Beste diensten van Proximus,
Ik heb reeds enkele maanden een waardebon ter waarde van 250 Euro in mijn bezit, dit door het inleveren van een oud GSM-toestel. De waardebon heeft een geldigheidsdatum tot 18/07/2021(6 maanden geldigheid).
Ik heb de intentie om deze bon te gebruiken voor de aankoop van een smartwatch.
Op de website van Proximus en in de Proximus Shops zijn enkele smartwatches van Samsung te verkrijgen. In de webshop voor het moment enkel de Samsung Active 2 lijn. Voorheen de Samsung Galaxy Watch 3 doch deze is niet meer online in het aanbod sinds enkele weken.
Met de bon slaag ik er niet in om online de aankoop te verrichten.
Ik heb mij de voorbije 2 maanden reeds aangeboden bij verschillende Proximus Shops, ik kreeg steeds de melding geen voorraad te hebben en werd meermaals doorverwezen naar andere Proximus winkels, ik werd wel steeds vriendelijk te woord gestaan:
Gent Kouter
Kortrijk
Gent Veldstraat
Gent Sint-Denijs-Westrem
Vandaag 08/07/2021 kreeg ik de melding in de Proximus Shop te Gent Sint-Denijs-Westrem dat de geëtaleerde smartwatches (in toonzaal de Active 2 en Galaxy watch 3) niet meer te verkrijgen zijn en tevens niet meer in voorraad komen. Wellicht komt er een nieuw model Samsung smartwatch aan in de komende weken. Een voorraadstatus van andere winkels kon niet geraadpleegd worden. Ik kreeg ook de melding dat de waardebon niet kan verlengd worden. De waardebon dient in 1x opgebruikt te worden.
Ik wens de bon niet te gebruiken voor de aankoop van een nieuwe GSM gezien ik een iPhone 11 pro in mijn bezit heb die in uitstekende staat verkeert. Ik wens de bon eveneens niet te gebruiken voor een JBL geluidsbox, oortjes of koptelefoon gezien ik dergelijke zaken reeds in mijn bezit heb en deze eveneens niet aan vervanging toe zijn. Tevens heb ik geen 5-6 GSM-hoesjes nodig.
Ik had vervolgens de intentie om Proximus per email aan te schrijven, wanneer ik via de website een mail wou opstellen kwam ik steeds terecht op het telefoonnummer van de klantendienst en werd ik niet doorverwezen naar een contactformulier of mailadres. De geautomatiseerde chat vind ik ook niet zo handig.
Wanneer ik op 08/07/2021telefonisch contact opnam met de klantendienst en mijn relaas deed kreeg ik de melding dit per email te verrichten. Wanneer ik vervolgens meldde dat dit via de website niet mogelijk is kon de medewerker mij geen rechtstreeks mailadres melden en werd ik terug naar de website doorverwezen. Wanneer ik toen de stappen meldde waardoor dit via de website niet lukt werd de lijn gewoon dicht gelegd.
Graag had ik de diensten van Proximus gevraagd of het alsnog mogelijk is om de waardebon te verlengen met oog op de aankoop van een smartwatch van het toekomstig aanbod?
Indien dit niet mogelijk is had ik graag vernomen hoe ik een smartwatch (huidig online aanbod/ aanbod geëtaleerd in de winkels) kan aankopen met de waardebon?
Met vriendelijke groeten,
Anthony DH