Beantwoord

Sinds 2 maanden amper mobiele data

  • 11 September 2023
  • 22 reacties
  • 209 Bekeken

Hallo,

Ik hoop dat hier moderators van Proximus dit kunnen lezen.

Op 15 juli werden er werken uitgevoerd aan de antennes dichtbij mijn adres (centrum van Alken)

Men ging de antenne moderniseren.

Echter vanaf dat moment gaat mijn mobiele data van 5g, naar 4g, naar h+ naar niks.

Ik heb dit al zeker 17 keer gemeld bij de klantendienst, zowel via de chat als per telefoon.

Elke keer krijg ik een andere uitleg.

De laatste collega, Mansoer., zei zelfs dat ik naar mijn gemeente moet gaan om te vragen of zij de antennes willen maken?

Momenteel hang ik ook alweer 37 min aan de lijn met iemand die me ook al niet weet verder te helpen.

 

Graag had ik dit nu opgelost gezien, aangezien dit nu al 2 volledige maanden bezig is.…

 

Hopelijk kan iemand me verder helpen.

 

Groetjes Sarah

icon

Beste antwoord door tina.b 25 September 2023, 13:03

Bekijk origineel

22 reacties

@Sarah Lambrechts 

Omdat de PX forummedewerkers , als ze morgen hier de draad terug opnemen, dit verder zouden kunnen onderzoeken en meer informatie te kunnen geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@Sarah Lambrechts 

ik heb de info overgenomen en doorgegeven aan de techn collega’s die de antennes beheren/nakijken.

zo gauw ik feedback heb, laat ik het weten.

Groeten

Tina

Dag Tina, 

 

We zijn nu weer een week verder en helaas blijven de problemen zich aanhouden.

 

Kan iemand dit oplossen aub en me ook daadwerkelijk iets laten weten?

Elke collega belooft me dat ik binnen 48u teruggebeld wordt, ik heb in die 2,5 maand geen enkele telefoon terug gehad?!

 

Reputatie 7
Badge +3

@Sarah Lambrechts

het spijt me dat het nog niet is opgelost

De technische diensten zijn wel degelijk op de hoogte en zoeken waar het probleem zit en hoe oplossen.

ik zie regelmatig updates via mails.

Het is daar blijkbaar moeilijker dan verwacht. 

groeten

Tina 

Reputatie 7
Badge +3

@Sarah Lambrechts Er zijn ondertussen aanpassingen uitgevoerd aan de antennes.Kan u een paar testen doen en ons informeren als het nu beter is of niet.Groetjes,Joel

Beste Joel, 

 

Helaas is het probleem nog steeds niet opgelost.…

Mijn mobiele data blijft van 4g naar 5g naar edge gaan...

Reputatie 7
Badge +3

@Sarah Lambrechts 

we laten verder onderzoeken.

Heb je je toestel al eens volledig herstart?

Ligt het enkel bij jou of ook bij mensen uit je omgeving?

Het kan niet aan je toestel liggen?

groeten

Tina

Het is een ALGEMEEN probleem in mijn buurt.

Het ligt dus zeker niet aan mijn toestel/simkaart.

Ik herstart mijn toestel elke week opnieuw op.

Het ligt wel degelijk aan de antennes van Proximus.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Sarah Lambrechts

Om die drop van 4G naar H+/H  Edge  te stoppen kan je een aanpassing in je toestel doen : 

Ga naar instellingen 

Mobiele data voorkeursverbinding op LTE/4G zetten  ( zeker niet op 5G zetten)

Automatische selectie netwerk  uitschakelen

Handmatige netwerk selecteren ,

vervolgens Proximus 4G netwerk selecteren

Toestel herstarten

Dit heeft bij andere klanten het constant switchen van 5G naar 4G naar 3G naar 2G doen stoppen. ( Waardoor er constant zeer korte onderbrekingen waren met het mobiele netwerk)

Mobiel internet blijft nu constant op 4G staan. ( ontvangst is constant 2 tot 3 streepjes ) en geen drop naar H+ of Egde meer 

 

Je kan ook gebruik maken van VoWifi in huis als je wifi-verbinding goed is. 

Ook deze aanpassing werkt bij ons jammer genoeg niet. Dat heb ik al vaak uitgeprobeerd.

 

Vowifi is niet van toepassing aangezien het over MOBIELE DATA gaat dat niet werkt.

Bellen lukt voorlopig wel nog zonder problemen.

Jullie moeten een aanpassing doen aan de antennes om dit euvel te verhelpen.

 

Graag aub eindelijk een oplossing hiervoor.

Reputatie 7
Badge +3

@Sarah Lambrechts 

VoWifi kan wel helpen als je je gsm binnenshuis wilt gebruiken

Buiten is natuurlijk een ander verhaal

Er zijn al aanpassingen gedaan aan de antennes… jammer dat het niet geholpen heeft.

Je bericht is doorgegeven voor verder onderzoek, collega.

Groeten

Tina

Ik vind deze informatie terug op de site.

 

Vanaf nu ben je gemakkelijk bereikbaar op je smartphone, overal in België waar wifi beschikbaar is. Met VoWiFi (Voice over Wi-Fi), ook gekend als "Bellen via wifi", kan je bellen en gebeld worden, en natuurlijk ook sms'jes versturen en ontvangen via het wifi-netwerk!

Nergens vind ik iets terug dat vowifi zou helpen met slechte mobiele data.

 

Ik wil echt graag eindelijk een oplossing, want op het einde van het jaar kan ik wel een volledig jaar betalen voor mijn mobiel abonnement, ook al werkt dit nu al 3 maanden amper.

Misschien kunnen jullie daar ook een soort van compensatie voor geven?

Alvast bedankt voor de moeite.

In verband met:Nergens vind ik iets terug dat vowifi zou helpen met slechte mobiele data.”

Ter info:
Helpen in die zin dat als er buiten goede mobiele ontvangst is en binnen in huis (door de gebruikte bouw/isolatie materialen) het mobiel signaal nagenoeg niet bruikbaar is (regelmatig uitvallen/totaal geen ontvangst), wat ook door PX niet kan opgelost worden,  je dan een goed alternatief hebt met VoWifi.

Ik vind deze informatie terug op de site.

 

Vanaf nu ben je gemakkelijk bereikbaar op je smartphone, overal in België waar wifi beschikbaar is. Met VoWiFi (Voice over Wi-Fi), ook gekend als "Bellen via wifi", kan je bellen en gebeld worden, en natuurlijk ook sms'jes versturen en ontvangen via het wifi-netwerk!

Nergens vind ik iets terug dat vowifi zou helpen met slechte mobiele data.

 

Ik wil echt graag eindelijk een oplossing, want op het einde van het jaar kan ik wel een volledig jaar betalen voor mijn mobiel abonnement, ook al werkt dit nu al 3 maanden amper.

Misschien kunnen jullie daar ook een soort van compensatie voor geven?

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Reputatie 7
Badge +4

VoWiFi biedt inderdaad/uiteraard geen oplossing voor “mobiele data”

Concreet:

stelt het probleem zich enkel binnenshuis of ook buiten in de onmiddellijke buurt van uw woning?

biedt een manuele selectie van 4G zoals aangehaald door @HadewychT al dan niet een oplossing (buitenshuis)

enkel Proximus kan u een (mogelijke) oplossing bieden (desgevallend indien nodig beroep doen op de tussenkomst/bemiddeling van de ombudsdienst telecom, we zijn immers ondertussen reeds meer dan 2 maand verder))

 

Kaart met het netwerkbereik | Proximus

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Sarah Lambrechts ik maak dossier 53261001, een collega neemt dit verder op en zal je contacteren. Groetjes, Heidi

VoWiFi biedt inderdaad/uiteraard geen oplossing voor “mobiele data”

Concreet:

stelt het probleem zich enkel binnenshuis of ook buiten in de onmiddellijke buurt van uw woning?

biedt een manuele selectie van 4G zoals aangehaald door @HadewychT al dan niet een oplossing (buitenshuis)

enkel Proximus kan u een (mogelijke) oplossing bieden (desgevallend indien nodig beroep doen op de tussenkomst/bemiddeling van de ombudsdienst telecom, we zijn immers ondertussen reeds meer dan 2 maand verder))

 

Kaart met het netwerkbereik | Proximus

 

Het probleem stelt zich in de omtrek van mijn thuisadres, dus niet enkel wanneer ik effectief thuis ben, maar ook wanneer ik bvb 500 meter verder ben.

De mobiele selectie van 5g/4g is geen oplossing gezien het probleem zich dan nog steeds voordoet.

Enkel proximus kan me effectief helpen, maar blijkbaar snapt geen enkele (externe) medewerker wat het probleem precies is waardoor het dus ook niet opgelost geraakt....

Erg frusterend dit 🙃

Dag @Sarah Lambrechts ik maak dossier 53261001, een collega neemt dit verder op en zal je contacteren. Groetjes, Heidi

Beste,

 

Ik hoop echt dat er nu iemand met de nodige kennis van zaken mijn probleem effectief kan oplossen🙏

@Sarah Lambrechts

VoWifi kan wel helpen als je je gsm binnenshuis wilt gebruiken

Buiten is natuurlijk een ander verhaal

Er zijn al aanpassingen gedaan aan de antennes… jammer dat het niet geholpen heeft.

Je bericht is doorgegeven voor verder onderzoek, collega.

Groeten

Tina

 

@tina.b BesteTina

We zijn weer een week verder en nog steeds heb ik dezelfde problemen en niemand heeft me gecontacteerd?

 

 

En hier krijg ik precies ook radiostilte?!

WAAROM KRIJG IK GEEN ANTWOORD OF EEN OPLOSSING??

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Sarah Lambrechts check je interne mail. Groetjes, Heidi

wij hebben hetzelfde probleem.Vorige week hebben ze de antennes vernieuwd en sindsdien hebben we binnen die zone amper nog data ontvangst.We hebben wel een bericht ontvangen dat de werken voorbij zijn en we gratis 1Gb krijgen .Maar we kunnen er niks mee doen .Beter dat er iemand naar de masten komt kijken ipv ons instellingen te laten veranderen aan de gsm waarvan op voorhand vaststaat dat dit niet de reden is van de slechte of zero ontvangst.Problemen zijn begonnen vanaf de werken en sindsdien niet meer in orde .ALS ik 5 km verder rij werkte alles wel weer normaal .

Reputatie 7
Badge +3

@Marc_0353

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

 

beste,

kan je je forum profiel verder aanvullen zodat we alle adresgegevens hebben en kunnen navragen aub?

groeten

Tina

 

Reageer