Skip to main content

Beste

 

ik heb 2 nummers bij prxms en op geen enkel van de 2 werkt bellen via wifi. De optie staat zan via de iphone 12 zelf.

moet prxms dit zelf actief zetten?

FAQ:

Bellen via wifi | Proximus

Je gsm zal ervoor kiezen om een wifi gesprek te voeren als je mobiele dekking zwak is of niet bestaat. Met andere woorden, mobiele telefoongesprekken hebben standaard de voorkeur boven wifi gesprekken. Je oproep zal schakelen tussen het mobiele netwerk en het wifi netwerk als het mobiele signaal of wifi-signaal te zwak wordt of wordt afgebroken. Bij Instellingen Algemeen Info Netwerk kun je zien of je verbonden bent met Proximus VoWiFi.

&

Het is evenwel mogelijk dat de settings - kant Proximus netwerk - voor uw toestel/nr niet automatisch actief zouden gezet geweest zijn en dat een manuele interventie van een Proximus medewerker (moderatoir) hiervoor nodig zou kunnen zijn

 

edit

eventueel kan een test met gebruik van airplane mode een uitsluitsel geven

Use Airplane Mode on your iPhone, iPad, iPod touch, and Apple Watch - Apple Support


Is reeds gebeurd maar werkt niet


Aan die aanduidingen kun je het niet altijd zien beste methode om te testen is op vliegtuigmodus gaan met wifi aan en dan proberen te bellen.

Maar veel kans dat proximus het nog zal moeten activeren ook.


Hopelijk snel.


@Mattyvdm Deze functie staat op beide nummers die in je profiel vermeld staan ondertussen al actief. Het zou sinds enkele dagen moeten werken. 


Reageer