Skip to main content

Beste,

 

Gisteren 4 juli rond 15.40 uur ging ik naar de shop om een gsm-nummer (prepaid Pay & Go) toe te voegen in mijn pack Flex met een abonnement en nummerbehoud waarbij ook de simkaart (vanwege een smartphone) werd vervangen. Men vertelde dat dit tot 4 uur kon duren.

 

Via My Proximus zag ik na 1 uur vannacht dat het abonnement bij de producten kwam tussen te staan en dat de bestelling is afgerond. Helaas is de nieuwe kaart (met nummerbehoud) en het abonnement nog niet actief in de praktijk. De oude simkaart staat nog wel actief en geeft “Proximus Pay & Go” aan (netwerk is dus nog niet uitgevallen hierop).

 

Kan dit nagekeken worden en afgerond worden zodat ik gebruik kan maken van het abonnement (met nummerbehoud) op de nieuwe simkaart? Alle gegevens staan ook in het order (andere aanpassingen die in het order staan zijn al in orde).

Daarnaast betaal ik al sinds 4 juli voor het gsm-abonnement dat ik nog niet heb kunnen gebruiken. Kan die dag ook gecrediteerd worden?

 

Alvast bedankt om dit na te kijken en hoop dat dit in orde komt.

 

 

@Gar Son  Dag, dit zou moeten functioneren. Order is afgewerkt.


Heb je de betreffende gsm/smartphone al eens heropgestart?


@Gar Son  Dag, dit zou moeten functioneren. Order is afgewerkt.

@Luc.M Nee, we zijn nu enkele uren verder en de oude simkaart werkt nog altijd. Hierop kan ik nog altijd bv SMS’en ontvangen (alsof er niets is veranderd). Op de nieuwe simkaart staat nog steeds “alleen noodoproepen”. Werd de nieuwe simkaart geregistreerd?

Ik heb al meermaals herstart de afgelopen uren.

 

Update: ik heb net gezien in My Proximus dat mijn oude simkaartnummer er nog in staat. De nieuwe is dus niet geactiveerd geweest bij het order. Ik heb u een privébericht gestuurd voor de activatie van de nieuwe simkaart. Kan u dit in orde maken?


@Luc.M ik heb u een privébericht gestuurd met het nieuwe simkaartnummer. Kan u dit controleren en indien nodig in orde maken?

Update: ik heb net gezien in My Proximus dat mijn oude simkaartnummer er nog in staat. De nieuwe is dus niet geactiveerd geweest bij het order. Ik heb u een privébericht gestuurd voor de activatie van de nieuwe simkaart. Kan u dit in orde maken?


Indien de uitvoering van de simswap nog in uitvoering is, kan dit eventueel met de IT-dienst in orde gemaakt worden?

Alvast bedankt voor uw goede zorgen.


@Luc.M We zijn intussen twee dagen verder en helaas werkt de nieuwe simkaart nog niet. De simswap zit dus vast in het achterliggend systeem vermoedelijk. Ik zag nog in My Proximus een order die openstaat, maar het is niet duidelijk of het gaat om dat order in het achterliggend systeem. My Proximus laat nog altijd het oude simkaartnummer nog zien, dus is het duidelijk dat er nog niets is doorgestroomd in dat systeem.

Ik heb u een privébericht opnieuw gestuurd. Kan u en/of samen met de IT-dienst met spoed de order(s) laten afronden zodat het gsm-abonnement kan gebruikt worden? U heeft het nieuwe simkaartnummer ter controle.

Daarnaast is het ook belangrijk dat er voor latere bestellingen (vb fiber) geen andere order(s) in de weg staan of kunnen blokkeren. Is het mogelijk om dit op te volgen in de voor- en achterliggende systemen?

Alvast bedankt opnieuw voor uw goede zorgen.


Je laatste 3 berichten zijn van 2 dagen geleden. Het is zondag en dus zijn je berichten van vrijdag, vermoedelijk in de (voor)avond.
Proximusmedewerkers zijn niet hier in het weekend, dus even geduld graag.


Ik weet niet of Jan vandaag aanwezig is of niet. Het mag ook eventueel een andere moderator zijn die ernaar kijkt. Het zou fijn mocht het vandaag opgelost zijn.


Dag @Gar Son je hebt privébericht van @Luc.M ontvangen!


Het probleem is opgelost. Dank je wel @Luc.M en @HeidiE ! :-) 


Reageer