Op (ciber) maandag naar de proximus winkel in Neerpelt geweest. Daar wilde ik een black friday deal kopen nl de galaxy Aura note 10+ . De prijs was echter anders als op de website. Nl 399 ipv 329.Bij beide was een cash back van Samsung van 200 euro ( dat was de Black Friday deal) toch een verschil. het antwoord wat ik kreeg toen ik vroeg waarom zei ze” mijn wedde moet ook betaald worden, weet niet of het zo is maar dat zeg ik altijd maar “ Ik vond het verschil best groot en besloot dan maar on line te gaan bestellen. Dus na nog wat gebabbeld te hebben over andere service die ze bieden aan zakelijke klanten vertrok ik richting thuis. Daar de website geopend en bestellen maar! Tenminste dat dacht ik . Nu zat het verschil niet in het website of winkel maar in het soort abonnement! ( dat had de juffrouw ook wel tegen mij kunnen zeggen) ik ben nl een zakelijke klant en heb altijd Bizz mobile gehad, maar een paar weken geleden of mss wel iets langer ( time flies) belde mee een mevr op van proximus dat ze me een goedkoper abonnement kon aanbieden. met een besparing van ± 10 euro, ik dat cool toch 120 per jaar. ( alle beetjes helpen ) toch maar even vragen wat het verschil was “ niks zei ze alleen dat het goedkoper is . Ok doe maar dan. Nu kreeg ik een Mubilus M en daar zit nu het knelpunt dit is geen zakelijk abonnement maar een privé . Het verschil zit dus in de btw. Niet echt een besparing want ik ben btw plichtig dus kan de btw terug vorderen. Terug naar het Black Friday verhaal. Ik heb dan toch maar even de klantenservice gebeld met de nodige vragen en ze zeiden dat ik het abonnement terug kon veranderen in Bizz mobile bij het bestellen van de tel . Ok duidelijk . Zo gezegd zo gedaan. Maar ik zag dat ik een zwarte kreeg en dat wou ik niet en kon ook niet vinden hoe te veranderen. Dus ik dacht ga terug naar de winkel en bestel hem daar . Daar aangekomen was de winkel dicht ! Een half uur voor sluiting tijd op een Ciber monday met de black friday deals die die dag ten laatste besteld moesten worden. Er hing een papier op de deur met “uitzonderlijk zijn wij vandaag vroeger gesloten. onze excuses voor het ongemak. Dank u voor uw begrip. Proximus verkoop team” WHAAAT!!!! Hier was ik niet blij mee ze waren gewoon in de winkel en er stonden ook klanten binnen en ze negeerde me totaal. Ik heb toen opnieuw de klantendienst gebeld, Daar kreeg ik gelukkig een heel vriendelijke mevr aan de tel die ze dat dat eigenlijk niet kon maar me toch zo goed mogelijk geholpen heeft hoe ik de bestelling goed kon doen. Ik moest les geven tot 21.30 en eenmaal thuis heb ik de bestelling gedaan een Galaxy Aura white note 10+. Ik blij en de telefoon zou op 4 dec. Op 4 dec kreeg ik echter een sms met de mededeling dat door het grote succes de levering later zou plaats vinden , we volgen het op en houden u op de hoogte. Toch maar even gebeld hoe lang dat zou duren. Mijn huid tel is werkt nl niet meer optimaal en kan als zakelijke klant niet zonder tel (Dat is ook de rede van aankoop nieuwe tel.) Daar werd me verteld dat de levering op dinsdag 10 dec zou gebeuren. Ik heb maandag de 9 de toch maar even gebeld voor de zekerheid en daar kreeg ik doodleuk te horen dat mijn bestelling gecanceld was en dit al op 5 dec. NIET door mij maar door hun. Als ik niet gebeld had was ik nu nog aan het wachten!!! Blijkbaar is het gecanceld omdat ik mijn abonnement terug had veranderd in bizz mobile. Maar als dat NIET mocht waarom zei de men aan tel mij dat dat kon en waarom is die optie er dan. Ik heb geen foutmelding gekregen dat dit niet mogelijk was ! Ik ben zelfstandig, dat is bekend bij proximus. Ondertussen word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Vaak met onvriendelijke mensen aan de tel. Ik heb vorige week al een klacht ingediend over hoe het allemaal is gegaan voordat ik wist dat de tel gecanceld was. Daar werd gezegd “ ik kan uw klacht wel noteren maar daar wordt niks mee gedaan. In de winkel waar ik gisteren ook nog ben geweest zeiden ze me dat ik mijn black friday deal kwijt ben omdat de bestelling gecanceld is . Maakt niet uit dat ik dat NIET heb gedaan. Toch allemaal een rare en dubieuze bedoeling. Ik ben volledig in mijn recht en toch heb ik geen poot om op te staan. Klachten worden niet serieus genomen en ze doen maar wat willen. Ze zeggen u wordt terug gebeld en dat wordt gewoon niet gedaan. Een klacht kan alleen via tel, e-mail kan niet meer . Of per post zoals de man in de winkel zei. ( duurt nog langer voordat het is opgelost ) Ondertussen staat wel ergens 399 euro op een rekening en het is NIET mijn rekening !!!! GELD WEG, DEAL!!!! En ondertussen zit ik zonder goedwerkende tel en vertrek volgende week op vakantie ! Hoe moeilijk is het om opnieuw een tel te sturen en 200 euro terug te storten van proximus zelf. Het is tenslotte hun fout en niet die van mij of Samsung ! Denk dat ik dit maar eens naar HBL stuur en ook een klacht indien bij testaankoop en consumenten ombudsdienst. Want bij proximus word ik niet serieus genomen !!!!! Na 34 jaar klant te zijn ben ik diep teleurgesteld in het support systeem.
MVG Ellen Willems