Skip to main content
Vraag

slechte gsm ontvangst Herdersem

• December 9, 2025
  • 7 reacties
  • 43 Bekeken

In onze buurt, minstens al 10 mensen in dezelfde straat, moeten we al reeds een jaar of meer buiten staan of binnen meteen aan een venster/deur (als we geluk hebben) om te kunnen telefoneren met de gsm. Binnen is er geen ontvangst. Het zijn allemaal proximus-contracten, via Proximus zelf of via het werk. We kregen al verschillende suggesties (nieuwe gsm, sim-kaart, mobiel netwerk uitzetten). Het ligt echter niet aan de gsm, sim-kaart, enz., maar duidelijk aan onze locatie. Hoe kunnen we dit opgelost krijgen? 

7 reacties

Martin
  • December 9, 2025

@ In geval het nog niet zou gebeurd zijn, vul dan zoveel mogelijk klantgegevens aan in je → ForumProfiel
zodat de PX-moderatoren u beter/vlotter kunnen verder helpen om  dit verder na te trekken.
In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden die je belangrijk acht i.v.m. je vraag, zo bv de straat / het adres waarover het gaat …...
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
→ Meld het hier zodra dit gebeurd is.

• Auteur
  • Apprentice
  • December 11, 2025

Beste Martin, dankjewel voor je reactie. Ik heb de gegevens aangevuld.

• Rising star
  • December 11, 2025

In onze buurt, minstens al 10 mensen in dezelfde straat, moeten we al reeds een jaar of meer buiten staan of binnen meteen aan een venster/deur (als we geluk hebben) om te kunnen telefoneren met de gsm. Binnen is er geen ontvangst. Het zijn allemaal proximus-contracten, via Proximus zelf of via het werk. We kregen al verschillende suggesties (nieuwe gsm, sim-kaart, mobiel netwerk uitzetten). Het ligt echter niet aan de gsm, sim-kaart, enz., maar duidelijk aan onze locatie. Hoe kunnen we dit opgelost krijgen? 

Hetzelfde probleem in Antwerpen en deelgemeenten, en ook in Puurs.. Maar ik krijg ook niet antwoord op wat het probleem is 😣 Binnenhuis kan je heel slecht bellen, en mobile internet is ook zeer zwak..

Dus op een wonder wachten dat dit ooit opgelost kan worden😑

Martin
  • December 11, 2025

Gewoon ter info: Binnen niet kunnen bellen is niet zo verwonderlijk want bv via Orange kan ik ook niet van bij mij binnen bellen, als ik buiten kom zijn er geen problemen. En dit is geen mobiel netwerk van Proximus die ze gebruiken.

Wat wel een probleem is dat ik bij proximus al een tijd problemen heb met terugschakelen naar edge en het rare daarvan is dat ik met mijn oude samsung dit niet voor heb maar wel bij mijn nieuwe samsung !!!!

• Rising star
  • December 12, 2025

Oke ik ben blij dat Proximus na tientallen topics door heeft dat het mobile internet probleem bij hun zit, en niet bij onze OS updates..🙄

Maar het probleem met bellen binnenhuis blijft wel. Tijdens een gesprek hoor je dan soms woorden wegvallen, en moet je je verplaatsen naar een raam of deur.. En indien je je gsm in je zak hebt steken, krijg je plots “Info, dit nummer belde u..” Omdat je geen bereik hebt binnenhuis.

Martin
  • December 12, 2025

Helpt het dan niet door VoWifi op te zetten binnenshuis?

• Rising star
  • December 12, 2025

Helpt het dan niet door VoWifi op te zetten binnenshuis?

Dat is wel een optie, maar geen oplossing. Aangezien je niet overal over wifi beschikt. Ik denk niet dat het de bedoeling is, dan kan je beter via whatsapp bellen😣

Uiteindelijk betaal je wel voor de service voor degelijk mobile internet en bellen. En voor het internet-probleem moet je telkens naar vliegthuismodus, en om te bellen VoWifi of buiten gaan staan😌