Vraag

Vernieuwe antennes regio 2200

  • 27 March 2024
  • 10 reacties
  • 109 Bekeken

Ik heb een bercht ontvangen van proximus dat zij vanaf 21 maart de antennes vernieuwen waardoor ik 2 dagen grote vertragingen en en storingen zou ondervinden voor (mobiel) bellen en surfen.

Hiervan werden we tijdig en meerdere malen op de hoogte gebracht, wat fijn is.

Maar nu ben ik al sinds zondag (‘s morgens vroeg) totaal onbereikbaar. Ik kan niet bellen, berichten sturen of gebruik makan van het mobiel internet. Dat is ondertussen 4 dagen en zowel voor mijn job als voor mijn privé leven is dit erg storend. 

Is er enig zicht wanneer ik terug bereikbaar zal zijn?

 

Alvast bedankt


10 reacties

in afwachting van een reactie van een PX medewerker

Kan je mss ondertussen als noodoplossing VoWifi (voice over wifi) gebruiken op je smartphone als je wifi bereik hebt 

zie :→  Bellen via wifi | Proximus

Als ik thuis ben, heb ik wifi en deze kan ik gewoon gebruiken.

Het is vooral tijdens de werkdag of in het weekend buitenshuis, dan heb ik zelden of nooit wifi, waardoor ik op geen enkele manier bereikbaar ben op de moment. 

Reputatie 2
Badge

Heb je jou toestellen als eens opnieuw  op gestart?

Meerdere maken per dag (vooral omdat de periode van 2 dagen voorbij is en ik elke keer hoop dat het met opnieuw opstarten terug zal verbinden of werken)

Net met de klantendienst van Proximus gebeld. Werken aan betreffende antenne zouden al afgerond zijn. probleem is dat mijn simkaart te oud is (van 2019). ik moet naar een shop om deze te laten vernieuwen. 

Reputatie 3
Badge +2

Net met de klantendienst van Proximus gebeld. Werken aan betreffende antenne zouden al afgerond zijn. probleem is dat mijn simkaart te oud is (van 2019). ik moet naar een shop om deze te laten vernieuwen. 

 

Een Sim te oud  ? Dat geloofd geen mens  mijn sim kaart heb ik al 7 jaar  .In onze buurt  zijn ook de antennes vervangen, toen de werken gedaan waren kreeg ik een sms dat de werken voltooid waren; Maar een week later waren de nieuwe antennes nog  niet on air gezet wegens een hardware probleem.

De simkaart is inderdaad niet het probleem. Ben gisteren een nieuwe gaan halen en zou na 1u opnieuw alles moeten kunnen. Is nog altijd niet het geval. 
ik heb 1 gb sorry data gehad met een maand geldigheid, maar het ziet er naar uit dat ik hem zelfs niet kan gebruiken. Straks weer maar eens bellen of binnen springen in de shop 😡

Eindconclusie:

  • Technische dienst kon me telefonisch niet helpen 
  • nogmaals langs shop en ook daar konden ze met niet helpen, ze waren ook niet zo een apple kenners - dus enige advies dat ze konden geven was: nieuwe gsm kopen.

Toestel is 5 jaar oud, nooit problemen mee gehad tot ze aan de antennes gewerkt hebben. 🤷🏽

Reputatie 7
Badge +4

Een Apple toestel van 5 jaar oud ondersteunt de diverse (in België) door de operatoren gebruikte 2/3/4G (GSM/UMTS/LTE) frequenties; dus indien het probleem zich ook stelt op andere locaties (andere steden bv.) en vermits de SIM-kaart reeds (in het Proximus center X) vernieuwd werd, lijkt het probleem zich op het eerste zicht op niveau van de smartphone te situeren (indien de nieuwe SIM-kaart actief staat kant Proximus netwerk)

Brussels - Apple Store - Apple (BE)

Onderwerpselectie - Apple Support

Reputatie 7
Badge +4

@Evelien vc Ondervind je nog steeds problemen ? Hebben andere mensen in de buurt hetzelfde probleem ?

De beste test die je in zo’n geval kan doen, is je simkaart in een ander toestel steken om te zien of het probleem mee verhuisd met je simkaart. Als je ook een andere sim in je eigen toestel kan steken weet je ook of er een probleem op je toestel is. 

Reageer