Skip to main content
Antwoord

wat met het GSM contract voor nabestaande echtgenote ?

• May 4, 2025
  • 9 reacties
  • 88 Bekeken

Mijn stiefvader deelde zijn gsm contract voor het gsm-toestel van zijn echtgenote, beide gsmnummers staan dus op de gezamenlijke factuur. Nu is mijn stiefvader overleden en dient zijn gsmnr dus geschrapt te worden van dit contract. Kan het gefixt worden dat mijn schoonmoeder haar gsm nummer kan behouden en in dienst kan blijven op hetzelfde contact ?

Gelieve te adviseren wat wij hiervoor dienen te doen, aub ?

Alvast bedankt !

Met vriendelijke groeten,

Praet Eddy

Beste antwoord door tina.b

@praet_eddy 

er staat niks meer op het nummer … 04 dat je nodig hebt, dan doe ik een vraag voor opzeg van dat nummer?

deze site heeft ook pas een update gekregen en kan jullie mss van pas komen?

Iemands nummer, tv of internet overnemen | Proximus

groeten

Tina

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • May 5, 2025

@praet_eddy 

kan je aub in je forum profiel veld de betrokken klantennummers en gsm nrs vermelden?

Ik vermoed dat het bericht dat er nu staat nog iets uit het verleden is en er niet meer toe doet? verwijderen?

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Groetjes

Tina

• Auteur
  • Apprentice
  • May 5, 2025

Beste Tina, de klantgegevens van mijn schoonvader zitten in mijn profiel onder “Ticket”. Het probleem is zeker aktueel hoor, het overlijden was twee weken geleden… Bedankt om daar eens naar te kijken !

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • May 5, 2025

@praet_eddy 

bedankt voor info

De opzeg van het nummer..04 kan onmiddellijk gebeuren.

Het andere nummer kan behouden blijven.

Indien de facturatie op naam van mevrouw moet komen dienen er overname documenten ingevuld te worden.

Er wordt dan ook een nieuw klantennummer gegeven.

In bijlage het document.  

Je kan dit ook in een shop laten regelen.

vriendelijke groeten

Tina

• Auteur
  • Apprentice
  • May 5, 2025

Beste Tina, om te voorkomen dat mijn schoonmama zonder gsm komt te zitten, wilt u er al voor zorgen dat het ..04 nummer wordt opgezegd en overgenomen wordt door mama’s nummer ? Moet het facturatie adres op haar naam komen of is dit facultatief ? Momenteel zijn de bankrekeningen nog gesloten door de bank (zoals altijd bij een overlijden), dient Proximus een nieuw bankrekeningnr te ontvangen of wachten we tot de rekeningen weer vrij komen ?

Nog eens bedankt voor Uw hulp !

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • May 5, 2025

@praet_eddy 

je schrijft: “overgenomen wordt door mama’s nummer” : wat bedoel je hiermee? er staan nu 2 abo’s onder het klantennummer, als ik 1 opzeg (04) blijft andere gewoon actief staan…

Voorlopig kan de facturatie blijven zoals het is, op naam van André?  Als rekeningen terug vrijgegeven zijn kan je naam laten wijzigen door overname indien jullie dat wensen?  Voor ons kan het op André blijven, maar praktijk leert dat klanten het liever laten aanpassen.

Als t kan, kan je kan de laatste aanrekening best manueel overschrijven (vanaf welke rekening maakt niet uit, als ze maar betaald is), zodat er geen herinneringen komen en geen afsluitingen.  Later kan dan nog het rekening nummer met domiciliering aangepast worden, als het wordt veranderd.  Anders blijft het zoals het is. 

Groetjes

Tina

• Auteur
  • Apprentice
  • May 5, 2025

OK, de facturatie mag op naam van Andre blijven en we zullen openstaande facturen verwerken, eventueel via onze eigen bankrekening.

Hartelijk dank voor je hulp, Tina, wordt zeker geappreciëerd door de familie hoor…

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 5, 2025

@praet_eddy 

er staat niks meer op het nummer … 04 dat je nodig hebt, dan doe ik een vraag voor opzeg van dat nummer?

deze site heeft ook pas een update gekregen en kan jullie mss van pas komen?

Iemands nummer, tv of internet overnemen | Proximus

groeten

Tina

• Auteur
  • Apprentice
  • May 5, 2025

@tina.b het ..04 nummer mag opgezegd worden, we hebben toch geen toegang meer tot zijn gsm… En bedankt voor de link naar de geupdate site, komt wellicht nog es van pas ;-)

jari_opsomer

Gecondoleerd ​@praet_eddy