Vraag

skynet mail wil niet verzenden in outlook mobile app


Beste,

 

sinds enige tijd kan ik geen mails meer verzenden vanuit mijn outlook app op mijn gsm

ik moet nu iedere keer de app van proximus gebruiken maar deze heeft veel minder mogelijkheden om tekst te bewerken!

vanuit outlook op de computer lukt het wel zonder problemen


14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je de mailaccount van skynet al eens verwijderd en opnieuw geconfigureerd op je outlook app?

 

Geert

Ik heb de account al eens verwijderd en de app ook al. Ik heb in de instellingen al geprobeerd met relay.skynet.be en met relay.proximus.be en met en zonder bijvoegsels van de poorten 993 en 587 niets werkt. Heb al telefonisch contact gehad ook zij weten het niet! 

zelfde hier ook al vanalles geprobeerd blijkbaar werkt de skynet outgoing server niet

bij mij werkt het met relay.proximus.be 

 

Reputatie 4
Badge +2

Zelfde probleem hier met skynet mail adres, gebruik outlook 2019 pro. 

Graag een oplossing. 

Idem dito…

Heb dit probleem ook  gehad met een One.com email account. Er was bij die provider een tweede poort beschikbaar met enkel SSL/TSL versleuteling, dus zonder STARTTLS en met die poort lukt het wel om mail te verzenden vanuit Outlook.

Met een Gmail account is er geen enkel probleem om vanuit Outlook mail te verzenden.

Kan het met die versleuteling of een certificaat te maken hebben bij Proximus? 

Reputatie 7
Badge +4

Kan je testen of alles wel werkt via onze webmail ? Als dat wel werkt moet het een instelling zijn in je Outlook. Hier vind je de instellingen die hiervoor nodig zijn. 

Via de webmail geen probleem met verzenden.

Outlook, op een Samsung Tab S7,.geeft wel een info wanneer je naar de ondersteuningtab van de app gaat.  Ik heb zowel skynet.be als proximus.be gebruikt om mijn account aan te maken, maar geen resultaat in beide gevallen.

Daarin wordt gezegd dat het certificaat op de server(uitgaande) niet correct/geldig is voor het domein dat gebruikt wordt.

Ik heb ook een Samsung S7 met het zelfde probleem. Als ik naar de Proximus website surf waar je de S7 kunt instellen via een stappenplan, dan staat daar expliciet om STARTTLS of TLS te gebruiken en over SSL wordt niet gesproken.  In de Outlook app kan je niet kiezen welke codering je wil gebruiken en volgens mij zit hier de communicatie bug tussen Proximus en Outlook.

Ik heb het probleem ook aangekaart bij Microsoft Mobile ondersteuning. Verder in onderzoek.

Is er bij proximus (skynet) mail een andere poort in optie die geen STARTTLS heeft maar wel SSL en TLS? (zie mijn vorige mail ivm zelfde probleem bij One.com).  Desnoods even als test?

Reputatie 7
Badge +4

@Robbie Als het ondertussen nog nodig is, zou je evt kunnen proberen met poort 25. Als het probleem is opgelost wel best terug wijzigen naar 587.

@Hadewych Bedankt voor deze info. Probleem is nog niet opgelost en doet zich voor op al de Android toestellen die ik getest heb (Samsung Tab en GSM, Huawei GSM).

Geprobeerd met poort 25, maar zelfde resultaat.

Bij outlook mobile ondersteuning hebben ze mij tussen de regeltjes door vriendelijk laten weten dat ze er verder niets kunnen aan doen en het probleem bij de provider ligt.

Daar staat ge dan als gebruiker tussen hamer en aambeeld.

Nog andere suggestie?

Het is dus in meerdere landen een probleem, met imap-account in Outlook for Android. Op diverse smartphones.
Tijdens de instellingen van een imap-account kan je kiezen voor manueel, maar de mogelijkheden zijn volgens mij te beperkt. Er is maar 1 enkele lijn om de servergegevens in te voeren. Je kan niet afzonderlijk servernaam poort en SSL (respektievelijk TSL) ingeven.
Outlook suggereert imap.skynet.be:993 en smtp.skynet.be:587 Wat al van bij de start verkeerd is want het moet minstens zijn imap.proximus.be:993 en relay.proximus:587
Maar met die instellingen kan ik zelfs niet eens meer een account toevoegen.
Naar verluidt, als je 10-tallen keren probeert, kan het bij toeval wel eens lukken, maar dan kan je geen mail verzenden.
Als ik i.p.v. poort 587 poort 465 ingeef, lukt het wel om de account toe te voegen, maar ook dan weer kan ik geen mail verzenden.
Nu vraag ik mij af: als er een mogelijkheid bestaat blijkbaar om in één en dezelfde lijn het adres van de server én de poort in te geven, door die te scheiden met een dubbelpunt, bestaat er dan geen mogelijkheid om ook het versleutelingsprotocol in die ene lijn mee te geven?

ik heb eens gekeken bij mij waar het wel mee werkt op windows 10, wat de instellingen zijn:

windows 10 Mail 

incomming server: imap.proximus.be:993:1
outgoing SMTP server: relay.proximus.be:587:0
(v) outgoing server requieres authentication
(v) use the same username and password for sending mail
(v) Require SSL for incomming email
(v) Require SSL for outgoing email

Helaas…
Het was alleszins een poging waard.
Intussen lijkt poort 2525 i.p.v. 587 ook te werken om minstens een account mee te kunnen opzetten, waarmee ik mail kan ontvangen, maar niet verzenden. En is een veiligere keuze dan poort 465, volgens wat ik allemaal lees. Maar ik vraag mij natuurlijk af waarom iets veiliger zou moeten zijn als je er toch geen data door krijgt. Maar dat terzijde.
Zelf kan ik leven met enkel mail ontvangen op mijn skynet adres, ik heb al langere tijd een outlook.com adres, waarnaar ik overschakel. Zolang mijn skynetadres mail kan ontvangen is dat nog te doen.

Wat werkte bij mij:

Server voor inkomende e-mail (IMAP):

  • Adres: imap.skynet.be
  • Poort: 993
  • Beveiliging: SSL
  • Gebruikersnaam: volledig e-mailadres inclusief @skynet.be

Server voor uitgaande e-mail (SMTP):

  • Adres: smtp.skynet.be
  • Poort: 587
  • Beveiliging: STARTTLS (Let op: poort springt nu naar andere waarde, plaats die weer op 587)
  • Gebruikersnaam: volledig e-mailadres inclusief @skynet.be

En voor beide servers hetzelfde wachtwoord invoeren (dat van jouw skynet account)

Hopelijk lukt het hiermee ook bij jullie. In diverse Proximuswinkels vertelden ze me nu al een jaar: “We zijn er mee bezig.”

Reageer