. Alles oké. Wist niet dat de MCE was uitverkocht. Bellen via WiFi staat bij instellingen onder Telefoon op mijn iPhone. Bellen via andere apparaten moet je dan ook activeren volgens support.apple.com. 


Martin
  • 32647 reacties
  • 23 september 2020

@Antoon1 Hier alles oké en voor u ook hoop ik.
 Bedankt voor het antwoord op mijn vraag.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3341 reacties
  • 24 september 2020

We zijn op dit ogenblik volop bezig met de testen van VoWifi op verschillende toestellen. De definitieve lancering zal van die testen afhangen. We houden jullie zeker op de hoogte.


Antoon1
Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • 1892 reacties
  • 24 september 2020
HadewychT schreef:

We zijn op dit ogenblik volop bezig met de testen van VoWifi op verschillende toestellen. De definitieve lancering zal van die testen afhangen. We houden jullie zeker op de hoogte.

Bedankt hoop dat dit snel gaat. Wil overstappen naar Flex voor extra GSM abo maar dan moet dit eerst in orde zijn voor de iPhone 😷🤗😉


  • Rising star
  • 18 reacties
  • 24 oktober 2020

Hier dezelfde problemen. Slechte ontvangst, net overgeschakeld naar Flex met 4 GSM abo’s. PX adviseert toch van een MCE aan te schaffen. Maar betalen voor een dienst zou voldoende moeten zijn om een zekere service te verkrijgen. Maar helaas, een MCE is nog eens bijbetalen. Vervolgens zegt men bij PX dat ze voor alle nummers  de VoWI-Fi en de VoLTE zullen activeren. Voorlopig merken we er niets van.  Als deMCE niet meer verkrijgbaar is, en de VoWi-Fi en VoLTE nog niet functioneert, wordt hier dan een rad voor mijn ogen gedraaid? Ik ben benieuwd hoe het evolueert, maar ik hoop dat het zeer vlug in orde komt, want we kunnen niet ontvangen en niet uitbellen, zelfs geen SMS versturen. Ik krijg al bijna spijt van de overstap. Proximus, komaan, doe hier iets aan!

 

Martin
  • 32647 reacties
  • 24 oktober 2020

FYI: pas maandag komt iemand van proximus zelf langs hier op het forum

vragen-over-vowifi

Proximus schreef:  Binnenkort (datum nog onbekend) wordt ook een nieuwe service ‘Voice-over-Wifi’ of ‘Bellen-over-Wifi’ gelanceerd. Deze dienst zal toelaten spraakoproepen op te zetten en te ontvangen over het Wi-Fi netwerk van de klant. Belangrijk voor deze dienst is natuurlijk de kwaliteit en aanwezigheid van een open Wi-Fi-netwerk maar ook het feit dat het mobiele toestel van de klant Proximus Voice-over-Wifi ondersteunt. De eerste toestellen waarop Proximus de dienst zal lanceren zijn de Samsung S10-serie toestellen, andere recente Samsung toestellen en iPhones volgen later dit jaar (meer informatie hiervan volgt binnenkort).


  • Rising star
  • 18 reacties
  • 24 oktober 2020
Martin schreef:

FYI: pas maandag komt iemand van proximus zelf langs hier op het forum

vragen-over-vowifi

Proximus schreef:  Binnenkort (datum nog onbekend) wordt ook een nieuwe service ‘Voice-over-Wifi’ of ‘Bellen-over-Wifi’ gelanceerd. Deze dienst zal toelaten spraakoproepen op te zetten en te ontvangen over het Wi-Fi netwerk van de klant. Belangrijk voor deze dienst is natuurlijk de kwaliteit en aanwezigheid van een open Wi-Fi-netwerk maar ook het feit dat het mobiele toestel van de klant Proximus Voice-over-Wifi ondersteunt. De eerste toestellen waarop Proximus de dienst zal lanceren zijn de Samsung S10-serie toestellen, andere recente Samsung toestellen en iPhones volgen later dit jaar (meer informatie hiervan volgt binnenkort).

Proximus meldt zelf dat ze deze diensten kunnen activeren op vraag. Dus gaan we ervan uit dat dit dan ook het geval is.

  

M_016
Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4337 reacties
  • 24 oktober 2020

U kunt een reactie van Proximus-medewerkers afwachten (normaal pas vanaf maandag)

Concreet is er evenwel nog altijd geen commerciëel aanbod VoWiFi (blijkbaar nog steeds in testfaze bij werknemers Proximus & alhoewel een moderator op het Fr-forum eind september stelde dat het voor october zou geweest zijn & zoals voor VoLTE zal het waarschijnlijk ook enkel zijn voor een beperkt aantal recente toestellen cfr. info Martin hierboven)

 


  • Rising star
  • 18 reacties
  • 24 oktober 2020

Waarom stellen de (twitter)medewerkers van PX dan voor om deze diensten te activeren, en enkel het telefoonnummer te vragen, niet het model toestel?

  

M_016
Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4337 reacties
  • 24 oktober 2020

Hierop moet ik u het antwoord schuldig blijven…. als VoWiFi voor uw nummer en voor een niet vermeld toestel zou geactiveerd zijn/worden laat u het ons weten op dit forum a.u.b.?


  • Rising star
  • 18 reacties
  • 24 oktober 2020

Ik zou willen dat ik dat vanmiddag nog zou kunnen doen, maar daar vrees ik voor! 

 

  

Goede middag,

 

Support aan de lijn gehad: VoWiFi gaat pas mogelijk zijn vanaf december  voor mijn iPhone X. 

Overigens werkt het perfect met mijn iPhone SE (1st gen), maar met Orange abonnement.


  • Rising star
  • 18 reacties
  • 26 oktober 2020

Fijn voor jou, maar de situatie is enigszins anders dan de jouwe. Het betreft hier een Samsung, met een Proximus-abonnement. Dus compleet niet vergelijkbaar met jou situatie.

 

Martin
  • 32647 reacties
  • 26 oktober 2020

blijkbaar is vowifi dan toch  al gecommercialiseerd!


M_016
Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4337 reacties
  • 26 oktober 2020

Uiteraard bij Orange en Telenet; maar op Proximus wachten we nog ...


Martin
  • 32647 reacties
  • 27 oktober 2020

Dan had ik het inderdaad verkeerd begrepen, daarom dat ik mij een bult verschoot dat het bij Prox al werkte :slight_smile: