Skip to main content
Vraag

titularis wordt steeds geweigerd bij klacht ombudsdienst

  • 5 July 2024
  • 7 reacties
  • 98 Bekeken

Beste, Ik word sinds enkele maanden heel vaak opgebeld door een privé nummer. Daarom stuurde ik in februari een klacht in bij de ombudsmantelecom om dit nummer te achterhalen. Helaas kreeg ik tot 3 keer toe bericht dat ik geen titularis ben van het nummer. Ik belde reeds verschillende keren naar jullie en jullie melden steeds dat de gegevens kloppen. Ondertussen werd mijn klacht wel behandeld maar het probleem blijft aanhouden met een ander nummer dus stuurde ik een nieuwe klacht door en opnieuw werd mijn aanvraag door jullie niet aangenomen omdat de aanvrager " geen titularis " is ondanks ik dezelfde gegevens gebruikte van de 1std aanvraag. Kunnen jullie de juiste gegevens doorgeven!! 

7 reacties

@Aherroel 

Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen verder helpen, als ze maandag de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +4

Voor zover mij bekend lopen de reacties van Proximus en de betrokken klant na een klacht bij de ombudsdienst systematisch/altijd via de ombudsdienst (u - ombudsman - Proximus - ombudsman  - u - ombudsman - Proximus - u -….)

Ik vermoed dan ook dat u best bij de ombudsman aantoont dat u de titularis bent (en Proximus dus in de fout gaat), bv. op basis van een factuur op uw naam  teneinde effectief vooruitgang in dit dossier te kunnen boeken 

Inderdaad, eens de ombudsman ingeschakeld zullen de moderatoren een topic niet behandelen.

Langs de andere kant als het al van in februari is,zou er toch al reactie moeten geweest zijn naar @Aherroel  toe,

Of is dit dan normaal dat het via de ombudsman zolang duurt voor je reactie krijgt?

Reputatie 6
Badge +2

Ik had dat vroeger ook eens voor. Ik liet gewoon dat nummer bellen totdat het antwoordapparaat overging. Dat wordt dan wel voor dat nummer een betalende oproep. Hoop ik toch.  Na een aantal maanden is het gewoon gestopt . Ik denk dat zulke oproepen vaak gebeuren door niet al te eerlijke reclamebureaus. En die laten een computer bellen totdat ze iemand vinden. 

Ik vraag me wel af of de ombudsdienst telecom daar iets voor gaat of kan ondernemen. Ik heb eens wat gelezen over de taken van die ombudsdienst en ik vind eerlijk niet veel waarom de ombudsdienst zou tussenkomen als iemand u onnodig belt. Eigenlijk regelt de ombudsdienst o.a.  geschillen tussen een klant en proximus. Maar is er een geschil?  Ik zou persoonlijk ook graag hebben dat prive nummers niet mogen of kunnen gebruikt worden. Anderen zullen wel iets anders verkiezen. Ik antwoord daar gewoon nooit op en bij mij is het gewoon gestopt.

 

Ongeacht of het wel of niet de taak is van de ombudsdienst telecom om in dit geval tussen te komen is het een feit dat de moderatoren hier al dikwijls geantwoord hebben op de klacht/vraag van topicstarters dat elke communicatie verder loopt via de ombudsman, niet via het forum wordt behandeld.

Anderzijds, ik herlees de openingspost, zie tegenstrijdigheden en weet niet meer wie aan zet is.

Eerst was er een klacht bij de ombudsman (niet eerst bij Proximus?) die 3x werd afgewezen (door de ombudsman?) wegens geen titularis.
Toch  zeggen jullie  (= Proximus) dat de gegevens kloppen (dus titularis en  nummer horen samen).
Vervolgens is de klacht wel behandeld. Door wie?
Het resultaat was blijkbaar gunstig voor topicstarter (beller afgesloten?) want het opnieuw storen gebeurt door een ander nummer. Er volgt  een nieuwe klacht (bij jullie = Proximus?) en nu zegt Proximus dat titularis en nummer niet bij mekaar horen !


 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Aherroel kun je in het klantprofiel je gegevens aanvullen aub?

Reageer