Skip to main content
Vraag

uw krediet is ontoereikend

• July 30, 2025
  • 7 reacties
  • 55 Bekeken

Hallo,

al zo’n 2 jaar werk ik met een herlaadkaart van proximus. Ik heb ook een gsm-abo van mijn werk en bel eigenlijk niet veel.

enkele weken geleden kreeg ik een sms:  uw krediet is ontoereikend. gelieve uw prepaid-kaart te herladen en vervolgens opnieuw te proberen.

de 2 dagen daarna heb ik dat nog eens gekregen. Ik heb zelfs eens mijn herlaadkaart herladen.

nu kan ik zelfs niet meer telefoneren. Alles is blijkbaar opgebruikt.

wat moet ik doen?

als geen antwoord ga ik zaterdag eens naar aditco.

mvg,

Stefaan

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • July 30, 2025

@shockwave_01 

Tip: indien het nog niet gebeurd zou zijn:
PX-moderatoren kunnen u beter/vlotter verder helpen om dit eens verder te bekijken, als je zoveel mogelijk (privé) klantgegevens aanvult in je → ForumProfiel. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

FYI: Staat mobiel data actief op je smartphone want bv: Pay&Go+ = 0,50 euro/MB dus wordt je belkrediet vlug opgesoupeerd!
→  best data op smartphone afzetten (tot absoluut nodig om één of andere reden), bv.
Mobiele data aan of uitzetten op je iPhone

• Auteur
  • Apprentice
  • July 30, 2025

Hi Martin,

mijn gsm nummer is ingevuld op mijn profiel.

Martin
  • July 30, 2025

@shockwave_01 ik had nog wat toegevoegd aan mijn bovenstaand bericht

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 31, 2025

@shockwave_01 

beste,

sinds 30-6 wordt er inderdaad heel regelmatig mobile data gebruikt!  Er is blijkbaar iets veranderd in de instellingen van je toestel?

Gaat het om een Apple IPhone?  Die durven na aan update al eens automatisch op 4G/5G springen ipv op wifi te blijven!  Dat kan je voorkomen: wifi assistentie best UIT-zetten (via instellingen, mob data)

Op dit moment staat je krediet op 0; dus nog eens herladen gaat nodig zijn.  Maar doe best eerst een nazicht naar je data-instellingen.  

mvg

Tina

• Auteur
  • Apprentice
  • July 31, 2025

hallo,

dank u voor de reactie.

toestel is geen IPHone. Maar een oude samsung galaxy A8 2018.

Dit toestel is eigenlijk niet mijn eigendom maar dat van mijn werkgever. Enige reden waarom ik nog zo’n oud toestel gebruik.

wat moet ik doen op dit toestel?

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 31, 2025

@shockwave_01 

ik ben eens gaan googelen en krijg via AI volgende info: “Om mobiele data op een Samsung Galaxy A8 uit te schakelen, ga je naar Instellingen > Verbindingen > Gegevensgebruik en schakel je de optie Mobiele gegevens uit. “

kan je dat eens proberen?

Martin
  • July 31, 2025

&

mss ook eens kijken om gelijkaardig aan wifi-assitentie bij samsung uit te zetten:

Hoe schakel je deze functie uit op een Galaxy A8 (2018)?

1. Ga naar: Instellingen

2. Tik op: Verbindingen

3. Kies: Wi-Fi

4. Tik op het menu-icoon (⋮) rechtsboven

5. Kies: Geavanceerd

6. Zoek naar:

• Slimme netwerkwissel,

• of Overschakelen naar mobiele data,

• of Schakel automatisch over naar mobiele gegevens

7. Zet deze functie uit