Skip to main content
Vraag

Wanneer komt de E-sim voor Samsung en andere smartwatches eindelijk op de markt?

• September 23, 2025
  • 4 reacties
  • 363 Bekeken

Nog 2 maand en mijn destijds in november 2023 gekochte Samsung smartwatch LTE is buiten garantie en nooit de LTE functie kunnen gebruiken. Het wordt al meer dan 2 jaar aangekondigd, maar nog steeds geen verder nieuws. Hoe moeilijk kan het eigenlijk zijn? Ik denk eerder dat het er nooit zal van komen bij Proximus wegens vermoedelijk een te kleine afzetmarkt. We mogen alleen maar hopen dat ze ons tegenspreken en er dan ook werk van maken en ons eens een interne deadline communiceren want zolang ze die niet hebben, is het vergeefse moeite.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Martin
  • September 23, 2025

FYI: Het laatste antwoord van PX dat hier over geven werd op het forum was het volgende:

Dit is het antwoord wat we kregen Over de eSIM voor wearables .
Spijtig genoeg staat dit (nog steeds) niet op de roadmap.
Met andere woorden in 2025 zal dit zeker nog niet beschikbaar zijn.
Ook de vraag is nog niet van deze om er een positieve bussiness case van te maken’

En daarna kwam nog het volgende antwoord hierop door PX medewerker

Ondersteuning E- sim voor smartwatch zal de volgende maanden nog niet uitgerold worden.  Er is nog geen datum beschikbaar. 

Nieuwe uitbreidingen op de bestaande E-sim zijn wel in ontwikkeling. 

Dus het ziet er nog niet naar uit dat het voor direct zal zijn!

• Apprentice
  • October 14, 2025

Ik chatte hier 2 weken geleden voor naar de helpdesk en toen vertelde me men dat de uitrol voor eSIM Apple Watch cellular binnen 6 maanden zou gebeuren… IT is bezig met de implementatie. Een verhaal dat ik nog eens 3 jaar geleden hoorde… niet na te gaan als klant.

Is er iemand van Proximus die dit kan bevestigen, of moet er noodgedwongen naar Telenet gestapt worden?

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 15, 2025

De laatste update die wij mochten ontvangen van de betrokken dienst: 

“We kunnen momenteel nog niet zeggen wanneer E-sim voor smartwatch zal komen.

Het wordt bekeken maar we kunnen nog geen details hierover meedelen.”

• Rising star
  • October 27, 2025

“Het wordt bekeken maar we kunnen nog geen details hierover meedelen.”

Ik stel me daarbij voor dat ze met 10 man mijmerend rond een Apple Watch staan te kijken … al negen jaar lang.