Skip to main content
Vraag

Slechte 5G dekking regio Aartselaar?

• June 26, 2026
  • 12 reacties
  • 102 Bekeken

Beste forum-gebruikers,

Sedert een aantal maanden hebben zowel mijn partner als ik problemen met de dekking van het mobiele netwerk te Aartselaar. Zowel het surfen als het bellen lukt soms goed, maar 90% van de tijd verloopt dit traag (surfen) of kan er geen oproep plaatsvinden. Vaak krijgen we op onze beide toestellen gewoon het “E”- logo van Edge te zien. Onze toestellen tonen op goede momenten slechts 2 blokjes verbinding. Doorgaans gewoon 1 blokje of Edge dus. 

We hebben hier meermaals contact voor opgenomen met de techniekers van Proximus, maar deze konden niet veel betekenen. De enige “oplossing” die we kregen was de switch naar een e-sim op beide toestellen. Helaas.., zonder verbeterend resultaat. 

Is er iemand hier aanwezig die ons concreet kan zeggen waarom onze regio zoveel last lijkt te hebben van een slecht mobiel netwerk? Klanten van Proximus betalen wel genoeg per maand om te mogen genieten van een degelijk netwerk, lijkt me. De klantendienst heeft al wel een korting geboden op de factuur van mijn partner, maar die 5 euro lost het probleem natuurlijk niet op. 

Ik hoor graag of er lokaal problemen gekend zijn met het mobiele netwerk, of er voldoende zendmasten aanwezig zijn (?) én of er hier verbeteringen voor zullen plaatsvinden. De klantendienst had ons aangeraden om zoveel mogelijk te klagen om dit probleem zo aan te kaarten, maar dat lijkt me nu toch ook geen doen. Dus we proberen het hier. 

Met dank,

Kristof

12 reacties

• Auteur
  • Apprentice
  • June 26, 2026

Fyi, We hebben beiden een iPhone 15 Pro Max. We hebben dit (voor de switch naar een e-sim) ook gecheckt op andere toestellen. Het probleem bleef ook toen aanwezig. 

Mvg,

Martin
  • June 26, 2026

In afwachting van een officieel antwoord van een Proximus moderator maandag aanstaande:

wat info Ultrasnel 5G-netwerk in België waar je onder ander al eens kunt kijken op de dekkingskaart wat dit geeft voor je regio: 
→ Dekkingskaart van het mobiele netwerk – bellen, 5G, 4G | Proximus

• Auteur
  • Apprentice
  • June 29, 2026

Dag Martin,

Op basis van die kaart zouden wij inderdaad een 5G dekking moeten hebben. Vraag is alleen waarom deze kwalitatief niet voldoende is.

Mvg,

Martin
  • June 29, 2026

Dag Martin,

Op basis van die kaart zouden wij inderdaad een 5G dekking moeten hebben. Vraag is alleen waarom deze kwalitatief niet voldoende is.

Mvg,

@Kristof.K 

Dat zullen de PX moderatoren inderdaad eens moet laten natrekken of er problemen reeds gekend zijn aan de mast in de buurt.

NB: hier in de buurt waar ik woon ook problemen met 5G ontvangst., zelfs met 4G! en dat is heel lang zo, niettegenstaande op de kaart ook alles in orde aangegeven wordt. 

• Auteur
  • Apprentice
  • July 1, 2026

Goedemiddag,

Kan hier iemand van Proximus op reageren aub? 

Bedankt alvast.

• Auteur
  • Apprentice
  • July 2, 2026

@Martin kan u eventueel hier de nodige mensen triggeren aub? 

Mvg,

• Motivator
  • July 2, 2026

Gelijkaardige problemen zijn al zo vaak gemeld geweest, en volgens Proximus zou er niet echt een probleem zijn. Voor mijn werk kom ik vaak in verschillende steden, en vaak slecht bereik of internet dat super traag is :) Je krijgt dan de vraag van Proximus “Heb je dit al eens geprobeerd?”, en dan geen reactie meer op je topics 😄

Dus probleem wegsteken is een goede tactiek van Proximus :)

Mijn andere simkaart van Telenet heeft bijna altijd perfect bereik en internet.. En als ik de simkaarten switch verandert het probleem van Proximus niet 😊

E-sim of normale sim verandert niets in de meeste gevallen, maar dat hoor je als standaard antwoord. En moet je ook nog naar een Proximus shop langsgaan met een leuke wachtrij als cadeau..

Martin
  • July 2, 2026

Mvg,

@Kristof.K 

Ik ben ook niet van Proximus zelf en heb bv geen zicht wie er vandaag of morgen langskomt van Proximus op het forum! Zij komen ook niet non-stop op het forum langs en hebben ook andere taken te vervullen en het is ook afhankelijk van hun bezetting en drukte ...

• Auteur
  • Apprentice
  • July 3, 2026

Mvg,

@Kristof.K 

Ik ben ook niet van Proximus zelf en heb bv geen zicht wie er vandaag of morgen langskomt van Proximus op het forum! Zij komen ook niet non-stop op het forum langs en hebben ook andere taken te vervullen en het is ook afhankelijk van hun bezetting en drukte ...

Oké, ik ben benieuwd.. Intussen lijkt mijn bericht wel méér en méér aan visibiliteit te verliezen door de aanmaak van nieuwe topics. 

• Auteur
  • Apprentice
  • July 7, 2026

Iemand…?

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 7, 2026

@Kristof.K 

Op dit moment zijn er werken aan de gang op een antenne bij je in de buurt.

ticketnummers: INC2951068 en INC2951064 zijn hiervoor opgemaakt.

Wanneer deze herstellingswerken aan de antenne uitgevoerd zijn, zou de GSM ontvangst beter moeten worden.

We houden je op de hoogte.

Geert

• Auteur
  • Apprentice
  • July 7, 2026

@Kristof.K 

Op dit moment zijn er werken aan de gang op een antenne bij je in de buurt.

ticketnummers: INC2951068 en INC2951064 zijn hiervoor opgemaakt.

Wanneer deze herstellingswerken aan de antenne uitgevoerd zijn, zou de GSM ontvangst beter moeten worden.

We houden je op de hoogte.

Geert

Dank je wel voor de reactie Geert. 
Ik hoor het graag.

Mvg,