Vraag

VoWifi werkt niet

  • 9 February 2023
  • 5 reacties
  • 276 Bekeken

Na 2 keer bellen naar de klantendienst en 2 keer gehoord te hebben dat mijn VoWifi actief staat, kan ik nog altijd niet via wifi bellen.

Aan mijn gsm ligt het niet want de optie staat aan en ik kon met mijn vorige provider wel via wifi bellen.

De gsm is al verschillende keren herstart en ook met mijn simkaart in een andere gsm werkt het niet.

Ik lees in verschillende topics dat dit opgelost is door een forum medewerker nadat de klantendienst telefonisch ook bevestigd had dat de optie actief staat.

Kan iemand hier alstublieft naar kijken, ik mis een heleboel telefoontjes van klanten.

 


5 reacties

@Het Boskammetje staat je toestel ook tussen de compatibele toestellen bij de Provider Proximus

check het hier → Bellen via wifi | Proximus

Indien wel dan best omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen om bij hen ook te kunnen natrekken of de optie actief staat voor je gsmnummer: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden bv in dit geval hier het betrokken gsm nummer), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

@Martin  bedankt voor je reactie

Zoals ik in het topic geschreven heb, werkte mijn VoWifi gewoon bij Telenet. En heb ik het ook getest op een ander compatibel toestel.

Mijn toestel is een Iphone 11. Al de informatie van telefoonnummer en accountnummer staat netjes ingevuld in mijn account. Op mijn telefoon heb ik 10 keer nagekeken dat de optie “bellen via Wifi” aanstaat.

Ik wacht enkel op een medewerker die dit probleem kan oplossen.

Zoals ik al verschillende keren heb gelezen in een gelijkaardig post op dit forum zeggen de medewerkers van de telefonische klantendienst altijd dat de optie aanstaat maar werkt het pas nadat een forum modewerker de optie heeft geactiveerd. Dit vindt ik heel bizar en doet mij serieus twijfelen aan de telefonische klantendienst.

 

Reputatie 6
Badge +3

@Het Boskammetje 

De optie voor VoWifi stond al actief op het nummer dat in uw profiel vermeld staat. 

Ik heb de optie eens verwijderd en geactiveerd zodat het opnieuw door het systeem loopt.

Best ook eens uw toestel herstarten.

Beste, 

Ik ben speciaal overgeschakeld naar proximus omdat wij door onze nieuwbouw geen netwerk hebben.

Zo wil ik bellen over vowifi maar alles staat aan en mijn toestel is compatibel. Toch werkt dit niet... 

Ik loop constant telefoons mis en ben zaterdag in een proximus winkel geweest. Maar daar moest de medewerker zelfs op Google zoeken wat het was... Dus kan iemand dit aub even eindelijk oplossen? 

@Sterkine 

TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze straks de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is). 
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden, in dit geval het betrokken gsm nummer waarover het gaat. 
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reageer