Skip to main content
Beantwoord

Valideren prepaid nummer lukt niet?

• February 11, 2026
  • 11 reacties
  • 82 Bekeken

Door een noodgeval wilde ik een ouder prepaid nummer van Proximus terug opladen. Ik kon zonder problemen 10 euro op het nummer laden, maar toch kan ik de telefoon niet gebruiken. 

De support chatbot zei: je moet je prepaid nummer valideren. Wanneer ik dat doe, dus nummer ingeven en SIM-kaart nummer, zegt de site: we kunnen je nummer niet valideren. 

Hoe zou dit komen en hoe krijg ik dit nummer toch terug actief, zodat ik het kan gebruiken? 

Beste antwoord door Martin

Pas op, als je Pay&Go-kaart gedurende 6 maanden niet wordt gebruikt, wordt ze ook automatisch gedeactiveerd.

11 reacties

• Motivator
  • February 11, 2026

Dag Karen

Pay&Go-kaarten hebben een vervaldatum. Deze datum ligt 1 jaar na je laatste opwaardering van minstens 10 euro. Zodra die datum is verstreken, wordt je nummer gedeactiveerd en kun je het niet meer terugkrijgen.

Als dat nog niet het geval is, kan het zijn dat het SIM-kaartnummer niet meer correct geregistreerd is bij Proximus of dat er iets anders aan de hand is. In beide situaties raad ik je aan om even langs te gaan in de winkel, zodat ze het probleem kunnen nakijken en oplossen.

Martin
  • Antwoord
  • February 11, 2026

Pas op, als je Pay&Go-kaart gedurende 6 maanden niet wordt gebruikt, wordt ze ook automatisch gedeactiveerd.

• Auteur
  • Apprentice
  • February 11, 2026

Wel raar dat de site me zonder problemen laat 10 euro opladen op die kaart dan…? Dat geld is dan foetsie? Je zou een foutmelding verwachten, wanneer ik een bedrag wil opladen op een gedeactiveerde kaart.

Martin
  • February 11, 2026

@Karen VH 

zet in ieder geval het betreffende telefoonnummer van deze pay&go eens in het privé tekstveld “ticket” via je → ForumProfiel
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
 Meld het hier zodra dit gebeurd is.

Zodat de PX moderatoren dit verder kunnen natrekken morgen als ze hier terug de draad opnemen.

Wel raar dat de site me zonder problemen laat 10 euro opladen op die kaart dan…? Dat geld is dan foetsie? Je zou een foutmelding verwachten, wanneer ik een bedrag wil opladen op een gedeactiveerde kaart.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • February 12, 2026

@Karen VH 

Om de exacte situatie te kunnen inschatten hebben we het betrokken gsm nr nodig;

Kan je het in je forum profiel vermelden aub?

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

mvg

Tina

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • February 12, 2026

@Karen VH 

het nummer staat hier actief en er staat 10 euro krediet op.

Het is wel nog niet geïdentificeerd.

Kan je dat eerst proberen via je MyProximus? ofwel in de shop?

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • February 12, 2026

Fyi

Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

@Martin 

Pas op, als je Pay&Go-kaart gedurende 6 maanden niet wordt gebruikt, wordt ze ook automatisch gedeactiveerd

Waar hebt u dit gelezen?

Voor zover mij bekend is een Proximus prepaid kaart geldig tot

• de datum vermeld op de verpakking of tot 12 maand na activatie/registratie)
  • 12 maand na een herlading van meer dan 5 euro of 1 maand na een kleinere herlading

Bijzondere-voorwaarden-Mobiele-telefoondienst---NL~2025-12-17-13-01-34~cache.pdf

Martin
  • February 12, 2026

​​​​​Pas op, als je Pay&Go-kaart gedurende 6 maanden niet wordt gebruikt, wordt ze ook automatisch gedeactiveerd

Waar hebt u dit gelezen?

@M_016 Gegoogeld en teruggevonden op de site van Proximus zelf, zou terug moet zoeken hoor waar dit juist was op PX site

Update: dit is wat ik daar gekopieerd had trouwens:

Als je Pay&Go-kaart gedurende 6 maanden niet wordt gebruikt, wordt ze automatisch gedeactiveerd. In dat geval is het niet mogelijk om terugbetaling te vragen

En als dit niet in overeenstemming zou zijn met Bijzondere-voorwaarden-Mobiele-telefoondienst.pdf, dan zou Iemand van Proximus dit best eens doorgeven ter correctie!

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • February 12, 2026

@Martin ik vrees dat ik uw stelling niet kan volgen cfr

specifieke voorwaarden mobiele dienst hierboven & veelgestelde vragen over Pay&Go+-prepaidkaarten | Proximus

Chatgpt verwijst voor zover ik kan nagaan enkel naar uw bericht op het Proximus forum 

Concreet zou ik indien dit het geval mocht zijn wel reeds problemen hebben met diverse (reserve) Proximus P&G 

Maar we wijken af van het probleem van de auteur dat blijkbaar enkel het ontbreken van identificatie/registratie betreft

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • February 13, 2026

@Karen VH Je rapporteerde een post met de melding dat de indentificatie niet lukt via MyProximus. Doordat je dit via rapportering meldt is uw opmerking terug weg. Je kan dus best gewoon antwoorden op een post zodat we je post gewoon kunnenlezen en beantwoorden. 

Je kan eventueel naa de winkel gaan voor die identificatie, of het proberen op de manieren die beschreven zijn in de link die M_016 eerder al stuurde. 

Martin
  • February 13, 2026

@HadewychT toch even tussendoor het volgende melden: 

In veelgestelde vragen over Pay&Go+-prepaidkaarten | Proximus staat o.a. het volgende =

Als je Pay&Go-kaart gedurende 6 maanden niet wordt gebruikt, wordt ze automatisch gedeactiveerd. In dat geval is het niet mogelijk om terugbetaling te vragen.

Is dit niet tegenstrijdig met wat in de Bijzondere-voorwaarden-Mobiele-telefoondienst.pdf staat

zoals trouwens M_016 ook opgemerkt heeft → hierboven.