Skip to main content

Sinds een paar dagen heb ik opvallend veel 3G  in plaats van  4G of 5G

Binnen en buiten .ik  heb een 5G abonnement Mobile Maxi , met nog meer dan 60GB vrij

Mijn echtgenote heeft een abonnement bij Mobile Vikings ook Proximus en zij heeft 4G /5G op de zelfde locaties waar ik 3G heb

Gebuurd in Aalst Merelbeke   Nevele  De Haan Bredene

 

 


zelfde locatie


@MADI Heb je de simkaarten al eens in het ander toestel gestoken? Dit om de simkaart uit te sluiten.


De simkaart werk goed en normaal dat heb ik zo kunnen vast stellen

ik kan  twee uur lang 4G/5G hebben en plots een paar minuten 3G om dan weer 5G  te hebben zonder mij te verplaatsen  fout doet zicht niet  voor als ik verbonden ben met bepaalde site  , ik had het  al in Aalst , Merelbeke , Nevele  De Haan en Bredene


 


Nu heb ik het al van bij  de opstart


 

Ik begrijp eerlijk gezegd niet veel van je posts, inzonderheid je afbeeldingen.
Op de foto hierboven zie ik (rechts bovenaan) toch dat je verbonden bent via 4G:

 

 


om aan te tonen dat er 3G is maar geen 4G/5G


om aan te tonen dat er 3G is maar geen 4G/5G

Hoe bedoel je? Omdat er geen dataverkeer is?
Hier zijn werken aan de GSM mast een beetje verder. IK zie nu al eens rechts boven E(dge) staan of 4G(+) en ook al eens (nu ook) 5G, ook zonder dataverkeer, ook al staat mijn Samsung ingesteld op voorkeur 5G. Ik heb wel geen fancy app.
Bij Madi zie je dat hij is verbonden met 4G.

 


Het gaat snel van 4G naar 3G  en terug daarom staat bovenaan 4G al

het gaat niet om een site   Aalst Merelbeke   Nevele  De Haan  Bredene


 


 


@MADI Hoe heb je dit juist kunnen vaststellen? Kan je alsnog je simkaart eens in een ander toestel steken om te testen? 

Als ik het mij goed kan herinneren had je eerder ook problemen met data en je toestel.


Klopt de s23 is een sukkeltje 

hoor dat van andere gebruikers   app s die niet werken

Samsung heeft er geen oplossing voor .

kort weg een duur toestel en je er niet 100% op vertrouwen dat het correct werkt

in de A33  werk de simkaart correct  dus dat is niet de oorzaak

via een app nam ik log en waar in  is te zien dat ik vaak 4G en 5G heb en regelmatig duikt 3G op

ik dacht eerst dat te maken kon hebben met afzetten van 3G netwerk maar dat zal niet denk ik


Op de facebook pagina  Vrienden van Belgacom waar ik probleem ook heb aangekaart reageren  medewerkers en  medewerkers op rust  dat ze ook dat probleem kennen

 


Of het belangrijk is in de 3G/4G/5G verbinding weet ik niet, maar hoe oud is je sim?


Ik heb in ieder geval dit probleem ook en het is bij mij  sedert de werken ivm met de modernisering van hun mobiel netwerk, ik heb een S24 en ook een Galaxy note 8. Ik heb hier nog waar ik woon horen klagen dat ze al enige tijd problemen ondervinden  bij de lagere banden 2G en 3G gaat het beter, maar op 2G wil ik hem niet zetten omdat de beveiliging daar niet zo goed is.


@MADI Dus als ik het goed begrijp heb je dit probleem enkel in de S23 en niet in A33? Welk toestel gebruik je nu exact? 


klopt duikt alleen op in s23


En in de A33  komt ook 3G voor maar minder , maar het is ook niet normaal


@MADI Aangezien zich dit voornamelijk voor doet met je S23, en dit al een toestel is waarvan we weten dat er problemen zijn, vermoed ik toch dat het daar mee te maken zal hebben.


Vandaag heb ik niet meer gehad ,hopelijk is het van de baan


Reageer