Skip to main content

Steeds als ik de grens Be-Nl oversteek krijg ik een welkomstbericht en uitleg over de prijzen (roaming). Kan ik die berichten laten stoppen op een of andere manier? 

Misschien is deze vraag al ooit gesteld, maar ik vind er niets van terug!

Grts Theo

Vroeger kon je dit stoppen door "GEO NEE" te sms'en naar 8888, maar dit  kan niet meer om de volgende reden:

uitschakelen kan niet meer, je kunt wel kiezen voor een opt-out via MyProximus en ontvangt dan een alternatieve sms.
Deze sms vervangt de standaard welkomstsms in geval van opt-out en bevat nog steeds verplichte info over nooddiensten in de EU.
Het kan niet langer geblokkeerd worden door de klant of door een Proximusagent : dit is een verplichting van de Europese Commissie.

Zo was het zes jaar geleden : een sms sturen naar 8888 met tekst "GEO NEE". Of dat nu nog zo is ..... Oei wat eenvoudig was is nu wat langer.

Dag ​@skynet theo omwille van de transparantie ontvang je bij binnenkomst in het buitenland een sms met informatie over de geldende tarieven voor mobiele communicatie in dat land, inclusief mobiel internetgebruik. Indien je geen sms-berichten over tarieven wenst te ontvangen, kun je vragen om deze dienst te deactiveren door te bellen naar 6060. Je kunt jouw keuze ook op elk moment wijzigen.

Als het land dat je bezoekt een van de andere 26 landen van de Europese Unie is, ontvang je ook een sms met informatie over de beschikbare middelen om contact op te nemen met de hulpdiensten in het land dat je bezoekt. Om veiligheidsredenen kun je niet vragen deze dienst te deactiveren en nodigen wij je uit deze sms te bewaren.

Reageer