Skip to main content
Antwoord

Specifieke vraag over esim

• September 22, 2025
  • 12 reacties
  • 189 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner

Nieuwe Iphone is met esim ( dual ).

1. Pay and go abonnement met Proximus ( simkaartje ). Kan dit omgezet worden naar esim en welke werkwijze dient gevolgd om dit te doen ?
  2. Andere provider, werkwijze gekend .

Graag duidelijkheid hierover . Dank.

ro

Beste antwoord door tina.b

@Ro 

we hebben net de info ontvangen dat esim niet mogelijk is voor Prepaid of pay&go.

mvg

Tina

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

12 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 22, 2025

Nog bijkomende verduidelijking . De simkaarten steken momenteel in een ANDROID smartphone.

Martin
  • September 22, 2025

Nieuwe Iphone is met esim ( dual ).

1. Pay and go abonnement met Proximus ( simkaartje ). Kan dit omgezet worden naar esim en welke werkwijze dient gevolgd om dit te doen ?
  2. Andere provider, werkwijze gekend .

Graag duidelijkheid hierover . Dank.

ro

Nog bijkomende verduidelijking . De simkaarten steken momenteel in een ANDROID smartphone.

@Ro In afwachting van een Antwoord/reactie van een PX moderator

ik weet niet of dit al ergens aangepast/beschreven staat op de PX site maar normaal zou dit moeten kunnen voor de samsung bv. 

• Instellingen
  • Verbindingen
  • SIM-beheer
  • eSIM toevoegen:
    - Sim overzette
    - QR-code scannen 
    - Zoeken naar eSims

NB: Of deze links op de PX site al aangepast zijn weet ik dus niet 
→ Bestel nu je eSIM - Alles over deze volledig digitale SIM-kaart | Proximus 
→ Hulp nodig om je eSIM te activeren?
→ Je eSIM activeren en gebruiken | Proximus
    → Hoe zet je je SIM of eSIM over naar een ander toestel | Quick Transfer of ander methode

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 22, 2025

Is dit ook voor een Pay and Go sim kaart ?  Kan een Proximus medewerker hier onfo over geven ?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 23, 2025

Nog geen duidelijkheid of pas and go sim kaart kan overgezet worden naar esim ?

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 23, 2025

@Ro 

we hebben net de info ontvangen dat esim niet mogelijk is voor Prepaid of pay&go.

mvg

Tina

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 23, 2025

@tina.b 

Dank je wel voor info. Spijtig in ieder geval  😕

Martin
  • September 23, 2025

@Ro 
eSIM kan in bepaalde gevallen voordelen hebben natuurlijk, maar  persoonlijk ben ik niet direct van plan om voor mijn Pay&Go over te schakelen naar eSIM, want als je om één of andere reden een probleem voorhebt met je gsm, bv om te bellen of gebeld te worden of andere problemen dan kan je niet zo gemakkelijk testen of het aan het toestel of aan de sim gelegen is, want je kan zo maar niet gemakkelijk een kruistest doen met een andere gsm om er achter te komen of het probleem van de gsm komt of van de sim. 

NB: ik denk dat het bij Base wel al kan, en mss zijn er ook nog anderen….

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 23, 2025

@Martin 

dank Martin voor je info.

Probleem is, dat ik wil overschakelen van Samsung naar Iphone17 ( met esim ...). Bij één provider heb ik een basisabonnement, dus overschakelen naar esim gaat. Bij Proximus historisch nog steeds pay and go .

En ik wil nog steeds mijn twee nummers bewaren, vermits alle relaties kennen ofwel de één of de ander . Spijtig dat Proximus dit niet kan/wil … Het is toch ook maar hardware overzetten naar software .

Ro

Martin
  • September 23, 2025

@Ro ,

Ik denk toch dat proximus dit wel zal mogelijk maken voor prepaid ook, aangezien Base dit aanbiedt en de zustermaatschappij van Proximus “Mobile Vikings” ook waarbij MV van het Proximus mobiel netwerk gebruik maakt. Natuurlijk is de vraag wanneer PX dit zal mogelijk maken!

Maar je kan toch je Pay&go simkaart in de iphone 17 steken en je basisabonnement op esim overzetten.

De iPhone 17 ondersteunt dual sim, zodat je twee nummers tegelijk kunt gebruiken. Dit kan met twee eSIM’s of met een combinatie van een fysieke nano-sim en een eSIM. Dankzij de geavanceerde eSIM-technologie profiteer je van extra gemak en veiligheid.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • September 24, 2025

@Martin 

Dank Martin voor info. Ben op verkeerde been gezet door Iphone Air doe geen fysieke kaart heeft. Probleem is nu opgelost. Fysieke nano sim voor pay and go en andere provider esom laten installeren.

Martin
  • September 24, 2025

@Ro Heel graag gedaan en blij te horen dat het voor u op deze manier opgelost is. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • October 1, 2025

Opgelost in shop.