Skip to main content

Hallo iedereen 👋

 

Wij zijn verheugd jullie te melden dat de diensten “Visual Voice Mail” en “Rich Communication Services” (RCS) vanaf nu beschikbaar zijn bij Proximus met de iOS 18-update voor iPhone 😱

 

Met Visual Voice Mail beheer je je voicemails intuïtief en efficiënt, rechtstreeks vanuit je gebruikersinterface. Je kan je voicemails bekijken, beluisteren en wissen zonder je voicemail te hoeven bellen.

 

Visual Voicemail en Voicemail van je gsm | Proximus

 

Rich Communication Services (RCS) verrijkt je berichtenervaring met geavanceerde functies zoals het delen van bestanden, groepsdiscussies en leesbevestigingen, allemaal geïntegreerd in je eigen berichtenapplicatie.

 

RCS activeren op je Iphone

 

We zijn ervan overtuigd dat deze langverwachte nieuwe functies je gebruikerservaring enorm zullen verbeteren en we nodigen je uit om ze vandaag nog te ontdekken.

 

 

Voor vragen kan je steeds bij ons terecht.

 

Het Proximus-team

@HadewychT

ik heb dit geactiveerd via 1969 ,

  1. Bel het nummer 1969.
  2. Druk op 3 om de instellingen te wijzigen.
  3. Druk op 6 om Visual Voicemail te activeren/deactiveren.
  4. Druk op 1 om Visual Voicemail in te schakelen voor je mailbox.

maar op mijn smartphone kan ik dit niet activeren en krijg als melding “misschien ondersteunt uw provider dit niet”  nochtans staat mijn toestel genoteerd in de lijst van ondersteunde toestellen (zie in mijn ticket).

Kan het zijn dat dit aan de kant van PX nog ergens moet geactiveerd worden?


Je moet eerst  de stappen doen die jij hebt gedaan en daarna je iPhone opnieuw opstarten


heb ik gedaan maar ik zal het nog eens proberen.


Ik heb het geactiveerd en de iPhone herstart maar toch heb ik nog geen visual voicemail


Je moet eerst  de stappen doen die jij hebt gedaan en daarna je iPhone opnieuw opstarten

heb ik gedaan maar ik zal het nog eens proberen.

tevergeefs, werkt niet!


 

Om Visual Voice Mail te activeren op Apple ( IPhone)

  • Apple toestel: Controleer de iOS Software versie. Deze moet iOS 18 release (September/oktober 2024) of hoger zijn.

 

  1. Bel het nummer 1969.
  2. Druk op 3 om de instellingen te wijzigen.
  3. Druk op 6 om Visual Voicemail te activeren/deactiveren.
  4. Druk op 1 om Visual Voicemail in te schakelen voor je mailbox.
  • Belangrijk voor Apple ( IPhone) : Stuur een sms met het woord    STATE    naar de shortcode 19691. Deze sms is gratis.     Start je telefoon opnieuw op.

Klaar! Visual Voice Mail is nu geactiveerd op je smartphone.


 

Om Visual Voice Mail te activeren op Apple ( IPhone)

  • Apple toestel: Controleer de iOS Software versie. Deze moet iOS 18 release (September/oktober 2024) of hoger zijn.

 

  1. Bel het nummer 1969.
  2. Druk op 3 om de instellingen te wijzigen.
  3. Druk op 6 om Visual Voicemail te activeren/deactiveren.
  4. Druk op 1 om Visual Voicemail in te schakelen voor je mailbox.
  • Belangrijk voor Apple ( IPhone) : Stuur een sms met het woord    STATE    naar de shortcode 19691. Deze sms is gratis.     Start je telefoon opnieuw op.

Klaar! Visual Voice Mail is nu geactiveerd op je smartphone.

Thanks @Pat52 , na het sturen van de sms en een herstart werkt het.

 

 

 

 


@ThaDave 

bij mij was het ook gelukt had het al gelezen op het → Frans forum:

Bonsoir @mhd , 

  • Avez-vous bien envoyé un SMS au 19691 ?
    • iOS: Envoyez un SMS avec le mot "STATE" au 19691. Ce SMS est gratuit.
    • Redémarrez votre iPhone

Bij de iphone van mijn vrouw moet er nog extra configuratie gebeuren op de iphone zelf.

er moet een “voicemailwachtwoord” ingesteld worden, dit werkt niet. Bij het bewaren van de pin code komt er een boodschap met “voicemailfout, probeer het later opnieuw”


@MGB 

Vind of wijzig de voicemailcode

Vind je voicemailcode:

  1. Typ #145# op je gsm.
  2. Druk op de beltoets.

Je ontvangt je voicemailcode in een gratis sms.

Wijzig je voicemailcode:

  1. Bel gratis naar het nummer 1969.
  2. Kies optie 3 (Mailbox-instellingen wijzigen).
  3. Kies optie 2 (Persoonlijke code).
  4. Volg de instructies en voer een geheime voicemailcode in van 6 tot 8 cijfers. Vermijd voor de hand liggende combinatie, zoals je geboortedatum, 123456 of 111111.

Je nieuwe voicemailcode wordt onmiddellijk geactiveerd.

Indien het niet lukt met bovenstaande uitleg/werkwijze.

Bel ons 080022800 de virtuele Proximus  assistent zal je doorverbinden na het beantwoorden van enkele vragen , de bevoegde dienst  zal de voicemailcode resetten voor jou.

 

 

Bij de iphone van mijn vrouw moet er nog extra configuratie gebeuren op de iphone zelf.

er moet een “voicemailwachtwoord” ingesteld worden, dit werkt niet. Bij het bewaren van de pin code komt er een boodschap met “voicemailfout, probeer het later opnieuw”

 


Reageer