Beste,
mijn gsm nummer is +32 476 29 16 85
Klantnummer 612405057
Voor internet en TV zit ik bijTelenet
Ik had voordien een Samsung S20+ waarbij leek dat de VoWifi in mijn huis werkte, alhoewel ik vaak de opmerking kreeg dat ik steeds wegviel. Maar de icoontjes waren wel steeds aanwezig.
Door die opmerkingen, koop eens een nieuwe gsm, heb ik me nu een S24 Ultra aangeschaft. Met het idee dat een 4 jaar nieuwer toestel beter zou moeten werken. Echter heb ik het gevoel dat ik verder af ben.
Ik woon in een nieuwbouw, beneden heb ik hoedanook geen mobiel bereik (of toch heel weinig). Maar op de bovenverdieping wel.
Beneden kan ik blijkbaar de VoWifi niet geactiveerd krijgen. Als er geen mobiel bereik is wil hij hoe dan ook niet overgaan. ik krijg de melding dat er geen service is (enkel noodoproep).
Terwijl dit boven wel het geval is, dan krijg ik de icoontjes wel te zien. Alsook op het werk. Zelfs als ik dan de gsm op vliegtuigstand plaats, wifi nog aan, dan blijven de icoontjes staan en kan ik bellen.
Aan het toestel kan het volgens mij dan niet liggen, maar de voorwaarde is blijkbaar wel dat ik enig mobiel bereik heb. (door bv heel dicht bij het venster te gaan staan) Je ziet dan af en toe, met heel veel geduld, toch nog eens het VoWifi icoontje van één of beide SIM’s actief worden.
Ik had net het idee dat VoWifi net de bedoeling had om bereikbaar te zijn via het wifi-netwerk, net op het moment dat er helemaal geen bereik meer is. (of toch heel weinig)
Zie ik hier iets over het hoofd? Dien ik bv VoLTE uit te schakelen waarbij hij bellen via 4G probeert te forceren? Kan dit invloed hebben? Waardoor hij toch nog een lagere connectie vindt (2G)?
Waarom had ik het gevoel dat de S20+ hier minder probleem mee heeft?
Kan ik alsnog op één of andere manier bereik creëren in mijn huis waardoor hij toch nog wil overschakelen?
Want nu is het principe van VoWifi zinloos zonder service.
Alvast bedankt,
Kris Vanhulle