Skip to main content
Vraag

Webshop acties op Samsung telefoons met gratis JBL toestel

• July 15, 2026
  • 9 reacties
  • 96 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Op datum van 22.04.26 kocht ik via de website van Proximus een Samsung Galaxy A57 aan met de actie gratis JBL FLIP 7 (levering binnen de 7 weken na aankoop en registratie bij Samsung)

Tot op vandaag heb ik het gratis toestel van de actie nog steeds  niet mogen ontvangen.

Na contact met Proximus wijzen zij alle verantwoordelijkheid af omdat dit volgens hun geen actie van hen is maar van Samsung. Nochtans heb ik het toestel bij Proximus gekocht en zijn zij eigenlijk verantwoordelijk om voldoende voorraad te hebben van dit artikel. Op de website van Proximus staat ook niet “zolang de voorraad strekt”

Dus, contact genomen met Samsung…

Ja helaas Mr het toestel is niet meer op voorraad en we hebben geen enkele zicht wanneer het terug op voorraad zal komen. 

M.a.w. misleidende reclame

Echter, vandaag staat er nog steeds een actie op de website van Proximus 

https://www.proximus.be/nl/smartphones/samsung/galaxy-a37-5g/128gb/awesome-white

Dus opgepast mensen, laat jullie niet vangen!!

Zijn er nog mensen die niets ontvangen hebben?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 15, 2026

Dag ​@C Ocker deze actie liep van 27/04/2026 tot 30/06/2026 : https://promotions.my-samsung.com/be/offers/6NALZ34VEWMA5

Kreeg je een bevestiging van je registratie?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 15, 2026

Ik heb inderdaad een bevestiging ontvangen van Samsung

Registratie is gebeurd begin 05.

Wendy B
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • July 16, 2026

Dag ​@C Ocker 

Bij de gezamenlijke actie van Samsung en Proximus (waarbij je een gratis JBL Flip 7 krijgt bij een Samsung Galaxy A37) ligt de verantwoordelijkheid
voor de levering van het cadeau volledig bij Samsung. Proximus treedt hierin enkel op als verkooppunt. We spreken hier over onze Vendor acties.

Iedere maand laten de fabrikanten van verschillende merken ons weten welke extra geschenken of cashbacks ze aanbieden indien een klant een toestel
via Proximus aankoopt.

Deze acties zijn ook verschillend naargelang de opertor.Het kan dus zijn dat je na je aankoop bij Proximus bij de fabrikant een geschenk kan aanvragen.
Zou je bijvoorbeeld bij een concurrerende operator een toestel aankopen, je enkel in aanmerking komt voor een cashback of zelfs helemaal niets extra’s
kan krijgen. 

Wij passen vervolgens onze website, flyers, posters, tv-reclame, enz… aan om aan potentiële klanten te laten zien dat ze via de fabrikant nog iets extra’s
kunnen bekomen indien ze de Smartphone via Proximus aankopen. 

Maar Proximus staat dus niet in voor de levering van deze geschenken (want deze hebben wij zelfs niet in onze bezit). Via ons ontvang je enkel de bestelde
Smartphone. 

Net om die reden heb je je aankoop apart moeten registreren bij Samsung. Zij zijn degenen die je aankoop nakijken en zien of aan alle voorwaarden werd
voldaan. Na goedkeuring sturen ze je in principe het toestel binnen de 7 weken op indien voorradig. Het kan echter altijd gebeuren dat ook zij op dat moment
geen voorraad hebben. Maar ook Samsung hanteert enkele voorwaarden hierin.

Wanneer wij de voorwaarden bij Samsung opzoeken (bron Google), dan krijgen wij volgende informatie te lezen:

Indien Samsung aangeeft dat de JBL speaker niet meer op voorraad is, gelden de volgende scenario's en stappen:

1. Wat zegt de praktijk en de actievoorwaarde?

• Wachten op nieuwe voorraad (meest voorkomend): Samsung hanteert doorgaans een levertermijn van zo'n 7 tot 9 weken na goedkeuring van je registratie. Als de speaker tijdelijk uitgeput is, wordt je levering in een wachtrij geplaatst tot er een nieuwe batch JBL-speakers binnenkomt. [1]
  • Gelijkwaardig alternatief: Indien de JBL Flip 7 definitief niet meer leverbaar is via hun distributiekanalen, is Samsung volgens de algemene actievoorwaarden gerechtigd om een gelijkwaardig alternatief aan te bieden (bijvoorbeeld een vergelijkbare speaker, een ander Samsung-accessoire of een cashback).
  • "Zolang de voorraad strekt": Hoewel dit vaak in de kleine lettertjes staat, mag een fabrikant een lopende consumentenactie die via partners grootschalig geadverteerd wordt, niet zomaar zonder compensatie annuleren als jij tijdig en correct geregistreerd bent

Het enige dat ik je dus kan aanraden is om nog een te informeren bij Samsung of ze ondertussen terug voorraad hebben van de JBL Flip 7 en of je op een wachtlijst staat.
En misschien kan je ook eens vragen of ze eventueel een alternatief kunnen aanbieden.

Groetjes
Wendy

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 16, 2026

Hallo Wendy,

Naar mijn inziens is Juridisch gezien Proximus als verkoper primair verantwoordelijk voor de volledige en correcte levering van het gezamenlijk aanbod, ook al verloopt de logistieke afhandeling van het gratis product via een registratie bij Samsung. 

Ik heb de aankoop gedaan op de website van Proximus. Het gratis product was een essentieel onderdeel van mijn beslissing om die specifieke aankoop daar te doen. Volgens het Belgische contractenrecht moet de partij met wie u de overeenkomst sluit (de verkoper) de beloofde prestatie leveren. 

De smartphone (en het abonnement) en het gratis Samsung-product vormen wettelijk één onscheidbaar 'gezamenlijk aanbod'. Als een deel van het aanbod niet geleverd kan worden, is er sprake van contractbreuk door de verkoper (Proximus)

Dat Proximus de levering van het cadeau contractueel heeft uitbesteed aan Samsung (via een extern registratieplatform), is een interne regeling tussen die twee bedrijven. Als Samsung haar verplichtingen naar Proximus-klanten niet nakomt, moet Proximus dit zelf met Samsung oplossen of een alternatief bieden. Ik staat hier als consument buiten.

Wendy B
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • July 16, 2026

Dag ​@C Ocker 

Ik ga jou even een privébericht sturen om dit verder te bespreken.

Groetjes
Wendy

Wendy B
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • July 16, 2026

Dag ​@C Ocker,

Nazicht van je klantgegevens wijst uit dat je begin juni een dossier hebt ingediend bij de Ombudsman Telecommunicatie over ditzelfde onderwerp.
Mag ik je vragen dat je je dan ook terug tot hem wend voor de verdere behandeling van het dossier. 

Groetjes
Wendy

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 16, 2026

Hallo Wendy,

Hoe kan ik nog reageren via de Ombudsdient Telecomunicatie als jullie de zaak ben hen al hebben afgesloten en blijven verwijzen naar Samsung?? 

Ik ga het hierbij laten, alhoewel ik nog via het ODR-platform kan, maar ik hoop dat de mensen eerst eens nadenken alvorens zich aan zulk soort acties te koppelen bij jullie

Wendy B
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • July 16, 2026

Dag @Ocker,

Zolang de Ombudsman zelf zijn dossier niet afsluit met een Minnelijke Schikking, blijft het dossier lopende en heb jij
recht om te reageren. Ook al heb je in eerste instantie een reactie ontvangen die je doorverwijst naar Samsumg, toch heb
je nog de mogelijkheid om te reageren mocht je niet akkoord gaan.

Dat is uiteindelijk ook de bedoeling van een Ombudsdossier. De Ombudsman bemiddelt tussen jou als klant en Proximus
als operator en probeert tot een concensus te komen. Komen beide partijen niet tot een concensus, dan kan de Ombudsman
zelfs overgaan tot het maken van een Aanbeveling. Hierin specificeert hij wat hij verwacht van jou als klant of van Proximus
als operator.

Dus reageer gerust opnieuw naar de Ombudsman toe zolang bij hem het dossier lopende is.

Groetjes
Wendy

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 16, 2026

Ok bedankt voor de info, bij deze heb ik dan ook opnieuw het dossier geopend bij de ombudsdienst.